خرید ملک در استانبول

کد خبر: 1049456

امروزه میزان افرادی که به خرید ملک در استانبول تمایل نشان می دهند به طور قابل توجه ای نسبت به گذشته بیشتر شده است، این افراد با مقاصد مختلف مانند اخذ اقامت و یا سرمایه گذاری به دنبال راهی برای خرید بهترین ملک موجود با توجه به عواملی مانند بودجه، هدف و... خود می‌باشند به همین دلیل ممکن است سوال‌های زیادی در مورد مزایا و موارد دیگری همچون شرایط اخذ پاسپورت و... برای آنها پیش آید از این رو ما در این مقاله قصد داریم مطالب کارآمدی را در اختیار این افراد جهت خرید ملک و همچنین اخذ اقامت در این شهر قرار دهیم اگر شما نیز قصد دارید در استانبول ملکی خریداری کنید تا انتهای مطالب با ما همراه باشید.

33

ویژگی‌های اقامت در ترکیه

مزیت و فواید خرید ملک در استانبول

جالب است بدانید که کشور ترکیه به دلیل عوامل مختلف مانند داشتن آب و هوایی دلپذیر، موقعیت جغرافیایی مناسب، تاریخچه تاریخی، مشابهت فرهنگی و... همواره یکی از گزینه‌های بسیار مناسب جهت مهاجرت ایرانیان به حساب می‌آید علاوه بر آن اقامت و خرید ملک در این کشور مزایای بی شماری نیز به همراه خواهد داشت.

مزیت خرید ملک در ترکیه به شرح زیر می‌باشد:

  • اخذ شهروندی کشور ترکیه: یکی از راه‌هایی که افراد می‌توانند شهروند کشور ترکیه به حساب آیند خرید ملک در این کشور است و همانطور که میدانید بهترین و راحت ترین راه برای اخذ حق شهروندی کشور ترکیه خرید خانه است زیرا در قانون جدید این کشور مصوب سال 2018 آمده که هر شخص از اتباع کشورهای خارجی حق خرید خانه در این کشور را خواهند داشت و با خرید ملکی به ارزش 250 هزار دلار می‌توانند به راحتی از حق شهروندی نیز بهره مند شوند که این موضوع باعث تشویق افراد به مهاجرت و خرید خانه در این کشور شده است.
  • امکان تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها: دانشگاه‌های شهر استانبول در رده بندی علمی جهان دارای ارزش و اعتبار قابل قبولی می‌باشند به همین خاطر بعد از خرید ملک مورد نظر امکان ادامه تحصیل با بهترین شرایط و کمترین هزینه برای افراد میسر خواهد شد، البته عده ای هدف و مقصودشان از اقامت ترکیه تنها تحصیل در دانشگاه‌های استانبول می‌باشد، آنها با خرید خانه زودتر می‌توانند به هدف خود دست پیدا کنند.
  • افزایش سرمایه: جالب است بدانید که رشد اقتصادی در کشور ترکیه همواره سیر صعودی دارد که این موضوع برای افراد سرمایه گذار سودهای کلان در پی خواهد داشت زیرا با گذشت مدت زمان کوتاه ارزش ملک خریداری شده توسط آنها بالا رفته و به تبع سرمایه آنها نیز رشد مثبتی خواهد داشت به همین خاطر اگر قصد سرمایه گزاری در این کشور را دارید بهترین راه برای شما خرید خانه و آپارتمان می باشد البته لازم است قبل از اقدام به این کار حتما از افراد با تجربه در این حوزه مشورت بگیرید زیرا خرید برخی از ملک‌ها ارزش سرمایه گذاری نخواهد داشت.
  • استفاده از موقعیت استراتژیک: موقعیت قرارگیری این کشور در میان سه قاره باعث ایجاد شرایط ویژه ای شده که افراد در کشورهای مجاور را ترغیب به مهاجرت می‌نماید.
  • اخذ پاسپورت ترکیه: پاسپورت این کشور یکی از با اعتبار ترین پاسپورت‌ها در میان کشورهای دیگر است زیرا کسانی که این پاسپورت را دریافت نموده اند توانایی سفر به حدود 26 کشور واقع در حوزه شینگن را پیدا خواهند نمود.
  • علاوه بر موارد گفته شده می شود به مزیت‌های دیگری مانند دارا بودن مکان‌های توریستی متعدد، آب و هوای مطلوب و... اشاره کرد.

حال با توجه به مزیت‌های بسیار زیاد خرید خانه در استانبول اگر به دنبال یک کشور نزدیک و با شرایط ایده آل برای مهاجرت و سرمایه گذاری هستید پیشنهاد ما به شما کشور ترکیه و به خصوص شهر استانبول است زیرا با این اقدام در مدت زمان بسیار کوتاهی شاهد پیشرفت‌های زیادی در زندگی خود خواهید بود.

34

شرایط خرید آپارتمان در کشور ترکیه

 

قوانین مربوط به خرید خانه در استانبول و موارد محدود کننده آن

اگر قصد خرید آپارتمان در استانبول را دارید بهتر است قبل از انجام هر اقدام نسبت به قوانین خرید خانه و موارد محدود کننده آن آگاهی کامل داشته باشید زیرا در برخی مواقع ممکن است بدون داشتن اطلاعات کامل دست به خرید بزنید و متحمل ضررهای بسیاری بشوید برای همین در این قسمت می‌خواهیم شما را با قوانین کشور ترکیه در خصوص خرید خانه و محدودیت های این امر آشنا نماییم.

قانون شماره 35 ترکیه در بخش املاک و اراضی مصوب سال 2012 می‌گوید که برخی از اتباع کشورهای دیگر امکان خرید ملک در کشور ترکیه را دارند با این شرط که املاک و اراضی خریداری شده می‌بایست بیشتر از 30 هکتار نباشد و همچنین در مناطق نظامی نیز واقع نشده باشد، بنابراین بهتر است قبل از خرید هر ملک یا اراضی ابتدا از سازمان‌های مربوطه در کشور ترکیه استعلامات مورد نیاز خود را انجام دهید تا با خیال راحت و اطمینان کامل آن را از فروشنده بخرید.

توجه داشته باشید اگر قصد خرید اراضی را بجای زمین دارید لزوما بعد از گذشت دو سال از تاریخ خرید آن باید به ساخت و ساز اقدام نمایید در غیر اینصورت مشمول جریمه های متعدد و بطلان معامله خواهید شد.

علاوه بر این موارد، بعد از خرید خانه در صورت رعایت نکردن یکسری موارد ممکن است خرید شما باطل گردد که این موارد عبارت اند از:

  • هر گاه ملک خریداری شده موجبی برای نقض قوانین کشور ترکیه گردد.
  • تایید نشدن از سوی سازمان های مربوط مانند سازمان های امنیتی این کشور.
  • انقضای مدت مشخص شده برای شروع پروژه مورد نظر.
  • عدم ارائه گواهی پایان کار به سازمان مربوطه.
  • دارا نبودن تابعیت مجاز.

در مورد گزینه آخر لازم به ذکر است که ایران جز کشورهایی است که تابعیت مورد قبول برای خرید ملک در استانبول را دارد زیرا تنها اتباع برخی از کشورها می‌توانند اقدام به خرید خانه و اقامت در ترکیه نمایند.

اضافه بر آن در هنگام خرید می‌بایست از فرم‌های مخصوص جهت انجام امور نقل و انتقال استفاده کنید و همچنین بعد از گذشت سه سال از تاریخ خرید اجازه فروش ملک خریداری شده را خواهید داشت بنابراین اگر در این زمینه آگاهی کامل و تخصص لازم را ندارید بهتر است به مجموعه‌های تخصصی در حوزه خرید ملک در کشور ترکیه مراجعه و انجام کارهای قانونی را به آنها بسپارید تا با مشکلات مختلف مانند ابطال معامله مواجه نشوید و با خیال راحت از مزیت‌های اقامت ترکیه استفاده کنید.

 

برای خرید ملک در استانبول چه مدارکی نیاز است

در صورت انتخاب ملک مورد نظر که می‌تواند خانه، آپارتمان، زمین و... باشد می‌بایست مدارک مورد نیاز را برای انجام معامله آماده نمایید که این مدارک کمی متفاوت تر از مدارکی خواهد بود که در معامله‌های داخلی به آن نیاز است.

مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در استانبول به صورت زیر است:

  • سند ملک مورد نظر به همراه اطلاعات تکمیلی مانند آدرس دقیق، تادیه اخذ شده از سازمان ثبت اسناد و... .
  • مدارک شناسایی ترجمه شده خریدار و همچنین پاسپورت وی، در اینجا باید دقت داشته باشید که مدارک شناسایی ترجمه شده حتما توسط نوتر تایید شوند زیرا در غیر اینصورت قابل قبول نخواهد بود.
  • پرداخت نمودن عوارض کامل مربوط به شهرداری و ارائه رسید آن.
  • 2 قطعه عکس 4*6 با رعایت خصوصیات مورد قبول از خریدار و همچنین فروشنده.
  • داشتن وکیل و حضور وی در جلسه به همراه ارائه اصل وکالتنامه رسمی ترجمه شده که می‌بایست به تایید دادگستری و وزارت خارجه رسیده باشد.
  • حضور دو نفر شاهد واجد شرایط.
  • حاضر بودن مترجم رسمی مورد وثوق در جلسه.

همانطور که مشاهده فرمودید آماده سازی برخی از مدارک نیاز به وقت زیادی دارد به همین خاطر توصیه می‌شود از چند ماه قبل از تاریخ معامله این مدارک را آماده کنید تا کارهای خرید ملک در استانبول برای شما به سرعت پیش رود.

35

سریع ترین راه اخذ پاسپورت ترکیه

مراحل گرفتن پاسپورت ترکیه

پیش تر گفتیم که پاسپورت ترکیه یکی از معتبر ترین پاسپورت‌ها می‌باشد که اجازه ورود به 26 کشور عضو شینگن را دارد برای همین برخی از افراد تنها به دنبال اخذ این پاسپورت معتبر برای اخذ مجوز ورود به دیگر کشورها هستند.

هر اتباع ایرانی با خرید ملکی به ارزش حداقل 250 هزار دلار به راحتی و بدون مشکل می‌تواند پاسپورت این کشور را به دست آورد اما در گذشته قبل از تصویب قانون جدید هر فرد باید حداقل به میزان یک میلیون دلار آمریکا سرمایه در اختیار می‌داشت که این شرایط امروزه به 250 هزار دلار کاهش پیدا کرده و شانس افراد برای اخذ پاسپورت را بسیار بالا برده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های اخذ این پاسپورت عدم نیاز به اقامت در ترکیه می‌باشد زیرا برخی کشورها تنها در صورت اقامت در آن کشور به افراد اجازه اخذ پاسپورت را می‌دهند اما شما می‌توانید فقط با خرید یک ملک به این هدف برسید و سختی زیادی را متحمل نشوید.

سخن پایانی

به طور خلاصه اقامت ترکیه و خرید ملک در شهر استانبول برای افراد با هدف‌های مختلف مانند تحصیل نمودن، سرمایه گذاری، راه اندازی کسب و کار، سفر به دیگر کشورها به کمک پاسپورت معتبر و... می‌تواند مزیا و فواید زیادی را به همراه داشته باشد اما برای جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی حتما قبل از انجام هر کار با افراد متخصص در این حوزه مشورت کرده تا آنها با توجه به نیاز شما بهترین ملک موجود در استانبول را پیشنهاد دهند و اقدامات لازم برای خرید آن را نیز راحت تر نمایند.

36

چنانچه که میخواهید پاسپورت ترکیه را دریافت نمایید و یا برای سرمایه گذاری، اقدام به خرید خانه در استانبول بنمایید می توانید از خدمات مشاوره و کارشناسی ترکی بست هوم www.turkeybesthome.com  و یا از طریق واتس اپ 00905523082146  استفاده نمایید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها