وزیر اقتصاد: نرخ بیکاری در کشور یک رقمی شده است

کد خبر: 1050097

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: در ۱۰ ماه امسال، بودجه کشور بدون استقراض از نظام بانکی اداره و پرداختی‌ها به موقع انجام شد.

وزیر اقتصاد: نرخ بیکاری در کشور یک رقمی شده است

خبرگزاری ایسنا: فرهاد دژپسند صبح امروز در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های دهه فجر گرگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رویکرد انقلاب توسعه و عمران و آبادانی خصوصاً در مناطق محروم و روستاها و همچنین دست‌یابی به خودکفایی بالاخص در محصولات کشاورزی و استراتژیک بوده و دولت تدبیر و امید نیز همین رویکردها را دنبال کرده و اقدامات ویژه را در این راستا انجام داده است.

وی افزود: در سالی که به شدت تحت فشار جنگ اقتصادی هستیم، ۸۰ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی در سطح کشور اختصاص پیدا کرده که ۶۱ هزار میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی نیز تا پایان سال محقق می‌شود.

وزیر امور اقتصاد و دارایی بیان کرد: با وجود اینکه امسال ویروس کرونا آسیب جدی به اشتغال و تولید کشورهای مختلف دنیا وارد کرد، رشد اقتصادی ایران در ۹ ماهه امسال مثبت بوده و اشتغال هم با کمترین کاهش روبه‌رو بوده است.

دژپسند با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در کشور یک رقمی شده است، خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول امسال کرونا تأثیر منفی زیادی در اشتغال داشت و رفته‌رفته تأثیر آن کم و کمتر شد.

وی بیان کرد: اگرچه می‌دانیم شرایط زندگی مردم سخت شده اما خوشبختانه مردم ما در مقابل فشارهای فشار حداکثری دشمن، مقاومت کردند و دشمن را به زانو در آوردند.

 وزیر امور اقتصاد و دارایی در خصوص تدابیر دولت برای تنظیم بازار در آستانه شب عید، گفت: تدابیر لازم برای تأمین کالاهای اساسی کشور اتخاذ و منابع لازم تأمین شده است.

فرهنگ سهامداری در توده مردم تسری پیدا کرده است

دژپسند در ادامه گفت: در کشور نیاز داریم که بورس یک تکیه‌گاه قابل‌ اعتمادی برای تأمین مالی اقتصاد باشد؛ البته تأمین مالی اقتصادی لزوماً در دولت نیست و دولت کمترین تأمین مالی را از بازار سهام انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در یک دوره‌ای اقبال خیلی خوبی از بورس شد و متأسفانه این اقبال به گونه‌ای تبعاتی را به همراه داشت. برخی مداخلات غیرحرفه‌ای در بازار سرمایه موجب نگرانی سهامداران خصوصاً سهامداران حقیقی شد و همین امر سبب شد که نا اطمینانی در بازار سرمایه شکل بگیرد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه نگاه به بازار سرمایه باید میان‌مدت و بلندمدت باشد، گفت: اگر این نگاه از محوریت خارج شود، قطعاً فشار روانی ایجاد شده و باعث نگرانی می‌شود.

 دژپسند بیان کرد: خوشبختانه امروز فرهنگ سهامداری در توده مردم تسری پیدا کرده و بنگاه‌داران نیز به این رسیده‌اند که بازار سرمایه یکی از مجاری تأمین مالی پایدار است. امیدواریم با تقویت اطمینان و همچنین با سیاست‌هایی که اخیراً در شورای عالی بورس اتخاذ کردیم، هر چه زودتر به شرایطی بهتری برسیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها