نایلون ها با عرض بلند چه کاربردی دارند؟

کد خبر: 1257302

نایلون‌ها محصولاتی بسیار پرکاربرد در صنایع مختلف هستند و طرفداران بسیاری دارند. در واقع این نایلون‌های پلاستیکی با توجه به مواد تشکیل دهنده که شامل پلیمرها و افزودنی‌ها می‌شوند، در رنگ‌ها و ابعاد مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند که هرکدام کاربردهای خاص خود را دارند. نایلون عریض یکی از پرمصرف‌ترین انواع نایلون است که می‌توان گفت بیشترین کاربرد آن در صنایع کشاورزی است. با این حال جهت آشنایی بیشتر با نایلون‌های عریض و کاربردهای آن‌ها در این مطلب همراه ما باشید.

نایلون ها با عرض بلند چه کاربردی دارند؟

 

 

معرفی نایلون عریض

نایلون‌های عریض کاربردهای فراوانی دارند از این رو تولید آن‌ها در صنایع مختلف از اهمیت زیادی برخوردار است. به طوری که می‌توان گفت بدون وجود این نایلون‌ها، بسیاری از تولیدکنندگان با مشکل مواجه شده و حتی ممکن است انجام کار به سختی صورت بگیرد. همانطور که گفته شد، نایلون‌های با عرض زیاد با توجه به کاربرد در انواع مختلفی تولید می‌شوند. بنابراین قبل از شناخت کاربردهای این دسته از نایلون‌ها بهتر است با انواع آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

انواع نایلون با عرض بلند

7

نایلون‌های عریض با توجه به سلیقه و نظر مشتری و بر اساس نوع کاربرد، در ابعاد و ضخامت‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسند. همانطور که از نام آن‌ها مشخص است، نایلون‌های عریض در عرض‌های بالا قابل تولید هستند و به صورت طاقه‌ای یا بر حسب کیلوگرم به بازار عرضه می‌شوند.

فروش این نایلون‌های عریض به صورت جزئی یا عمده است. از مهم‌ترین انواع نایلون عریض می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

نایلون گلخانه

نایلون‌های گلخانه یکی از پر کاربردترین نایلون با عرض بلند بوده که در صنایع کشاورزی بسیار پرمصرف هستند. از این نایلون در پوشش سقف و دیوار گلخانه استفاده می‌شود. از این رو مورد توجه بسیاری از گلخانه‌داران قرار گرفته است‌.

نایلون ساختمانی

نایلون‌های ساختمانی یکی دیگر از انواع نایلون با عرض زیاد است. از این نایلون در حفظ و نگهداری از امور مربوط به ساخت و ساز، استفاده فراوان می‌شود.

نایلون کشاورزی

نایلون عریض کشاورزی یکی دیگر از انواع نایلون‌های با عرض بلند است که خود در انواع مختلفی تولید می‌شود. در واقع استفاده از این نایلون نه تنها محدود به بخش‌های مختلف کشاورزی می‌شود، بلکه در صنعت کشاورزی نیز کاربرد گسترده‌ای دارد که مورد توجه بسیاری از کشاورزان بزرگ و صنعت گران در این حوزه قرار گرفته است‌

ویژگی‌های نایلون عریض

نایلون‌های عریض با توجه به نوع کاربرد در انواع مختلفی تولید می‌شوند. البته در همه انواع آن‌ها یک سری ویژگی‌ها مشترک است که از مهم‌‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مقاوم در برابر پارگی و سوراخ شدگی
  • مقاوم در برابر اشعه‌های مضر خورشید
  • برخورداری از قابلیت سفارشی سازی در شرایط مختلف مکانی و جغرافیایی
  • استفاده از افزودنی‌های متنوع در تولید آن‌ها با توجه به شرایط محیطی مورد استفاده

نایلون‌های عریض همچنین غالباً به صورت پنج لایه تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

مشخصات نایلون عریض

نایلون‌های عریض غالباً با توجه به ابعاد، ضخامت و تعداد لایه‌ها مشخص می‌شوند.

ابعاد: عموماً نایلون عریض به نایلون‌های با عرض بیشتر از ۲ متر گفته می‌شود که در کشور ما، امکان تولید این نایلون‌ها تا عرض ۲۴ متر هم وجود دارد. عرض نایلون‌های تولید شده با توجه به نیاز و تقاضای مشتری قابل تغییر است.

تعداد لایه‌ها: به طور کلی انواع مختلف نایلون با عرض بلند به صورت تک لایه، دو لایه، سه لایه و پنج لایه قابل تولید هستند. با افزایش تعدا لایه‌ها میزان استحکام و کیفیت نایلون نیز افزایش پیدا می‌کند.

ضخامت: ضخامت نایلون‌های عریض همچنین از ۳۰ تا ۳۰۰ میکرون قابل تغییر است. واضح است که هرچه ضخامت نایلون بیشتر باشد، استحکام و مقاومت نایلون بالاتر است. میزان ضخامت نایلون نیز به نیاز مشتری بستگی دارد.

کاربرد نایلون عریض در صنایع مختلف

همانطور که گفته شد نایلون‌های عریض در ابعاد و اندازه‌های بزرگ با توجه به نیاز مشتری تولید می‌شوند. بنابراین به دلیل دارا بودن پهنا و عرض زیاد، از این محصول جهت پوشش دهی یک فضای بزرگ و مشخص استفاده می‌شود. این نایلون‌ها در صنایع مختلف ساختمانی، کشاورزی و ساخت گلخانه کاربرد دارند.

کاربرد نایلون با عرض بالا در ساختمان سازی

8

این نایلون‌ها در صنایع ساختمان سازی، کاربرد گسترده‌ای دارند. یکی از کاربردهای عمده این نایلون‌ها در فصل‌های همراه با بارندگی شدید، استفاده به عنوان پوشش محافظتی روی ساختمان‌هاست.

در واقع استفاده از نایلون‌های عریض ۵ لایه در فصل زمستان، از طرفی مانع از خرابی فضای بیرونی ساختمان در مقابل سرما و رطوبت می‌شود و از طرف دیگر به گرم نگه داشتن فضای داخلی ساختمان کمک می‌کند.

در فصول دیگر سال نیز از نایلون با عرض زیاد به عنوان محافظ و پوشش ساختمان و جلوگیری از پرتاب مصالح به بیرون و حفظ امنیت عابران استفاده می‌شود.

کاربرد نایلون عریض در صنعت کشاورزی

نایلون عریض همچنین در صنعت کشاورزی و دامپروری، بسیار پرکاربرد است. از جمله مهم‌ترین کاربرد نایلون عریض در صنعت کشاورزی می‌توان به پرورش قارچ، گلخانه‌ها و همچنین در زمین‌های کشاورزی برای برخی از محصولات اشاره کرد. برای خرید نایلون‌های عریض با رنگ شفاف و یا مشکی می‌توانید وارد سایت tolouplast.com شوید.

نایلون‌های عریض به دلیل استحکام و قدرت بالا در پوشش سقف گلخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. نایلون‌های با عرض زیاد در گلخانه باعث حفاظت از گیاهان در برابر هجوم آفات و حشرات شده و همچنین جهت رشد بهتر محصولات گلخانه‌ای، دمای مناسبی را فراهم می‌کنند.

از دیگر کاربردهای نایلون عریض در این صنعت می‌توان به جلوگیری از خسارات ناشی از آب‌هوا، گردوخاک و… و همچنین حفظ محصولات کشاورزی اشاره کرد.

جمع‌بندی

انواع مختلف نایلون عریض یکی از انواع نایلون‌ها هستند که با توجه به کاربرد در ابعاد و ضخامت بالا تولید می‌شوند. این نایلون‌ها در صنایع مختلفی همچون کشاورزی و ساختمان سازی کاربرد گسترده‌ای دارند و غالباً به صورت ۵ لایه تولید می‌شوند تا از ضخامت و مقاومت کافی برخوردار باشند. انواع مختلف نایلون با عرض زیاد به صورت نایلون ساختمانی، کشاورزی و گلخانه تولید می‌شوند که هرکدام کاربردهای گسترده‌ای در صنایع مختلف دارند.

نایلون‌های عریض به دلیل کاربردهای گسترده لازم است از خواص منحصربه‌فردی برخوردار باشند، از این رو در تولید این محصولات از افزودنی‌هایی همچون ضد اشعه ماوراءبنفش، افزودنی ضد مه، ضد الکتریسیته و افزودنی جاذب اشعه مادون قرمز استفاده می‌شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها