پاسخ یک نماینده به شایعه واگذاری کیش به چینی‌ها

کد خبر: 1010081

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: قرار نیست کیش یا هر نقطه‌ای از کشورمان به چین یا هر کشور دیگری واگذار شود.

پاسخ یک نماینده به شایعه واگذاری کیش به چینی‌ها

خبرگزاری تسنیم: فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر واگذاری و انتقال اختیار تام جزایر ایران به چین، گفت: هیچ زمانی و تحت هیچ شرایطی قرار نیست که جزیره کیش یا نقطه‌ای دیگر از خاک کشورمان در اختیار چین یا کشور دیگری قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ما بر اساس منافع ملی خودمان با چینی‌ها قرارداد می‌بندیم، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با همسایگان و قدرت‌های جهانی قرارداد‌های طولانی مدت و راهبردی منعقد کند و بر همین اساس و با حفظ منافع ملی خودمان با چینی‌ها روابط سیاسی و تجاری بر قرار کرده ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه لازم است که این سند با نگاه کارشناسی در مجلس مورد بررسی قرار گیرد، افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در جریان جزییات دقیق موافقت‌نامه ایران و چین و همچنین شیوه اجرا قرار بگیرند و محتوای برنامه را بدانند.

مالکی بیان داشت: ایران باید رابطه منطقی با حفظ مواضع و تامین منافع ملی با کشور‌های دیگر داشته باشد و در این قرارداد هم قرار است که دو کشور بر اساس روابط دو جانبه و منافع ملی سود ببرند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس بیان داشت: روابط ایران و چین کاملا استراتژیک بوده و ریشه تاریخی دارد. در سال‌های اخیر ارتباط اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران با این کشور خوب بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه این‌گونه نیست که ما به چینی‌ها نیاز داشته باشیم، بلکه آن‌ها به ما احتیاج دارند، گفت: ایران نیز در منطقه و جهان جایگاه مقتدری دارد و چینی‌ها ایران را به عنوان یک کشور دارای ژئوپلیتیک و قدرت می‌شناسند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها