انتخاب میکروفون مناسب برای ضبط ویدئوهای‌تان | به کدام ویژگی‌ها دقت کنیم

کد خبر: 1268593
انتخاب میکروفون مناسب برای ضبط ویدئوهای‌تان | به کدام ویژگی‌ها دقت کنیم

 

ویدئوی باکیفیت نیازمند صدای شفاف است

برای ضبط ویدئو علاوه بر دوربین باکیفیت به میکروفون مناسب نیاز دارید. به طور کلی میکروفون‌های داخلی دوربین‌ها بسیار ساده هستند. در صورت استفاده از این میکروفون‌ها نویزهای گوناگون در ویدئو شنیده می‌شود و به هیچ عنوان کیفیت کافی را نخواهند داشت. بنابراین حتی اگر ویدئو خود را با کیفیت 8K فیلم‌برداری کنید، در صورتی که صدای مناسب نداشته باشد، نتیجه کار قابل قبول نیست. برای حل این مشکل انواع میکروفون‌های خارجی در بازار قابل خریداری هستند که با کیفیت‌های مختلف صدای محیط را در هنگام فیلم‌برداری ضبط می‌کنند. در این مطلب با انواع میکروفون‌های مناسب برای ضبط ویدئوهای ایده‌آل آشنا می‌شویم.

 

ویژگی‌های یک میکروفون مناسب برای ضبط صدای ویدئو

میکروفون‌های خارجی با استفاده از اتصال بی‌سیم یا سوکت 3.5 میلی‌متری به دوربین متصل می‌شوند. معمولا در بالای دوربین‌ها محل نصب سوکت میکروفون قرار دارد. بنابراین شما می‌توانید با خرید میکروفون حرفه‌ای بهترین کیفیت صدا را از سوژه خود دریافت کنید. در ادامه با ویژگی‌های یک میکروفون خوب برای ضبط ویدئو آشنا می‌شویم.

شکل میکروفون

شما می‌توانید انواع میکروفون‌ها را با شکل‌های مختلف خریداری کنید و با آن‌ها فیلم‌برداری را انجام دهید. این میکروفون‌ها معمولا در انواع یقه‌ای، دستی، بوم و شاتگان در دسترس هستند. شما باید با توجه به نیاز خود بهترین میکروفون ممکن را استفاده کنید تا کیفیت صدای سوژه به حداکثر برسد و از طرفی نویزهای محیطی همراه با صدا ضبط نشوند. برای این منظور معمولا در فضاهای باز و پروژه‌های فیلمسازی از میکروفون‌های شات‌گان و بوم استفاده می‌شود. این نوع از میکروفون‌ها قابلیت از بین بردن نویز بسیار بالا دارند و صدا را با کیفیت عالی ضبط می‌کنند. انواع میکروفون‌های شاتگان نیز صدا را از منبع مدنظر دریافت می‌کنند و نویزهای محیطی را کاهش می‌دهند. با این حال میکروفن‌های یقه‌ای برای استودیوهای کوچک و خانگی کاربرد بیشتری دارند.

کپسول میکروفون

سیستم ضبط صدا در میکروفون‌های گوناگون با یکدیگر تفاوت دارد. به طور کلی تکنولوژی ضبط صدا در میکروفون‌ها را به دو نوع کاندنسر و دینامیک تقسیم می‌شود. انواع میکروفون‌های کاندنسر با استفاده از جریان الکتریکی صداها را ضبط می‌کنند. این نوع میکروفون حساسیت بسیار بالایی دارد و می‌تواند صدای منابع بسیار دور را به راحتی دریافت کند. میکروفون‌های دینامیک نیز از سیم‌پیچ‌های الکترومغناطیسی و دیافراگم برای ضبط صدا استفاده می‌کنند و حساسیت آن‌ها به اندازه‌ میکروفون‌های کاندنسر نیست. البته میکروفون‌های دینامیک مقاومت بسیار بالایی دارند و برای ضبط صدا مانند انواع کاندنسر نیازمند جریان برق نیستند.

پاسخ فرکانسی

پاسخ فرکانسی میکروفون برای ضبط صدا در هنگام فیلم‌برداری اهمیت بسیار زیادی دارد. در صورت استفاده از میکروفون‌های باکیفیت با محدوده فرکانس حساس‌تر می‌توان صداها را بهتر و دقیق‌تر ضبط کرد. البته باید توجه داشت که میکروفون‌های گوناگون با توجه به نوع کاربری آن‌ها دارای محدوده فرکانس مختص به خود هستند. بنابراین پیش از هر چیز نیاز خود را در نظر بگیرید.

نوع اتصال سیمی یا بیسیم

شما می‌توانید میکروفون را به صورت بی‌سیم و یا با سیم به دوربین متصل کنید. میکروفون‌های باسیم تداخل فرکانس ندارند و قابل‌ اعتمادتر هستند. البته در برخی پروژه‌های فیلم‌برداری که باید صدای سوژه در فاصله دور و با دقت بیشتر ضبط شود می‌توان از انواع بی‌سیم استفاده کرد.

معرفی بهترین میکروفون‌های ضبط ویدئو

انتخاب بهترین میکروفون برای ضبط ویدئو با در نظر گرفته فاکتورهایی چون قابلیت‌های میکروفون، الگوی دریافت صدا، فرکانس پاسخگویی، حساسیت میکروفون، کیفیت ساخت و برند سازنده انجام می‌شود. شرکت بویا با داشتن محصولات بسیار متنوع و باکیفیت تمام نیازهای شما را می‌تواند رفع کند. در ادامه با بهترین میکروفون‌های ضبط ویدئو آشنا می‌شویم.

29

1- میکروفون BOYA BY-M1

میکروفون یقه‌ای BOYA BY-M1 برای استفاده نیازمند منبع تغذیه باتری است. با وجود اندازه بسیار کوچک کیفیت صدای بسیار خوب دارد و با داشتن فوم بخش زیادی از نویز محیط را حذف می‌کند. برای اتصال این میکروفون می‌توان از کلیپس آن استفاده کرد. فرکانس پاسخگویی 18KHz تا 65KHz میکروفون مذکور برای رفع نیاز شما در هنگام مصاحبه و ضبط ویدئو کاملا کافی است. قیمت مناسب و صدای حجیم و باکیفیت ضبط شده مهمترین ویژگی‌های این میکروفون بویا است.

2- میکروفون BOYA BY-V01

میکروفون کوچک BOYA BY-V01 مجهز به باتری است و امکان ضبط صدا در فرکانس 35Hz تا 20KHz را دارد. شما می‌توانید تنظیمات آن را بین الگوی ضبط 90 درجه و 120 درجه تغییر دهید، قابلیتی که هنگام ضبط صدا در محیط‌های باز و با نویز بالا بسیار کارآمد است. لایه فومی روی این میکروفون بخش زیادی از نویزهای محیط را حذف می‌کند و در نهایت یک صدای شفاف و بسیار باکیفیت را تولید خواهد کرد که در مقایسه با میکروفون داخلی دوربین بسیار بهتر و شفاف‌تر است.

3- میکروفون شاتگان BOYA BY-MM1 PRO

میکروفون شاتگان BOYA BY-MM1 PRO برای تولید محتوا بسیار مناسب است. شما می‌توانید آن را به دوربین‌ها و تجهیزات گوناگون متصل کنید و از قابلیت‌های آن بهره‌مند شوید. در این محصول از دو عدد میکروفون در دو طرف دستگاه استفاده شده است تا بهترین ضبط صدا از محیط انجام شود. شما می‌توانید صدا را در هر طرف به صورت جداگانه و یا از دو طرف به صورت همزمان ضبط کنید. ویژگی بسیار جذاب این میکروفون شاتگان امکان ضبط صدا با الگوی قطبی سوپرکردیوئید و سه موقعیتی است. میکروفون BOYA BY-MM1 PRO نیازی به باتری و دیگر منابع انرژی ندارد و تمام نیازهای شما را به آسان‌ترین شکل رفع خواهد کرد.

4- میکروفون BOYA BY PVM50 Stereo X/Y

میکروفون قدرتمند BOYA BY PVM50 با استفاده از تکنولوژی کاندنسور صداها را به صورت کاملا استریو ضبط می‌کند. این محصول مخصوص نصب بر روی دوربین‌های DSLR طراحی شده است و صدا را با کیفیت بسیار بالا و شفاف ضبط می‌کند. اندازه کوچک و وزن پایین این میکروفون استفاده از آن را بسیار آسان می‌کند. برای اتصال این میکروفون به دوربین باید از کابل 3.5 میلی‎‌متری آن استفاده کنید. فوم روی میکروفون به خوبی نویزهای محیطی را حذف می‌کند. همچنین شما می‌توانید هرگاه به میکروفون نیاز نداشتید با استفاده از دکمه آن را خاموش کنید تا در مصرف باتری صرفه‌جویی شود.

30

5- میکروفون BOYA BY-MM1 Mini

میکروفون BOYA BY-MM1 بسیار کوچک و سبک است و جایگزین عالی برای میکروفون‌های شاتگان گران‌قیمت به شمار می‌رود. این میکروفون با انواع دوربین‌های DSLR مانند محصولات برند‌هایی چون کانن و نیکون سازگار است و می‌توان آن را برای فیلم‌برداری با گوشی‌های هوشمند، وب‌کم کامپیوتر و انواع دستگاه‌های ضبط صدا استفاده کرد. همین قابلیت‌ها آن را به محصول محبوب ولاگر‌ها، استریمرها، گیمرها، عکاسان و ویدئوگرافرها تبدیل کرده است. این میکروفون زیبا برای ضبط صدا به باتری نیاز ندارد و پس از اتصال به دوربین بلافاصله صدا را ضبط خواهد کرد.

6- میکروفون BOYA BY-BM3031

میکروفون قدرتمند BOYA BY-BM3031 به راحتی صدای استاندارد و باکیفیت را برای شما تولید می‌کند. این میکروفون شاتگان برای نصب بر روی دوربین‌های DSLR و انواع تجهیزات استودیویی طراحی شده است. شما می‌توانید با تنظیم فیلتر 80 Hz در این دوربین تمام نویزهای با فرکانس پایین را حذف کنید. علاوه بر این با داشتن یک سیستم ضدشوک لرزش‌های موجود در هنگام فیلم‌برداری را از بین می‌برد. با استفاده از دو باتری قلمی می‌توانید از این میکروفون برای 120 ساعت استفاده کنید.

بهترین میکروفون را متناسب با دوربین خود خریداری کنید

امروزه با پیشرفت ابزارهای تکنولوژیک حتی می‌توان با استفاده از تلفن‌های هوشمند ویدئوهای باکیفیت و حتی فیلم ساخت! البته میکروفون داخلی این دستگاه‌ها قادر به ضبط باکیفیت صداهای محیط نیستند و برای این منظور باید میکروفون‌های جداگانه را روی آن‌ها نصب کنید. این میکروفون‌ها از انواع دینامیکی و ساده تا نمونه‌های کاندنسر با امکان تنظیم فرکانس را در بر می‌گیرند. برند مشهور بویا انواع محصولات الکترو-استاتیک باکیفیت را برای استفاده عاشقان دنیای فیلم‎‌برداری و عکاسی عرضه می‌کند. شما می‌توانید بهترین میکروفون‌های بویا را از مجموعه فلاشیران به‌عنوان یک مجموعه تخصصی در حوزه عکاسی و فیلمبرداری خریداری کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها