نوروز 1403 را در گیلان، دیار میرزا، به یادماندنی کنید

کد خبر: 1278572
نوروز 1403 را در گیلان، دیار میرزا، به یادماندنی کنید

 

تعطیلات نوروز همیشه جزو محبوب‌ترین تعطیلات برای سفرهای خانوادگی بوده است. این جشن باستانی نشان‌دهنده فصل بهار و تازه‌زیستی است و چقدر خوب می‌شود اگر بتوانیم نوروز را با رفتن به دل طبیعت بکر کشور پهناورمان ایران جشن بگیریم. گیلان، یکی از دیدنی‌ترین و سرسبزترین استان‌های کشور است که همیشه جزو گزینه‌های محبوب سفر در ایام تعطیلات نوروز بوده است. اگر می‌خواهید تجربه به‌یادماندنی و خوبی را از این سفر برای خود و عزیزانتان بسازید، ابتدا باید تمام مقدمات سفر خود را فراهم کنید، مناسب‌ترین هتل گیلان را متناسب با بودجه و امکانات مورد نیازتان رزرو کرده و با جاذبه‌های گردشگری استان پهناور گیلان آشنا شوید.

 

بهترین زمان سفر به گیلان چه وقتی است؟

با توجه به موقعیت جغرافیایی استان گیلان و نزدیکی آن به دریای خزر از سمت شمال، آب و هوایی معتدل و پربارانی دارد. بارش باران در هر زمان از سال امری طبیعی و پیش‌بینی شده است. این ویژگی باعث شده سفر به گیلان در فصل‌های تابستان و بهار، بسیار مطلوب باشد. اگر به‌دنبال سفری ارزان و اقتصادی هستید، می‌توانید در فصل‌های پاییز و زمستان به این استان سفر کنید؛ چرا که در این فصل‌ها مسافران کمتری به شمال کشور سفر می‌کنند و این موضوع باعث کاهش قیمت اجاره ویلا و رزرو هتل گیلان می‌شود. اما اگر می‌خواهید سفری به یادماندنی و دلچسب را تجربه کنید، توصیه می‌کنیم سفر خود را برای بهار و تعطیلات عید نوروز تنظیم کنید.

7

چگونه می‌توانیم به گیلان سفر کنیم؟

روش‌ها و مسیرهای مختلفی پیش روی شما برای سفر به گیلان وجود دارد. استان گیلان از جنوب به زنجان، از شرق به مازندران، از غرب به اردبیل و از شمال به ساحل دریای خزر متصل شده است. برای ورود به این شهر می‌توانید از هر یک از این استان‌ها و مسیرها عبور کنید. اگر از تهران قصد سفر به گیلان را دارید هم می‌توانید از جاده قزوین رشت استفاده کنید.

شهر رشت به‌عنوان مرکز استان زیبای گیلان، جزو مهم‌ترین جاذبه‌های این ناحیه نیز محسوب می‌شود که شما می‌توانید با روش‌های مختلفی از جمله اتومبیل شخصی، اتوبوس یا هواپیما به آن سفر کنید. البته گیلان شهرهای جذاب کم ندارد. به‌طور مثال می‌توان به لاهیجان، آستارا، انزلی، ماسال و رودسر نیز اشاره کرد که همگی مقاصد جذابی برای سفر هستند.

جاذبه‌های گردشگری استان گیلان

استان گیلان با طبیعت بکر و جاذبه‌های گردشگری متنوعی که دارد، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران خصوصا در تعطیلات نوروز است. جنگل‌های باباکلان با درختان تنومند و پوشش گیاهی بی‌نظیر مناسب علاقه‌مندان به طبیعت و کوهنوردی است. شهر تاریخی ماسال با قلعه‌های باستانی و معماری سنتی، گردشگران را به دوران‌های گذشته می‌برد.

سواحل شنی انزلی و آستارا با دریاچه‌های زیبا و مراکز تفریحی و تجاری جذابیت‌های خاص خودشان را دارند. با رفتن به ییلاقات ماسال و رزرو هتل گیلان در ارتفاعات می‌توانید اقامت فراموش‌نشدنی را تجربه کنید. اگر با خودرو شخصی خود به این استان سفر کرده‌اید، حتما به گردنه حیران بروید و با رانندگی در جاده‌ای پوشیده از ابر و مه، از طبیعت بکر شمال کشور لذت ببرید.

آبشار ویسادار، یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری استان گیلان است که در دل جنگل‌های بکر شمال کشور خودنمایی می‌کند. تالاب انزلی که به زبان گیلکی به انزلی سل نیز شناخته می‌شود، یکی از زیباترین تالاب‌های طبیعی آب شیرین کشور است که قدمت آن به ۱۵ هزار سال قبل بازمی‌گردد. شما می‌توانید با قایقرانی و ماهیگیری و یا خوردن غذاهای محلی در رستوران‌ها و کافه‌های مجاور آن، نهایت لذت را از سفر به گیلان ببرید.

اگر به لاهیجان رفتید، حتما به استخر طبیعی و بزرگ این شهر سر بزنید که جزیره‌ای زیبا در مرکز آن قرار گرفته و محیط ایده‌آلی برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را به‌وجود آورده است. اگر هم به تاریخ و تمدن فارسی علاقه‌مندید، به باغ محتشم در قدیمی‌ترین پارک شهر رشت سر بزنید که احداث آن به دوره قاچار باز می‌گردد. در وسط این باغ، یک عمارت چند ضلعی کلاه فرنگی زیبا بنا شده و أنواع امکانات تفریحی و سرگرمی را در اختیار شما می‌گذارد.

8

هتل‌های استان گیلان

وجود اقامتگاه‌های متنوع در استان گیلان، باعث شده مسافران با توجه به بودجه و نیاز خود بتوانند بهترین اقامتگاه را برای استراحت و لذت بردن از طبیعت بکر این استان فراهم کنند. اقامتگاه‌های بوم گردی زیادی در استان گیلان و شهرهای مختلف آن از جمله ییلاقات ماسال وجود دارد که می‌توانید بار رزرو آن‌ها، اقامت در دل طبیعت بکر را تجربه کنید.

برخی از این اقامتگاه‌ها نیز در دل باغ‌هایی زیبا، در کنار مزارع برنج و محل نگهداری مرغ و خروس و گاو‌ها قرار گرفته‌اند که می‌توانید برای چند روز، زندگی به‌سبک روستاییان شمالی را با اقامت در آن‌ها تجربه کنید. همچنین اگر خانواده پرجمعیتی هستید یا با دوستان خود به سفر آمده‌اید، می‌توانید أنواع ویلاهای ساحلی و جنگلی را نیز کرایه کنید.

با توجه به حجم زیادی مسافرانی که در طول سال به گیلان سفر می‌کنند، هتل‌های متنوعی در شهرهای این استان از جمله لاهیجان، رشت، فومن و بندر انزلی بنا شده که با قیمت و ستاره‌های مختلفی از شما میزبانی خواهند کرد. برای رزرو هتل گیلان أنواع هتل‌های چهار ستاره و پنج ستاره با امکاناتی شایسته و درخور شما وجود دارد.

از مهم‌ترین هتل‌های این استان شمالی می‌توان به هتل ۵ ستاره گیلان (کادوس) رشت اشاره کرد که قدمت آن به سال ۱۳۶۲ بازمی‌گردد و در چهار طبقه بنا شده است. علاوه بر این هتل ۵ ستاره رسپینا لاهیجان، هتل ۵ ستاره معین فومن، هتل ۴ ستاره شهرزاد لاهیجان و یا هتل ۳ ستاره مدائن بندر انزلی نیز در دسترس مسافران برای رزرو هستند.

اقامتگاه و هتل‌های گیلان را از کجا رزرو کنیم؟

با توجه به جمعیت بی‌شمار مسافران که در ایام تعطیلات نوروز به استان گیلان سفر می‌کنند، توصیه می‌کنیم چند هفته زودتر اقدام به رزرو هتل گیلان کنید تا بتوانید با آرامش خاطر، بهترین مکان را برای اقامت‌تان در طول ایام تعطیلات فراهم کنید. خوشبختانه ظهور سامانه‌های انلاین هتل مثل فلای تودی، این امکان را در اختیار شما قرار خواهند داد تا در هر ساعت از شبانه‌روز و با استفاده از گوشی در دست خود بتوانید در عرض چند دقیقه، یک هتل در استان گیلان رزرو کنید.

سایت فلای تودی این قابلیت را در اختیار مسافران خواهد گذاشت تا با بررسی و مقایسه امکانات و قیمت هتل‌های شهر مقصد، مناسب‌ترین و ارزان‌ترین هتل را برای ثبت خاطراتی خوش رزرو کنند.

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها