بهترین فصل کاشت مو چه زمانی است؟

کد خبر: 1051821

Untitled

کاشت مو در زمستان بهتر است یا تابستان ؟ این سوال یکی از رایج ترین سوالاتی است که بسیاری از افراد برای درمان طاسی یا نازکی مو از پزشکان می پرسند. پاسخ به این سوال را می توان از مناظر مختلف بررسی کرد. با این حال، حقیقت این است که برنامه ریزی برای کاشت مو را می توان بدون توجه به فصل انجام داد. در واقع باید بگوییم موارد بسیار مهمتری برای کاشت مو وجود دارد و مسائلی مانند فصل کاشت مو بیشتر جنبه شخصی دارد. اما جهت اینکه از تاثیر شرایط فصل بر روند کاشت و مراقبت های بعد از آن آگاهی داشته باشید در این مقاله این موارد را به طور کامل مورد بررسی قرار داده ایم.

همچنین نکاتی را در این مطلب آورده ایم که ممکن است از دید شما پنهان مانده باشد پس مطالعه این مطلب می تواند در انتخاب زمان کاشت برای هر فرد مفید باشد.  برای مثال اگر در تابستان جراحی مو انجام می دهید، دور ماندن از نور خورشید و شنا نکردن طی 10 روز اول بعد از کاشت مهم است. یا در صورت انجام آن در زمستان به شما توصیه می شود که در روزهای اول بعد از کاشت مو برای محافظت خودتان از سرما از کلاه پشمی استفاده نکنید. ما در این مطلب با در نظر داشتن موارد مختلف نکات مثبت و منفی انجام کاشت مو در فصول مختلف را بیان می کنیم، شما نیز باید این عوامل را در کنار شرایط اجتماعی و زندگی خودتان بگذارید تا نهایتا بتوانید فصل مناسب را برای کاشت مو اتخاذ کنید.

کاشت مو در بهار

برای بررسی کاشت مو در فصل بهار باید دو عنصر مهم آب و هوا و مواد غذایی را در نظر داشت. مهمترین مزیت کاشت مو در این فصل وجود مواد غذایی و انواع سبزیجاتی است که می توانند به شدت برای رشد مو مفید باشند. این مواد سرشار از آهن، پروتئین، روی و کلسیم هستند و از مهمترین آنها می توان به اسفناج، کلم بروکلی، لوبیا و سایر حبوبات اشاره کرد. همچنین یکی دیگر از مواد غذایی مهم یعنی ماهی سالامون که به شدت توصیه می شود را می توانید در همین فصل تهیه کنید. بدون تردید بهترین فصل برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب جهت کمک به رشد مو فصل بهار است. 

مزیت دیگر کاشت مو در بهار نسبت به فصل زمستان این است که آب و هوای معتدل در این فصل باعث می شود که شما برای محافظت از سرما نیازی به کلاه های گرم و پشمی نداشته باشید. اما در مور آب و هوای بهار مورد دیگری نیز وجود دارد و آن این است که آب و هوای و شرایط جوی در بهار تا حدود زیادی غیر قابل پیش بینی است و این کار را برای مراقبت های بعد از عمل سخت می کند. احتمالاً هوای دلنشین فصل بهار موجب می شود که شما ترجیح دهید که آخر هفته خود را به گردش در محیط باز بگذرانید اما بادهای غیر قابل پیش بینی و باران های شدید شاید شما را به دردسر بیاندازد.

کاشت مو در تابستان و ویژگی های آن

فصل تابستان محبوبترین فصل برای کاشت مو محسوب می شود. بسیاری از افراد تابستان را بهترین فصل برای کاشت مو می دانند و پزشکان نیز اعتقاد دارند که تابستان از جنبه های مختلف احتمال موفقیت در کاشت مو را افزایش می دهد. یکی از دلایل انتخاب این فصل رشد سریعتر مو در تابستان است. بازسازی پوست سر نیز در تابستان با روند بهتری انجام می شود. از طرفی دیگر روزهای طولانی در تابستان باعث می شود که شما فرصت بیشتری برای خالی کردن زمان خود برای کاشت مو داشته باشید. در مجموع موقعیت های بیشتری برای بیمار در تابستان جهت کاشت مو وجود دارد، برای مثال معلمان یا مدیران مدرسه و اساتید دانشگاه ها فراغت بیشتری در این فصل دارند.

اگر کاشت مو در تابستان را انتخاب می کنید باید روی بعضی موارد دقت بیشتری داشته باشید. پس از کاشت مو لازم است از پوسته پوسته شدن و قرمزی پوست در برابر نورهای UV در طی دوره نقاهت محافظت شود. حداقل در روزهای اول باید از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید. این به این دلیل است که قرار گرفتن در معرض آفتاب مانع روند بهبودی می شود و باعث می شود جای زخم بیشتر دیده شود. نام تابستان عجین شده است با فرصتی برای شنا، اما دقت کنید که شنا در مواردی که مستقیماً در معرض نور خورشید قرار می گیرید می تواند مضر باشد. ولی اگر آفتاب مستقیم نتابد آب دریا روند بهبود زخم را سرعت می دهد. در مورد استخرهای عمومی نیز از این کار حداقل تا 6 ماه پس از کاشت خودداری کنید چون احتمال عفونت را افزایش می دهد.

Untitled

کاشت مو در پاییز

کاشت مو در پاییز نیز ویژگی های خود را دارد. مهمترین عاملی که در پاییز می تواند روند کاشت مو را دستخوش تغییر کند تغییرات آب و هوایی و بارش باران های پاییزی است که شدت آن را نمی توان به خوبی پیش بینی کرد و در بسیاری از موارد برنامه های شما برای مراقبت از مو را به هم می ریزد. اما اگر معمولاً پاییز را در خانه به سر می برید می توانید برنامه کاشت مو را در این فصل انجام دهید. البته تنها ویژگی هوای پاییز باران های آن نیست، نکته مثبتی که در این مورد وجود دارد این است که هوا در این فصل کمتر گرم شده و در نتیجه خشکی پوست سر کمتر اتفاق می افتد. در پاییز احتمال عرق کردن نیز کمتر به وجود می آید و شما کمتر  نیاز به حمام کردن پیدا می کنید. حمام کردن در روزهای اولیه ممکن است چربی های مفید پوست سر را از بین ببرد که نمی تواند اتفاق خوشایندی در کاشت مو باشد. نکته پایانی درباره کاشت مو در پاییز این است که نتیجه کاشت مو را می توانید در بهار ببینید. پس اگر برنامه خاصی برای ایام نوروز دارید این فصل گزینه خوبی برای شماست.

کاشت مو در زمستان

انتخاب این فصل به این دلیل که پوشاندن سر در هنگام سرد شدن هوا بسیار معقول تر است می تواند اتفاق خوبی باشد، چون مثل پوشیدن کلاه در فصل تابستان باعث تعجب دیگران نمی شود. فقط حواستان باید باشد که این کلاه نباید پشمی باشد و باید کلاه نرم بپوشید. همچنین کاشت مو به روش SUT در تابستان کمک می کند تا برش ها تقریباً در عرض یک هفته بهبود پیدا کند. البته در آن زمان و حتی برای یک یا دو هفته پس از آن ممکن است لکه های صورتی کوچک یا خارش جزئی داشته باشید. از طرفی ویژگی مثبت دیگر زمستان این است که کمتر در این فصل برنامه های تفریحی مانند گردش و مسافرت رواج دارد و اتفاقا فرصت خوبی است که وضعیت موی سر شما تا تابستان به حالت نرمال برسد و تعطیلات را با ظاهری جذاب سپری کنید.

اما آنچه که ممکن است در انتخاب زمستان برای شما مشکل ایجاد کند هوای خشک و قرار گرفتن پوست سر در معرض خشکی است. از طرفی بارش های زمستانی می تواند برای رشد مو مضر باشد. برخلاف آنچه در مورد بهار گفتیم نیز سبزیجات سرشار از آهن در زمستان کمتر یافت می شود. تمیزی و محافظت از پوست سر برای یکی دو هفته اول بعد از کاشت در این فصل دشوار است و در ابتدا نمی توانید مثل گذشته شامپو بزنید. عرق نکردن نیز به روند بهبودی شما کمک می کند. اگر شغل شما به گونه ای است که تعطیلات زمستانی دارید، می توانید کاشت مو را انجام دهید و از نشتن در انتظار بهار لذت ببرید.

نتیجه

نکته ای که باید به آن تاکید کنیم این است که کاشت مو در هر فصلی از سال امکان پذیر است و اینگونه نیست که بگوییم در یک فصل خاص نمی شود کاشت مو انجام داد یا در فصل دیگر نتایج کاشت مو خیلی متفاوت تر است. بلکه نتایج کاشت مو در هر فصلی بیشتر وابسته به توانمندی تیم پزشکی، انتخاب صحیح بهترین روش کاشت مو و مراقبت های قبل و بعد کاشت است تا فصلی که کاشت را در آن انجام می دهیم. ضمن آنکه نتیجه حاصل از کاشت مو نیز تا چند ماه زمان می برد و کسی که کاشت مو را در بهار انجام می دهد نتایج آن را در تابستان یا اوایل پاییز مشاهده خواهد کرد. با توجه به همه این توضیحات حقیقت این است که می توان بدون توجه به فصل، جراحی مو را برنامه ریزی کرد.

کلینیک ساعی کلینیکی برای همه فصول

فارغ از اینکه چه فصلی را برای کاشت مو انتخاب می کنید، انجام کاشت مو در هر فصلی را می توانید به تیم حرفه ای و متخصص ساعی واگذار کنید. مجموعه ساعی متشکل است از برترین پزشکان که دستیاران دوره دیده حرفه ای آنها را در انجام کاشت مو همراهی می کنند. این مرکز زیبایی مجهز شده است به انواع تجهیزات پیشرفته روز دنیا که انجام کاشت مو را با سختگیرانه ترین استانداردهای بهداشتی میسر ساخته است. شما می توانید با توجه به شرایط کاری و اجتماعی خود و در هر فصلی که ترجیح می دهید جراحی کاشت مو را در بالاترین سطح کیفی در کلینیک کاشت موی ساعی انجام دهید. اما توصیه ما این است که زمان را از دست ندهید و تا زمانی که امکان استفاده از بانک موی شما وجود دارد کاشت مو را انجام دهید و بیشتر تمرکز خود را بر روی روش های انتخابی بگذارید که در مقالات کلینیک ساعی مفصل به آنها پرداخته ایم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها