از همدان چه چیزهایی می توانیم بخریم؟

کد خبر: 1253655
از همدان چه چیزهایی می توانیم بخریم؟

 

دیدنی های همدان آنقدر معروف هستند که نیازی به معرفی آن‌ها نیست؛ بنابراین ما در این مطلب تصمیم داریم برخی از هتل های همدان را برای اقامت راحت شما بررسی کرده و همچنین درمورد سوغاتی‌هایی که باید بخرید صحبت کنیم. همدانی ها از خوراکی‌های خوشمزه و صنایع دستی فوق‌العاده‌ای برخوردارند که نباید آن‌ها را از دست بدهید. پس اگر می‌خواهید سوغاتی‌های جذابی را در این شهر برای خود یا عزیزانتان خریداری کنید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

خوراکی های خوشمزه همدان

آشنایی با خوراکی های محلی هر شهری باعث می‌شود که شما بتوانید با بخشی از فرهنگ و آداب و رسوم مردم آن منطقه آشنا شوید. همدانی ها خوراکی‌های محلی خوشمزه‌ای دارند که قدمت آن‌ها به چند صد سال می‌رسد. برخی از این سوغاتی‌های خوش‌طعم شامل موارد زیر هستند که پیشنهاد می‌کنیم حتماً آن‌ها را امتحان کنید:

  • انگشت پیچ
  • باسلوق
  • نان کماج
  • حلوا زرده
  • حلوا لوزی
  • صنل (سنل)
  • برساق
  • آبنبات قیچی
  • شیره انگور
  • انواع ترشی و مربا

حتما این خوراکی‌ها را برای عزیزان خود بخرید و تجربه سفر خود به همدانِ اصیل را با آن‌ها به اشتراک بگذارید.

بهترین صنایع دستی همدان

در بازارهای محلی شهر همدان، علاوه‌بر خوراکی‌های خوشمزه، می‌توانید صنایع دستی چشمگیر و جذابی را هم مشاهده کنید. جالب است بدانید که بعضی از صنایع دستی این شهر به ثبت ملی هم رسیده‌اند. پس اگر می‌خواهید سفر خود به همدان را تکمیل کنید، بد نیست با برخی از این صنایع دستی که ارزش خرید دارند هم آشنا شوید:

ظروف سفالی

سفالگری در همدان قدمتی ۸۰۰ ساله دارد و شما به هر کجای این شهر که قدم بگذارید می‌توانید ظروف سفالی زیبایی ببینید. اگر به این ظروف و هنر سفالگری علاقه دارید، به‌سمت شهرستان لالجین در ۲۰ کیلومتری شمال همدان بروید. لالجین را می‌توان به‌عنوان قطب تولید ظروف سفالی در این استان به‌شمار آورد. در این شهرستان می‌توانید از کارگاه‌های سفال‌کاری مختلفی دیدن کنید که قدمت برخی از آن‌ها به ۲۰۰ سال می‌رسد.

7

ظروف مسی

یکی دیگر از معروف‌ترین صنایع دستی این شهر، ظروف مسی قلم‌زنی‌شده هستند. این ظروف ارزشمند در بازارهای سنتی شهر همدان به فروش می‌رسند و در همان نگاه اول هوش از سر گردشگران می‌برند.

اگر می‌خواهید این صنایع دستی ارزشمند را از همدان به یادگار ببرید یا به عزیزانتان هدیه دهید، می‌توانید آن‌ها را در قالب ظروفی مثل سینی، گلدان، کاسه، فنجان و غیره خریداری کنید.

گلیم

گلیم‌بافی و قالی‌بافی هم از دیگر هنرهای مردم همدان هستند که سابقه طولانی در این استان دارند. اگر یک سوغاتی نفیس از این شهر می‌خواهید، می‌توانید گلیم‌های زیبا و پرنقش و نگار سنتی را خریداری کنید.

گلیم‌های تماشایی بافته شده در همدان، در طرح‌های مختلفی مثل گل سبدی، گل لاله، جناقی، ضربدری و طرح‌های اسلیمی به فروش می‌رسند. شایان ذکر است که مرغوب‌ترین گلیم‌ها در همدان، در شهرستان نهاوند عرضه خواهند شد. محصولات تولیدشده در این شهر شهرت جهانی داشته و به کشورهای همسایه و برخی از کشورهای خارجی هم صادر می‌شوند.

صنایع چوبی

در همدان می‌توانید صنایع چوبی جالبی مثل معرق، نازک‌کاری، خراطی و منبت‌کاری را مشاهده کنید. این هنرهای ظریف و چشم‌نواز در قالب محصولاتی مثل تابلو، ظروف چوبی، مبلمان و غیره به بازار عرضه خواهند شد. بیشتر این صنایع چوبی در دو شهر تویسرکان و ملایر تولید می‌شوند.

صنایع چرمی

محصولات چرمی و چرم‌دوزی از دیگر سوغاتی‌هایی هستند که ممکن است به خرید آن در همدان علاقه داشته باشید. از گذشته تاکنون مرغوب‌ترین چرم ایران به همدان تعلق داشته و دباغ‌خانه‌های معروفی مثل خانه قانتور، خانه آقایی و سنگ شیر در این استان وجود دارند. جالب است بدانید که قدمت چرم در همدان به حدود ۳ هزار سال می‌رسد و در گذشته این استان را با نام دباغ‌خانه می‌شناختند.

طلاکوبی و نقره‌کوبی

هنر و خلاقیت همدانیان تمامی ندارد و هرچقدر هم که از صنایع دستی این شهر تعریف کنیم، کافی به نظر نمی‌رسد. یکی دیگر از هنرهای دیدنی اهالی این شهر، طلاکوبی و نقره‌کوبی است که از سال‌ها پیش در همدان رواج دارد.

هنرمندان همدانی با خلق خطوط و طرح‌های جذاب روی ورق‌های نازک طلا و نقره، جلوه بی‌نظیری به آن‌ها می‌بخشند. سپس این ورق‌ها را روی سطوح مختلفی مثل شیشه، سرامیک، فلز و حتی چوب چسبانده و اثری هنری و چشمگیر خلق می‌کنند.

ظروف شیشه‌ای

محصولات شیشه‌ای و آبگینه آخرین سوغاتی‌هایی هستند که پیشنهاد می‌کنیم در سفر خود به همدان از خرید آن‌ها غافل نشوید. این ظروف به‌عنوان نفیس‌ترین تولیدات مردم این منطقه به‌شمار می‌روند و شما می‌توانید با خرید آن‌ها، جلوه‌ای رویایی به خانه‌های خود ببخشید.

8

در همدان کجا بمانیم؟

بعد از این‌که از جاهای دیدنی همدان دیدن کرده و از بازارهای محلی این شهر خرید کردید، باید به یک اقامتگاه خوب بروید و کمی استراحت کنید. خوشبختانه همدان هتل های باکیفیت فراوانی دارد و شما مشکلی در پیدا کردن یک اقامتگاه مناسب نخواهید داشت. البته بهتر است قبل از سفر خود برای رزرو هتل اقدام کنید تا مطمئن شوید که در زمان سفر شما، ظرفیت هتل موردنظرتان پر نشده باشد.

برخی از معروف ترین هتل های همدان که می‌توانید در آن‌ها اتاق رزرو کنید شامل موارد زیر هستند:

  • هتل پارسیان
  • هتل باباطاهر
  • هتل گنجنامه
  • هتل امیران
  • هتل کتیبه
  • هتل خاتم

تمام این هتل ها از امکانات کافی برخوردارند و می‌توانند رضایت شما را جلب کنند.

سفری دلچسب به همدان با فلای تودی

در این مطلب درمورد سوغاتی های بی نظیر همدان که ارزش خرید دارند با شما عزیزان صحبت کردیم. این بار که به همدان سفر کردید، علاوه‌بر بازدید از دیدنی‌های این شهر، سری هم به بازار زده و از خرید خوراکی‌های محلی و صنایع دستی جذاب آن لذت ببرید. ما همچنین برخی از هتل های معروف این شهر را هم به شما معرفی کردیم تا مشکلی بابت اقامت خود نداشته باشید و چندین روز را با خیال راحت به گشت‌وگذار و خرید در این شهر بپردازید.

حالا برنامه سفر شما آماده است و فقط مانده سری به «وب‌سایت فلای تودی» بزنید. این وب‌سایت یکی از بزرگ‌ترین مراجع سفر و گردشگری است که می‌توانید از امکانات آن برای تمام سفرهای داخلی و خارجی خود کمک بگیرید. ازجمله این امکانات می‌توان به مواردی همچون خرید بلیط هواپیما و قطار، رزرو هتل، بیمه مسافرتی و... اشاره کرد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها