معرفی ماشین تیگو 7 (tiggo 7)

کد خبر: 1048516

معرفی ماشین تیگو 7 (tiggo 7)

کمپانی چری به عنوان نسل سوم اتومبیل سازیِ کشور چین در سالهای اخیر موفق به صادرات محصولات تولیدی خود به کشورهای در حال توسعه گردیده، و خودروی تیگو 7 یکی از جدیدترین محصولات این شرکت می‌باشد که توسط گروه صنعتی مدیران خودرو به بازار ایران وارد و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است. این کراس اوور شهری از نظر ظاهری شباهت زیادی به تیگو 5 دارد و در واقع مدل ارتقا یافته آن می باشد. طراحی کلی تیگو 7 کاملا برگرفته از مدل قدیمی تر بوده اما به لحاظ زیبایی یک سر و گردن از مدل قبلی بهتر می باشد. و در عین حال که از جثه کوچکتری نسبت به تیگو 5 برخوردار است به لحاظ فنی عملکرد بهتری از خود به نمایش می‌گذارد. قبل از ادامه مطلب اگر دوست دارید قیمت چری تیگو 7 را بدانید می توانید به سایت http://mvm350.ir/  مراجعه کنید.

این اتومبیل ارتفاع کمتری نسبت به همتای قبلی خود دارد اما با یک طراحی جمع و جور و شیک، جلوه و زیبایی خاصی به خود گرفته است. به خصوص در طراحی قسمت جلو و چراغ ها که در شکلی مدرن و امروزی ارائه گردیده است. چراغ های کشیده و باریک این اتومبیل کمی به قسمت عقب تمایل دارند که حس خوبی به بیننده القا می‌کند. طراحی جلو پنجره تیگو 7 اگرچه در نمای نزدیک آنچنان زیبا به نظر نمی رسد اما به دلیل زاویه دار بودن، به راحتی هوای ورودی را به سمت سیستم خنک کننده هدایت کرده که این کار باعث کاهش دمای موتور در شرایط سخت می شود. بدنه و شاسی خودرو از مقاومت قابل قبولی برخوردار است و با رعایت اصول ارگونومی به زیبایی هر چه بیشتر اتومبیل کمک می کند.

مشخصات ظاهری

ابعاد خودروی تیگو ۷ (Tiggo 7) به این شرح است. طول اتومبیل 4432 ، عرض آن 1837 و ارتفاع خودرو 1670 میلیمتر می‌باشد. وزن خودرو (بدون سرنشین) 1404 کیلوگرم است. فضای داخلی اتومبیل بسیار وسیع بوده و در قسمت صندوق عقب یا اتاق بار به مقدار 414 لیتر فضای خالی موجود می باشد. قسمت عقب خودرو و چراغ های خطر از یک طراحی معمولی اما قابل قبول و زیبا برخوردار است. از طرفین انتهایی سپر عقب، منافذ خروجی اگزوز قابل مشاهده هستند به دلیل قطر کم سپر، امکان آسیب دیدگی صندوق عقب، در برخوردهای شدید کاملا محتمل است. درب اتاق بار از یک برف پاک کن مجزا بهره مند می باشد که در هنگام بارندگی، بخش قابل توجهی از شیشه عقب را پوشش می‌دهد. همچنین یک باله تزئینی در انتهای سقف خودرو و روی شیشه عقب نصب گردیده است. و در نهایت این خودرو نیز همانند سایر اتومبیل های امروزی از یک خط برجسته طولی روی بدنه بهره مند می باشد که از ابتدای درب های جلو شروع شده و تا گلگیر عقب امتداد می یابد.

معرفی ماشین تیگو 7 (tiggo 7)

ابعاد تیگو 7

مشخصات فنی

خودروی تیگو 7 از یک موتور توربو شارژ با حجم 1500 سی سی بهره مند می باشد که حداکثر قدرت آن 147 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه است. سیستم انتقال قدرت تیگو 7 از نوع اتوماتیک DCT بوده و حجم باک خودرو 57 لیتر می باشد. اتومبیل به کمربندهای ایمنی پیش کِشنده مجهز بوده و کیسه های هوای جلو و جانبی متعلق به راننده و سرنشین از نوع SRS جزء امکانات ایمنی این خودرو محسوب می گردد. ترمز های هر چهار طرف به صورت دیسکی، و سیستم تعلیق از نوع مک فرسون می باشد. یکی از امکانات مورد اعتماد تیگو 7 بهره گیری از سیستم پایداری و نگهدارنده خودکار (AUTO HOLD) است که برای اتومبیل های امروزی بسیار کارآمد و مفید به حساب می آید. تجهیزات دیگری همچون، کروز کنترل، سقف پانورامیک، سیستم رانندگی اقتصادی یا ECO MODE، سنسور باران، سیستم ورود خودرو و استارت بدون کلید، تهویه اتوماتیک و گرم کن صندلی های جلو از دیگر امکانات رفاهی این خودرو به شمار می آیند.

معرفی ماشین تیگو 7 (tiggo 7)

نمای داخلی

ایمنی

کشور چین به عنوان یک بازار نوظهور تولید و صادرات اتومبیل، در شناخت نیازهای مصرف کنندگان، به خصوص کشورهای در حال توسعه مانند ایران، بسیار مهارت دارد و در حوزه زیبایی خودرو و کاهش مصرف سوخت تمرکز کرده است، ولیکن در رعایت حفظ ایمنی اتومبیل نسبت به سایر خودروسازان دنیا کمی ضعیف عمل می‌کند. به همین جهت معیارهای استاندارد ایمنی بر روی اتومبیل های تولیدی در کشور چین توسط موسسه C-NCAP که خود یک شرکت چینی به شمار می آید، اندازه گیری و تست می شود. بر همین اساس خودروی تیگو 7 در آزمون ایمنی موفق به دریافت 5 ستاره ممتاز از موسسه مذکور می گردد.

مزایا و معایب تیگو 7

اتومبیل های چینی به دلیل قیمت مناسب و بهره مندی از ظاهری زیبا، طرفداران بسیاری در کشور دارد. خودرو‌سازان چینی در شناخت سلایق مشتریان خود بسیار حرفه ای هستند و محصولات تولیدی آنها از هر نظر جوابگوی نیازهای مشتریان می باشند. در اتومبیل تیگو 7 نیز طراحی به روز، مصرف سوخت بهینه، نصب آپشن‌های متعدد رفاهی، و وجود نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش، از جمله مزایای خودروی تیگو 7 به شمار می آیند. استفاده از متریال مرغوب در تزئینات داخلی مانند داشبورد و رودری ها، همچنین صندلی های دوخته شده از چرم مصنوعی، زیبایی اتومبیل را دو چندان کرده و به نظر می رسد که شاهد ترک خوردن پوسته و روکش های داخلی در این خودرو، نباشیم. شاسی اتومبیل به لطف بدنه یکپارچه و به دلیل تقویت ستون های جانبی و دربهای طرفین توسط قطعات فولادی، از مقاومت بالایی در مواجهه با حوادث و تصادفات برخوردار می باشد.

یکی از تصمیمات خوب این دوران از صنعت اتومبیل سازی، استفاده از موتورهای توربو شارژ می‌باشد. موتورهای توربو به دلیل قدرت بالایی که دارند، با حجم کم میتوانند ضمن مصرف سوخت کمتر، نیاز اتومبیل های نسبتا سنگین و بزرگ همچون کراس اوور را برآورده کنند. تنها عیب موتورهای توربو این است استفاده از بنزین های بی‌کیفیت ایرانی برای آنها خطر بزرگی محسوب می شود.

در مدل قبلی تیگو از گیربکس های CVT استفاده می گردید که از عملکرد بسیار روان و مطلوبی برخوردار بوده، و به کاهش مصرف بنزین کمک می نمودند اما در اتومبیل تیگو 7 از سیستم انتقال قدرت DCT بهره گرفته می‌شود که کمی عجیب است و به نظر می رسد به دلیل القا حس اسپورت بودن رانندگی، از این نوع گیربکس استفاده شده است.

قیمت بالای خودرو، هزینه سرسام آور قطعات یدکی، همچنین عدم وجود سیستم آفرود از جمله معایب اتومبیل تیگو 7 می‌باشد.

سوالات متداول

طراحی اتومبیل تیگو 7 مربوط به چه سالی است؟

این اتومبیل توسط کمپانی چری طراحی و در سال 2018 به بازارهای جهانی معرفی گردیده است. و موفق به کسب جایزه طراحی های برتر از نمایشگاه بین المللی خودرو می باشد.

آیا تیگو 7 در کشور ایران نمایندگی فعال دارد؟

شرکت مدیران خودرو به عنوان بزرگترین تولید کننده اتومبیل در بخش خصوصی، خدمات پس از فروش محصولات کمپانی چری را عهده دار می باشد. ضمنا اتومبیل تیگو7 به مدت پنج سال تحت پوشش گارانتی مدیران خودرو می باشد.

بازار فروش خودروی دسته دوم تیگو 7 چگونه است؟

در سال های گذشته خرید و فروش خودروهای دسته دوم چینی به دلیل عمر پایین لوازم و متعلقات جانبی، در وضعیت مناسبی قرار نداشت ولیکن به مرور زمان همچنین بالا رفتن کیفیت قطعات جانبی، این اتومبیل ها از افت بسیار کمتری نسبت به نمونه صفر برخوردار گشته و بازار خرید فروش انواع دسته دوم محصولات چینی به طرز چشمگیری رونق یافت.

قیمت خرید تیگو 7 چقدر است ؟

قیمت این اتومبیل توسط کارخانه 990 میلیون تومان اعلام گردیده است اما با توجه به نوسان شدید ارز به نظر می‌رسد این خودرو در بازار آزاد چیزی بین 1 تا 5/1 میلیارد تومان قیمت گذاری گردد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها