7 جاذبه سیاه و کمتر دیده شده تایلند

کد خبر: 1254642
7 جاذبه سیاه و کمتر دیده شده تایلند

 

تایلند به غیر از زیبایی‌هایش جاذبه‌های سیاهی نیز دارد که مربوط به دوران تلخ و غم‌انگیز تاریخ این کشور می‌شود. اماکن دیدنی و سیاه تایلند بر اثر یک اتفاق تاریخی ایجاد شده‌اند یا به دلیل باور غلط مردم یا ترس آن‌ها به جاذبه‌های سیاه و ترسناک تبدیل شده‌اند. در لیست زیر تعدادی از مهم‌ترین جاذبه‌های سیاه این کشور را برای شما معرفی می‌کنیم تا در صورت رزرو تور تایلند و سفر به آن، از جاذبه‌های سیاه دیدن کنید.

 

برج خالی از سکنه‌ی ارواح در بانکوک

ساخت برج 49 طبقه‌ای «ساتورن» در سال 1990 آغاز شد. این ساختمان قرار بود به عنوان یک برج مسکونی مورد استفاده قرار بگیرد. اما در سال 1997 با آغاز بحران مالی در آسیا ساخت آن متوقف شد و پس از تاریخ مذکور، برج ساثورن هرگز به بهره‌برداری و تکمیل نرسید. در سال 2014 جنازه‌ی یک کوله‌گرد در طبقه 43 پیدا شد و در حال حاضر هم طبق باور مردم محلی، روح کوله‌گرد در طبقات برج وجود دارد. با این وجود افراد زیادی از سراسر دنیا با رزرو تور تایلند و سفر به کشور مذکور به دیدن ساختمان خالی از سکنه ساتورن می‌روند.

هزینه‌ی بازدید: برای دیدن برج ارواح بانکوک نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای وجود ندارد.

معبد جهنمی؛ مجازات گناهان بودائیان را ببینید

"معبد جهنمی" یا  "Wat sen suk" یک صومعه برای مکتب بودیسم است که مجازات گناهان مردم را در جهنم به نمایش می‌گزارد. در معبد «وات سن سوک» مجسمه‌هایی طراحی شده تا به طور واضح جزای خطاهای مردم را در جهنم نشان دهد. هر جزا مخصوص یک گناه خاص است. در “Wat sen suk” مجازات افراد به صورت بصری نمایش داده می‌شود. به همین دلیل هم تماشای آن برای همه کار ساده‌ای نیست.

هزینه‌ی بازدید: به دلیل اینکه معبد جهنمی جنبه‌ی آموزشی برای مردم و مسافران تور تایلند دارد، مسئولان مجموعه بازدید از آن را رایگان اعلام کرده‌اند.

گورستان متفقین؛ یادگاری از جنگ جهانی دوم

در شهر چیانگ مای تایلند یک گورستان قدیمی قرار دارد که مربوط به اسرای جنگ جهانی دوم است. این اسرا در طول جنگ با نیروهای ژاپنی گرفتار شدند و سپس کشته شدند. البته کل قبرستان مختص نظامیان متفقین در دوره‌ی جنگ جهانی دوم نیست. بخشی از قبرستان هم به کشته‌شدگان خارجی جنگ با برمه در قرن 19 میلادی و اوایل قرن 20 میلادی اختصاص دارد.

هزینه‌ی بازدید: بازدید از این جاذبه‌ی سیاه، برای مسافران تور تایلند و شهروندان بومی کاملا رایگان است.

بازدید از مرکز دیپلماسی جهان در نزدیکی بانکوک

«آیوتایا» در قرن 18 میلادی پایتخت سیام (تایلند امروزی) بود. در آن دوران، این شهر باستانی بزرگ به عنوان مرکز دیپلماسی جهان و شهری برای تجارت و سفر مورد استفاده قرار می‌گرفت. در سال 1767 میلادی شهر «آیوتایا» مورد محاصره و حمله‌ی برمه قرار گرفت و بخش زیادی از آن نابود شد. اما هنوز هم بقایایی از شهر باستانی باقی مانده است که اغلب مسافران تور تایلند از آن بازدید می‌کند. برای دیدن این شهر باستانی کار سختی نخواهید داشت؛ زیرا مسیرتان از بانکوک تا آیوتایا فقط یک ساعت و نیم با خودرو طول می‌کشد.

هزینه‌ی بازدید از شهر آیوتایا: ورود به شهر باستانی آیوتایا رایگان است اما برخی از معابد و صومعه‌های این شهر بین 40 سنت تا سه دلار ورودی دریافت می‌کنند.

4

موزه‌ی زندان بانکوک؛ یادآور خاطرات استعمار

برخلاف تصورات، حاکمان تایلند در قرن 19 میلادی به صورت دیکتاتوری این کشور را اداره می‌کردند. البته جنگ‌های پیاپی با برمه و استعمار خارجی‌ها دلیل به وجود آمدن این دیکتاتوری بود. موزه‌ی زندان بانکوک، مدل‌های شکنجه‌ی زندانیان را به نمایش می‌گذارد که مربوط به قرن نوزده میلادی است. شکنجه‌ی مجرمان و اعدام‌ها در این دوره بسیار بی‌رحمانه بود. به همین دلیل هم موزه‌ی زندان بانکوک به عنوان یکی از جاذبه‌های سیاه، شهرت پیدا کرده است.

هزینه‌ی بازدید: بازدید از موزه‌ی زندان بانکوک برای عموم رایگان است.

نمایش بقایای اجساد قربانیان قتل در موزه مرگ

موزه‌ی "سیریرج" یا همان موزه‌ی مرگ دارای بخش‌های آسیب شناسی الیس، تشریح کانگدون، ماقبل تاریخ، انگل شناسی و بخش پزشکی قانونی سونگکران است. مهیج‌ترین بخش‌های این موزه مربوط به دو بخش ما قبل تاریخ و پزشکی قانونی است. در موزه‌ی ماقبل تاریخ بقایای مردی از دوران حدودا 400 هزار سال پیش دیده می‌شود که شما را به زمان انسان‌های اولیه باز می‌گرداند. در موزه‌ی پزشکی قانونی نیز بقایای قربانیان قتل تایلند و جسد مومیایی شده‌ی "Si Quay" یا "سی کی" نگهداری می‌شود.

هزینه‌ی بازدید از موزه مرگ: برای بازدید از این موزه هر نفر باید حدود 200 پوند پرداخت کند.

5

به بازدید قبرستان هواپیماها در بانکوک بروید

یکی دیگر از جاذبه‌های سیاه تایلند، قبرستان هواپیماها در بانکوک است. در این قبرستان انواع هواپیماها از بوئینگ‌های مسافرتی تا جت‌های کوچک دیده می‌شود. اگر عاشق خلق عکس‌های جدید و دیدن کابین خلبان در هواپیماها هستید، نباید دیدن این مجموعه را از دست دهید.

هزینه‌ی بازدید از قبرستان هواپیماها: برای بازدید از این مجموعه به ازای هر نفر باید مبلغی معادل 5 تا 8 دلار را بپردازید.

چگونه در از جاذبه‌های سیاه تایلند دیدن کنیم؟

برای دیدن جاذبه‌های تایلند باید یک تور لیدر خبره و فارسی زبان همراه‌تان باشد. در صورت داشتن تور لیدر، به درخواست شما امکان بازدید از جاذبه‌های سیاه و توضیح هر بخش برای‌تان وجود دارد. برای برخورداری از چنین امکاناتی، رزرو تور تایلند از آژانس مسافرتی نهال گشت را به شما پیشهاد می‌کنیم. برای این کار کافیست با شماره 0261830 تماس بگیرید. در سایت nahalgasht.com نیز اطلاعات کافی برای رزرو تور وجود دارد. شما می‌توانید در زمان رزرو تور درخواست یک تورلیدر فارسی زبان را از کارشناسان تور نهال گشت داشته باشید.

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها