درمان بیماری واریس پا و دست با اسکلروتراپی و لیزر رگ‌ها

کد خبر: 1027444

درمان بیماری واریس پا و دست با اسکلروتراپی و لیزر رگ‌ها

وقتی دریچه‌های واقع در رگها ضعیف می‌شوند و به درستی بسته نمی‌شوند، رگ‌های واریسی ایجاد می‌شوند. هنگامی که رگ‌ها یا وریدها قادر به گردش خون مناسب نباشند، ممکن است به خاطر انباشته شدن خون در آن‌ها برآمده شوند. این رگ‌های قابل مشاهده و برآمده اغلب با علائمی مانند احساس خستگی، سنگینی یا درد در دست یا پا همراه است. در موارد شدید، رگ واریسی ممکن است پاره شود، یا زخم‌های بازی بر روی پوست ایجاد شود. بیماری واریس بیشتر در ساق پا و ران به وجود می‌آید.

درمان بیماری واریس پا و دست با اسکلروتراپی و لیزر رگ‌ها

دکتر مهدی کریمی متخصص قلب و عروق، عضو هیئت علمی دانشگاه و عضو انجمن قلب آمریکا ( AHA ) آماده ارائه تمامی خدمات درمانی واریس با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب میباشد. کلینیک درمان واریس دکتر کریمی یکی از معتبرترین و شناخته شده‌ترین کلینیک‌های تخصصی در زمینه درمان بیماری‌های عروقی است که برای درمان قطعی واریس و دیگر بیماری‌های عروقی از پیشرفته‌ترین درمان‌ها بهره می‌گیرد. خدماتی که در این کلینیک ارائه می‌شود:

  • معاینه و مشاوره
  • تهیه تصویر از مسیر سیاهرگ‌های واریسی به کمک سونوگرافی
  • اسکلروتراپی
  • اسکلروتراپی به کمک سونوگرافی
  • لیزر درمانی درون وریدی (EVLT)
  • ابلیشن رادیوفرکانسی (RF)
  • جراحی واریس
رگ‌های عنکبوتی

رگ‌های عنکبوتی بر روی سطح پوست ظاهر می‌شوند. ممکن است شبیه خطوط کوتاه، ظریف، خوشه‌هایی از رگ‌ها به شکل " ستاره " یا پیچ و خم‌های شبیه به تار عنکبوت باشند. رگ‌های عنکبوتی بیشتر در ران، مچ پا و ساق پا دیده می‌شوند و ممکن است در صورت نیز ظاهر شوند. این رگها ممکن است خارش، سوزش یا درد ایجاد کنند و به تنهایی یا همراه با رگ‌های واریسی مشاهده می‌شوند. از علل ایجاد رگ‌های عنکبوتی می‌توان به عوامل ژنتیکی (بسیاری از زنانی که مادر یا دیگر بستگان زن آن‌ها دچار رگ‌های عنکبوتی هستند، خود نیز دچار این عارضه می‌شوند)، بارداری، ایستادن و نشستن برای طولانی مدت، آسیب دیدگی و فشار زیاد ناشی از رگ‌های واریسی اشاره کرد. رگ‌های عنکبوتی اغلب بیشتر به عنوان یک مسئله‌ی زیبایی در نظر گرفته می‌شود نه یک نگرانی و مشکل برای سلامتی.

درمان بیماری واریس

بیشتر رگ‌های دچار واریس - از کوچک‌ترین رگ‌های عنکبوتی گرفته تا بزرگ‌ترین رگ‌های واریسی - بدون جراحی قابل درمان هستند. متخصص واریس از فن‌آوری و تکنیک‌های پیشرفته‌ای برای درمان ایمن و مؤثر جهت رفع اختلالات وریدی استفاده می‌کنند که نتایج مطلوبی برای بیماران فراهم کنن

این درمان‌ها عبارت‌اند از:

اسکلروتراپی

درمان بیماری واریس پا و دست با اسکلروتراپی و لیزر رگ‌ها

در این روش که به عنوان ابلیشن شیمیایی نیز شناخته می‌شود، با استفاده از یک سوزن کوچک برای تزریق محلول (به صورت مایع یا کف) به طور مستقیم در رگ‌ها، به درمان واریس می‌پردازند. این محلول باعث تحریک مخاط وریدها شده و باعث انقباض و فروپاشی آن‌ها می‌شود. خون موجود در این رگ‌ها به داخل رگ‌هایی عمیق‌تر و طبیعی برگردانده می‌شود.

میکروفلبکتومی

روشی است برای از بین بردن رگ‌های واریسی با ایجاد برش‌های ریزی در پوست که از طریق آن‌ها رگ‌های واریسی برداشته می‌شود. در این روش معمولاً بخیه‌ای نیاز نیست.

فرسایش یا ابلیشن درون وریدی

درمانی برای رگ‌های واریسی که در آن، با استفاده از رادیو فرکانسی (RF) یا انرژی لیزر، رگ معیوب را سوزانده و اجازه می‌دهند خون به وریدهای طبیعی دیگر منتقل شود. فرسایش درون وریدی نه تنها ظاهر و زیبایی پاها را بهبود می‌بخشد، بلکه به تسکین درد، تورم و التهاب ناشی از رگ‌های واریسی در پاها کمک می‌کند. استفاده از انرژی رادیو فرکانسی یا لیزر پیشرفت عمده‌ای نسبت به روش سنتی برش ورید یا استریپینگ ورید (Vein Stripping) است که در آن برش‌هایی در ناحیه کشاله ران و نزدیک مچ پا ایجاد می‌شود و ابزاری شبیه سیم به داخل رگ وارد می‌شود تا رگ از داخل "بریده شود ". میزان تهاجمی بودن روش‌های ابلیشن بسیار کمتر است و بیماران می‌توانند خیلی زودتر از عمل برش وریدی فعالیت‌های طبیعی خود را از سر بگیرند.

درمان وناسیل ( VenaSeal )

این روش درمانی مورد تائید FDA، رگ‌های واریسی نزدیک به سطح پوست را درمان می‌کند. با استفاده از کاتتری که به داخل پوست وارد شده است، مقدار کمی چسب مخصوص طبی به ورید آسیب دیده تزریق می‌شود و این چسب باعث بسته شدن آن می‌شود. سپس خون به رگ‌های عمیق‌تری هدایت می‌شود. این گزینه به گرما نیازی ندارد و برای به حداقل رساندن ناراحتی بیمار و کاهش زمان بهبودی طراحی شده است.

جوراب‌های طبی مخصوص فشرده‌سازی

درمان بیماری واریس پا و دست با اسکلروتراپی و لیزر رگ‌ها

جوراب‌های طبی برای کسانی که به دلیل تورم و بزرگ شدن رگ‌ها پاهای خود درد دارند، توصیه می‌شود. درمان با استفاده از فشرده‌سازی حاصل از این جوراب‌ها، اغلب به عنوان اولین خط درمان محافظه‌کارانه برای واریس پیشنهاد می‌شود.

بسته به مشکل وریدی که فرد دارد، درمان ممکن است شامل یک روش یا چند روش باشد. در بیشتر موارد، بیماران می‌توانند فعالیت‌های عادی خود را روز بعد - یا زودتر - از سر بگیرند.

اولین ویزیت

در اولین ویزیت شما، پزشک متخصص درمان واریس ارزیابی جامعی از سیستم وریدی شما انجام داده، سابقه بیماری شما را بررسی می‌کند و یک معاینه فیزیکی را بر روی شما انجام می‌دهد - که ممکن است شامل یک سونوگرافی از رگ‌های اندام تحتانی و دست یا پاهای شما باشد. همه این فرایندها برای کمک به پزشک معالجتان در تعیین برنامه درمانی بهینه برای شما ترکیب می‌شوند.

بعد از معاینه و انجام آزمایش‌ها، پزشک نتایج آزمایش شما را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد و گزینه‌های درمانی مناسبی را برای این مشکل شما بررسی و تعیین می‌کند. برنامه درمانی شما متناسب با نیازهای شما تنظیم می‌شود.

درمان رگ‌های واریسی چگونه انجام می‌شود؟

درمان بیماری واریس پا و دست با اسکلروتراپی و لیزر رگ‌ها

یک ساعت قبل از عمل خود باید به مطب یا کلینیک برسید. شما در طی این عمل بیدار خواهید بود، اما ممکن است در هنگام ورود یک آرام‌بخش به شما داده شود. لباس‌های کمر به پایینتان را باید درآورید و یک روپوش یا گان مخصوص عمل به تن کنید. پرسنل یک پا یا هر دو پاهای شما را آماده می‌کنند و بسته به رگ‌هایی که قرار است درمان کنند، صاف به پشت یا روی شکم دراز خواهید کشید.

درمان شما شامل وارد کردن یک سری سوزن است و تقریباً در همه مراحل از بی‌حس‌کننده موضعی استفاده می‌شود. هنگامی که از بی‌حس‌کننده موضعی استفاده می‌کنند، شما نباید احساس فشار دیگری غیر از فشار گاه‌به‌گاه داشته باشید. اسکلروتراپی به بی‌حس‌کننده موضعی احتیاج ندارد، زیرا با سوزن بسیار ظریفی انجام می‌شود.

بعد از عمل می‌توانید به طور عادی راه بروید. در تمام روش‌های درمانی، به جز اسکلروتراپی، باید کسی شما را همراهی کند تا شما را به خانه ببرد. پاها برای چند ساعت بی‌حس می‌شوند تا زمانی که بی‌حسی موضعی از بین برود. پس از آن، هرگونه ناراحتی را با داروهای مسکن بدون نسخه یا داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی می‌توانید کنترل کنید.

مراقبت‌های بعد از درمان واریس

به مدت یک هفته پس از درمان، نمی‌توانید وسایل سنگین‌تر از 10 کیلو را بلند کنید یا نباید با هواپیما سفر کنید. همچنین برای یک هفته بعد از عمل نباید ورزش سنگین انجام دهید. اگر شغل شما به هر یک از این فعالیت‌ها نیاز دارد یا باید برای مدت طولانی بایستید، باید چند روز مرخصی بگیرید یا کارهای سبک را فقط انجام دهید.

در سه روز اول بعد از عمل نمی‌توانید دوش بگیرید. لازم است که به مدت سه هفته پس از عمل جوراب‌های طبی بلند تا ران یا کمر استفاده کنید. برای هفته اول، آن‌ها را شبانه روز باید بپوشید. تا دو هفته آینده آن‌ها را فقط در طول روز بپوشید. شما باید جوراب طبی را خریداری کرده و در روز عمل با خود به مطب بیاورید. عدم استفاده از جوراب‌های طبی طبق دستورالعمل می‌تواند منجر به عود رگ‌های عنکبوتی یا واریسی شود. اگر تحت درمان VenaSeal قرار گرفته اید، نیازی به پوشیدن جوراب‌های طبی نخواهید داشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها