اهمیت آموزش زبان انگلیسی به کودکان در آینده کشور

کد خبر: 1254185

زبان انگلیسی، زبان اصلی و بین‌المللی در سطح جهان است که تمامی اختراعات، کتاب‌ها و فرایندهای گوناگون به این زبان منتشر می‌شوند. یادگیری زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین ضروریات زندگی هر فردی به شمار می‌رود که تأثیر بسیار فراوانی بر روی اهداف، موقعیت شغلی و روابط اجتماعی او خواهد داشت.

اهمیت آموزش زبان انگلیسی به کودکان در آینده کشور

 

کودکان در سن یادگیری هستند و انعطاف‌پذیری بسیار بالایی برای یادگیری این زبان دارند، شما با آموزش این زبان، شرایط پیشرفت در زمینه‌های گوناگون را برای او فراهم می‌کنید.

زمانی که کودک به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد، در آینده در موقعیت و شرایط شغلی بهتری خواهد بود و سهم بزرگ‌تری در پیشرفت کشور خواهد داشت.

در این مقاله قصد داریم که به توضیح جامع و کاملی از تأثیر و روش آموزش زبان انگلیسی به کودکان بپردازیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

 

 

اهمیت آموزش زبان انگلیسی به کودکان

همیشه کودکان با داشتن پتانسیل ذهنی بالایی که دارند، قدرت یادگیری و حافظه بسیار بهتری نسبت به بزرگسالان دارند. این ویژگی‌های عالی باعث، افزایش سرعت یادگیری زبان انگلیسی در کودکان نسبت به بزرگسالان است. البته باید بدانید که یادگیری گرامر و مفاهیم دستور زبان برای کودکان دشوار و در مواقعی حتی غیر ممکن است، پس باتوجه به این موارد، نمی‌توان با تکنیک‌های یادگیری بزرگسالان به کودکان آموزش داد یا اینکه سطح یادگیری اولیه را یکسان دانست.

اکثر افراد معتقدند که کودکان باید در ابتدا خواندن، نوشتن و حرف زدن را بیاموزند، بعد اقدام به یادگیری زبان دوم کنند. این موضوع به طور صددرصدی نمی‌تواند درست باشد زیرا، یادگیری انواع زبان‌ها در سرتاسر دنیا موضوعی بدیهی است و در این زمینه کودکان پتانسیل بسیار بالایی دارند و خیلی سریع می‌توانند آموزش ببینند.

البته دلیل مهم بعدی حافظه قوی کودکان است که قدرت بی‌نظیری یادگیری و آموزش دارد؛ در نتیجه می‌توان گفت که آموزش نه تنها بد نیست حتی، مزیت‌های زیادی مثل:

  • افزایش یافتن مهارت و قدرت تکلم کودکان
  • درک عالی کودکان در مواجه با فضای آموزشی، تکلیف‌های درسی، شخصیت معلم و..
  • بالا رفتن اعتماد بنفس کودک به وسیله یادگیری زبان و قرار گرفتن در یک محیط کاملا آموزشی
  • یادگیری نکات و موضوعات مهم در هنگام یادگیری زبان انگلیسی
  • یادگیری بسیار سریع زبان بین‌المللی توسط کودکان و فهمیدن محتواهای ساخته شده  به زبان انگلیسی
  • نداشتن نگرانی در مقاطع بالاتر تحصیلی نسبت به دروس‌ و مهارت‌هایی که نیازمند زبان انگلیسی هستند.
  • وجود تنوع بسیار زیاد وسایل کمک آموزشی انگلیسی مانند فلش کارت، فیلم، داستان کودکانه، کتاب و غیره برای کودکان
  • اثرگذاری بسیار زیاد زبان انگلیسی در وضع درسی و میزان پیشرفت تحصیلی کودکان حتی در مقاطع بسیار بالا
  • تاثیر فراوان و مثبت یادگیری زبان انگلیسی روی کودکان هنگام انتخاب رشته تحصیلی آینده
  • تاثیر عالی یادگیری زبان انگلیسی در کودکی باعث وجود فرصت‌های شغلی بهتر در آینده

 

 

2

تاثیر یادگیری زبان انگلیسی کودکان در آینده کشور

باتوجه به اینکه زبان انگلیسی یکی از زبان‌های اصلی و بین‌المللی محسوب می‌شود؛ در این روزها برای موفقیت، رسیدن به اهداف و امور خارجه، باید حتما به این زبان تسلط کافی داشته باشید. درواقع سیستم‌ها و فرایند‌های آموزشی که حرفه‌ای هستند، طبق زبان انگلیسی پیش می‌روند از طرفی، تمامی محتواها و کتاب‌هایی که در سطح دنیا منتشر می‌شوند، به زبان انگلیسی هستند.

همچنین اکثر رابطه‌های تجاری، سیاسی، فرهنگی و... به زبان انگلیسی شکل می‌گیرد و هر روز اهمیت زبان انگلیسی افزایش می‌یابد‌. پیشرفت کشور در حوزه‌های گوناگون، به تسلط مردم و مسئولان به این زبان بستگی فراوانی دارد زیرا، تسلط داشتن به انگلیسی در هر منسب‌ شغلی باعث افزایش کیفیت امور می‌شود.

همانطور که می‌دانید،  کودکان آینده‌سازان هر کشوری محسوب می‌شوند که دانش، مهارت، سواد و استعداد کودکان، باعث به وجود آمدن فردای بهتر خواهند شد. انعطاف‌پذیری و قدرت یادگیری بسیار بالایی که کودکان دارند، باعث  سرعت بیشتر یادگیری می‌شود درنتیجه، می‌توان کودکانی با سطح زبان انگلیسی بالا را تربیت کرد تا آینده موفق‌تری داشته باشند.

درواقع این کودکان وقتی از سن‌های بسیار کم آموزش می‌بینند و تسلط پیدا می‌کنند، متناسب با سن خود می‌توانند در قسمت‌های مختلف برای کشور خود مفید باشند. فرصت‌های شغلی مهم و خاص یا فضاهای تحصیلی استاندارد بین‌المللی، باتوجه به تسلط داشتن به زبان انگلیسی تعیین می‌شوند.

وجود افراد مسلط  به زبان انگلیسی در پست‌های شغلی متنوع، باعث افزایش راندمان کاری می‌شوند. در کل، زمانی که برقرار کردن رابطه‌های شغلی بین‌المللی در پیشبرد روال کاری وابسته به تسلط زبان است، آموزش زبان انگلیسی به کودکان، به شکل واضحی باعث افزایش رشد و پیشرفت کشور خواهد شد.

از این رو کودکانی که در سن‌های خردسالی شروع به یادگیری این زبان می‌کنند، در مقاطع بالاتر خیلی راحت‌تر می‌توانند به استخدام مراکز آموزشی دربیایند.

 

بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی در کودکان

این روز‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی والدین، تسلط پیدا کردن کودکان به زبان ان‌انگلیسی در سنین بسیار پایین است. برخی از افراد با فرستادن کودکان به کلاس‌های زبان یا آموزش‌های زبان در خانه، سعی بر یاد دادن این زبان به کودکان دارند. بسیاری از افراد این باور را دارند که هرچه سن کودک برای رفتن به کلاس زبان کمتر باشد، بهتر است.

درصورتی که مدرس زبان فردی باتجربه و متخصص باشد، همچنین بتواند انگیزه خوبی در کودک ایجاد کند، هر زمانی می‌تواند برای شروع آموزش مناسب باشد.

با این حساب نمی‌توان سن بسیار دقیقی برای یادگیری این زبان مشخص کرد زیرا یادگیری زبان انگلیسی به شکل تفریحی، در هر سنی می‌تواند شروع شود اما، یادگیری این زبان به شکل تخصصی، بهتر است که از سنین بالاتر از 7 - 8 سال صورت بگیرد.

زیرا این سن با شروع مدارس و آموزش الفبا است و کودک بعد از اینکه با محیط آموزشی آشنایی پیدا کرد، می‌تواند به شکل بهتری با زبان انگلیسی و کتاب‌هایش ارتباط برقرار کند.

تحقیقات زیادی در این سال‌ها برای نتیجه‌گیری درباره‌ی بهترین سن یادگیری کودکان زبان صورت گرفت، سن 6 الی 7 سالگی اوج زمان دست‌یابی به مهارت‌های زبان انگلیسی و یادگیری برای کودکان محسوب می‌شود که کودکان می‌توانند به آموزش بپردازند.

درواقع افراد زیر 10 سال نسبت به بقیه سنین، سریع‌تر و راحت‌تر اطلاعات جدید در ذهن کودک باقی می‌ماند  و خیلی آسان‌تر می‌تواند وفق پیدا کنند.

3

روش یادگیری زبان انگلیسی با داستان انگلیسی کودکانه

آموزش و یادگیری زبان جدید برای کودکان یک تجربه هیجان انگیز و عالی است؛ همچنین زبان انگلیسی، یک زبان کاملا ارزشمند و مفید برای یادگیری محسوب می‌شود. آموزش دادن این زبان به کودکان، آسان نیست و باید طبق اصول استاندارد و کارآمد صورت بگیرد.

یادگیری این روند باید طبق اموزش‌های گوناگون برای کودکان انجام شود تا بتوانند به اندازه‌ کافی ارتباط برقرار کنند و از یادگیری آزرده نشوند‌.

برای افزایش اثر بخشی به خلاقیت، صبر و منابع بسیار فراوانی نیاز است؛ استفاده از داستان های کودکانه انگلیسی می‌تواند به معلمان یک برنامه درسی سازمان‌یافته ولی بسیار جذاب دهد و کودکان را مشتاق به یادگیری کنند.

اما سوال اینجاست که چرا یادگیری زبان انگلیسی به واسطه داستان کودکانه راحت‌تر است؟ زمانی که شما با داستان کودکانه انگلیسی آموزش به کودکان را شروع می‌کنید، کودک هم راحت‌تر می تواند بخواند هم بنویسد؛ یادگیری زبان از طریق کتاب، برای افرادی که می‌خواهند به کودکان گرامر را نیز بیاموزند، بسیار مناسب‌تر است و باعث پایان دادن به اشتباهات گرامری می‌شود.

 

اما بهترین داستان‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان کدام‌اند؟

وبسایت مونزیا مرجعی کامل از داستان های کودکانه انگلیسی در رده های سنی مختلف بوده و به‌صورت رایگان می‌توانید به بیش از 100 داستان کودکانه انگلیسی دسترسی داشته باشید، همچنین یکی دیگر از داستان‌های مناسب در این حوزه، کتاب 1000 کلمه اول من است؛ با این کتاب شما قدرت کلام کودک خود را در مراحل اولیه تقویت می‌کنید و او را با چیزهای جدید در محیط آشنا خواهید کرد.

این کتاب کودکانه می‌تواند 1000 کلمه جدید و مفید را به کودک شما بیاموزد و برای کودکان رده سنی 1 تا 6 سال مناسب است. از دیگر مراجع مفید برای کودکان در یادگیری زبان انگلیسی می‌توان به مواردی همچون کتاب تمرین دست خط برای کودکان، کتاب کار ساخت واژگان به روش فان، کتاب جعبه بچه، مجموعه کتاب‌های ۱۸۰ روز مطالعه و... اشاره کرد.

 

تاثیر داستان های کودکانه صوتی انگلیسی در یادگیری زبان

تا اینجا متوجه شدیم که روش‌های بسیار متنوعی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان وجود دارد که یکی از آن‌ها، استفاده از داستان‌های انگلیسی کودکانه بود.

روش بعدی که بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است، داستان‌های انگلیسی صوتی است؛ اما این روش چه تاثیری دارد؟ من اگر کودک بودم بسیار علاقه‌مند به این موضوع بودم که پدربزرگم برایم داستان‌ تعریف کند، حتی بسیاری از داستان‌‌های کودکی را به یاد دارم با اینکه آن زمان ناآگاه بودم و متوجه نمی‌شدم اما، خیلی ار کلمات جدید را می‌آموختم.

این کلمات جدید باعث می‌شد که در قسمت‌های گوناگون و ایده‌های مختلف را بسازم. زمانی که یک داستان خوب باشد ما مشتاق می‌شویم به خواندن بیشتر برای فهمیدن ادامه آن، تا متوجه شویم که کارکتر‌های اصلی چه می‌کنند و چه چیزی به یکدیگر می‌گویند، درنتیجه به ما احساسات ترس، هیجان و شادی دست خواهد داد.

درواقع به دلیل اینکه ما خود را به جای شخصیت‌های اصلی داستان قرار می‌دهیم دوست داریم که ادامه داستان را بدانیم. کودکان علاقه بسیار فراوانی به یادگیری به شیوه داستانی دارند پس این روش بسیار کمک‌کننده خواهد بود. همچنین شما می‌توانید داستان‌های صوتی مونزیا را به صورت رایگان در این لینک مشاهده کرده و برای کمک به یادگیری زبان انگلیسی کودکان‌تان استفاده کنید.

 

4

سخن پایانی

یادگیری زبان انگلیسی بسیار مفید و مهم است به نحوی که سهم بسیار بزرگی از زندگی ما را احاطه کرده است‌. کودکان با سرعت یادگیری بالایی که دارند، همچنین حافظه بسیار قوی، در مرحله بسیار خوبی برای یادگیری این زبان هستند. برای اینکه بتوانید به کودکان‌ خود این زبان را آموزش دهید، می‌توانید از روش‌های یادگیری فراوانی از جمله، داستان های انگلیسی کودکانه و داستان‌های صوتی کودکانه مفیدی که وجود دارد کمک بگیرید تا به نحو تاثیر گذارتری آموزش دهید.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان در آینده کشور بسیار مهم و زیاد است زیرا در حوزه‌های مختلف باعث رشد و پیشرفت خواهد شد.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها