سفر با هواپیما؛ نکاتی برای یک سفر ایمن و راحت

کد خبر: 1255069

سفر با هواپیما امروزه به یکی از اصلی‌ترین راه‌های رفت‌وآمد، جه برای سفرهای کاری و چه سفرهای تفریحی تبدیل شده است؛ بااین‌حال شاید بسیاری از ما هنوز راه و چاه تردد با این وسیله‌ی نقلیه‌ی مدرن را به‌خوبی ندانیم؛ پس بهتر است پیش از آن‌که بلیط خود را بخریم و به سمت فرودگاه راهی شویم، از نکاتی که می‌توانند در داشتن سفری راحت و ایمن به ما کمک کنند اطلاع پیدا کنیم.

سفر با هواپیما؛ نکاتی برای یک سفر ایمن و راحت

 

در این مطلب نکاتی را آورده‌ایم که شاید بدیهی به نظر برسند؛ ولی اغلب مردم آن‌ها را رعایت نمی‌کنند و در طول پرواز به مشکل برمی‌خورند.

 

لباس راحت بپوشید

راحتی لباس‌هایتان زمانی که در خانه نشسته‌اید یا در حال تفریح هستید کمتر به چشم می‌آید؛ ولی وقتی مجبور باشید چندین ساعت بی‌تحرک روی یک صندلی بنشینید ناگهان متوجه می‌شوید کمر شلوارتان چقدر تنگ است! یا اینکه در لباس گرمی که پوشیده‌اید احساس کلافگی می‌کنید!

هنگام سفر با هواپیما، خصوصاً در سفرهای طولانی، بهتر است حتماً لباس‌هایی با پارچه‌های نرم بپوشید که کاملاً اندازه‌تان هستند. همچنین سعی کنید طوری لباس بپوشید که اگر در طول پرواز احساس گرما یا سرما کردید بتوانید یا لایه‌های رویی لباستان را درآورید یا لباس بیشتری بپوشید.

 

صندلی خود را با دقت انتخاب کنید

به‌طور‌کلی سه نوع صندلی در هواپیما وجود دارد؛ صندلی‌های کنار پنجره، کنار راهرو و بین دو صندلی دیگر. برخی افراد ترجیح می‌دهند کنار پنجره بنشینند و از مناظر لذت ببرند، در مقابل برخی افراد هنگامی‌که کنار پنجره می‌نشینند با دیدن ارتفاع احساس اضطراب و بی‌قراری می‌کنند.

 

یکی دیگر از عوامل مؤثر بر کیفیت صندلی این است که در کجا هواپیما قرار گرفته باشد؛ مسافرانی که در صندلی‌های نزدیک به انتهای هواپیما می‌نشینند معمولاً از صدای بلند و مداوم موتور هواپیما شاکی هستند. مسافران ردیف‌های جلویی هم ممکن است با رفت‌وآمد مهمانداران هواپیما از خواب بیدار شوند یا نتوانند آرامش زیادی را تجربه کنند.

حتماً ترجیحات خود را هنگام رزرو بلیط در نظر داشته باشید و حواستان به این نکات باشد تا در طول پرواز اذیت نشوید.

 

حتماً به توصیه‌های ایمنی کادر پروازی و مهمانداران توجه کافی را داشته باشید

هواپیما امروزه به‌عنوان یکی از امن‌ترین راه‌های سفر در دنیا شناخته می‌شود؛ بااین‌حال بهتر است همیشه احتیاط کنید و برای وقوع حادثه آماده باشید.

در تمامی پروازها، چه داخلی و چه خارجی، مهمان‌داران قبل از بلند شدن هواپیما نکات ایمنی را برای مسافران شرح می‌دهند. حتماً حواستان به این نکات باشد و آموزه‌های مهمانداران را با دقت گوش دهید. قبل از شروع پرواز محل درب‌های هواپیما و راه رسیدن به آن‌ها را چک کنید و اگر سؤالی داشتید از خدمه‌ی پرواز بپرسید.

 

بلیط خود را از جای مطمئنی خریداری کنید

در دنیای مدرن با توسعه‌ی تکنولوژی و رایج شدن ابزارهای الکترونیکی هوشمند، اغلب مسافران ترجیح می‌دهند بلیط خود را به‌صورت آنلاین خریداری کنند یا رزرو هتل را از طریق گوشی موبایلشان انجام دهند. رزرو آنلاین بلیط هرچند کار شما را تا حد بسیار زیادی راحت می‌کند؛ ولی می‌تواند مشکل‌زا نیز باشد.

برای پیدا کردن بلیط‌هایی با بهترین قیمت یا بالاترین امکانات می‌توانید از سایت‌هایی خریداری کنید که تمامی بلیط‌های هواپیمایی معتبر را به شما نشان می‌دهند. برای مثال با خرید بلیط هواپیما سفرمارکت تمامی گزینه‌های خرید در مقابل شما هستند و شما می‌توانید با مقایسه‌ی این بلیط‌ها، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

4

همچنین در نظر داشته باشید که به علت محبوبیت بلیط‌های هواپیما، سایت‌های زیادی برای اخاذی از مسافران ایجاد شده‌اند؛ این سایت‌ها ممکن است مبلغ بلیط را از شما دریافت کنند ولی بلیطی برای شما صادر نکنند؛ یا اینکه یک بلیط هواپیما را با قیمتی گزاف به شما بفروشند. برای پیشگیری از چنین مشکلاتی حتماً حواستان به سایت فروشنده‌ی بلیط باشد.

 

چند ساعت قبل از پرواز در فرودگاه باشید

این نکته احتمالاً کلیشه‌ای‌ترین چیزی است که در مورد سفرهای هوایی می‌توان گفت! ولی باید بدانید روزانه تعداد بسیار زیادی از مسافران به علت تأخیر خود، از پروازشان جا می‌مانند و مجبور می‌شوند یک بلیط دیگر خریداری کنند.

پس باوجود بدیهی بودن این مورد، بهتر است حتماً طوری برنامه‌ریزی کنید که در پرواز‌های داخلی حداقل یک ساعت و در پروازهای خارجی حداقل سه ساعت زودتر به فرودگاه برسید.

 

میان وعده با خود به همراه داشته باشید

یکی از جذابیت‌های سفر با هواپیما، خوراکی‌های خوشمزه‌ای است که در طول پرواز به مسافران داده می‌شود؛ بااین‌حال باید در نظر داشته باشید که زمان پخش این خوراکی‌ها در اختیار شما نیست و ممکن است قبل از پخش غذا بین مسافران، دچار افت قند خون شوید. همچنین ممکن است غذای ارائه‌شده در هواپیما را دوست نداشته یا به آن حساسیت داشته باشید.

5

همراه داشتن میان وعده به‌ویژه برای کسانی که با فرزند کم‌سن خود سفر می‌کنند مهم است. حتماً خوراکی موردعلاقه‌ی فرزندتان را به همراه داشته باشید تا از بی‌قراری و اذیت شدن فرزندتان جلوگیری کنید.

 

اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، نسخه‌ی پزشک داشته باشید

اگر داروی خاصی در وسایلی که به بار تحویل می‌دهید یا همراه خود به درون هواپیما می‌برید گذاشته‌اید، حتماً نسخه‌ی معتبر پزشک متخصصی که آن را برایتان تجویز کرده است به همراه داشته باشید. به‌ویژه در پروازهای خارجی بهتر است حتماً قبل از رزرو بلیط و رفتن به فرودگاه قوانین پرواز و ایرلاین موردنظرتان را در مورد حمل و مصرف داروهای خاص بررسی کنید.

 

وسایل الکترونیکی خود را در خانه شارژ کنید

متأسفانه در اکثر هواپیماها پریز برق برای شارژ وسایل تعبیه نشده است؛ پس اگر قصد دارید در طول پرواز از تلفن همراه یا لپ‌تاپ و تبلت خود استفاده کنید، مطمئن شوید که این وسایل شارژ کافی دارند؛ یا اینکه در فرودگاه و قبل از سوارشدن به هواپیما وسایلتان را شارژ کنید. البته حواستان باشد آن‌ها را جا نگذارید!!

 

کلام آخر

سفر با هواپیما بدون شک راحت‌ترین، سریع‌ترین و لوکس‌ترین راه برای سفر است؛ پس بهتر است با در نظر گرفتن قیمت‌های نسبتاً زیاد بلیط هواپیما، قبل از شروع سفر با نکاتی که به داشتن پروازی راحت و بدون مشکل کمک می‌کنند آشنا شوید و از این راه سفر دل‌نشین و به‌یادماندنی‌تری برای خود بسازید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها