۸۰ درصد طراحی کارخانه‌های فولاد توسط مهندسان داخلی انجام می‌شود/ تحریم، بومی‌سازی صنایع فولاد ایران را رشد داد

کد خبر: 1054818

مدیرعامل هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان اعلام کرد: در حال حاضر در بخش مهندسی ۸۰ درصد طراحی کارخانه‌های فولادی توسط مهندسان و متخصصان داخلی انجام می‌شود و ۲۰ درصد بقیه مربوط به استفاده از آخرین تکنولوژی های روز جهان است.

۸۰ درصد طراحی کارخانه‌های فولاد توسط مهندسان داخلی انجام می‌شود/ تحریم، بومی‌سازی صنایع فولاد ایران را رشد داد

به گزارش پشت پرده، محمدحسین بصیری گفت: تحریم صنعت فولاد ایران در بخش فروش به دلیل نیازهای داخلی و کشورهای همجوار و همچنین تقاضای رو به گسترش بازار چین، هیچ گونه مشکلی در این خصوص برای کشور نداشته و حتی در این دوره تولید فولاد افزایش یافته است.

وی با اشاره به دستاوردهای ایران در بومی‌سازی تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنعت فولاد تصریح کرد: در حوزه تامین قطعات یدکی، تحریم، باعث رشد و شکوفایی صنعت بومی‌سازی شده که این موضوع باعث کاهش نیاز به شرکت‌های خارجی شده است.

بصیری با بیان اینکه شرکت‌های توسعه فراوری صنایع و معادن ماهان سیرجان، شرکت احیا استیل فولاد بافت و مجتمع فولاد صنعت بناب از زیرمجموعه های هلدینگ ماهان هستند، گفت: این شرکت‌ها با وجود مشکلات عدیده در سال گذشته از جمله شیوع ویروس کرونا، نوسانات شدید نرخ ارز و قیمت جهانی سنگ آهن، در راستای تحقق بودجه تعیین شده، با تمام توان تلاش کردند.

وی افزود: تاکنون در کل هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان برای ۱۷۴۲ نفر به طور مستقیم در طرح های توسعه، اشتغال ایجاد شده است.

بصیری گفت: عملیاتی کردن افزایش سرمایه شرکت احیا استیل فولاد بافت، پیگیری جدی فاینانس فاز دوم کارخانه فولاد بافت، اصلاح ساختار سرمایه‌ای هلدینگ ماهان، برنامه‌ریزی برای تکمیل زنجیره تولید فولاد، تکمیل پیاده‌سازی و اجرای سامانه هوش تجاری (BI)، برنامه ریزی برای پذیرش و عرضه سهام سه شرکت تابعه در بورس و تعیین تکلیف وضعیت سهامداری در برخی شرکت‌های زیرمجموعه از اهم برنامه‌های ماهان تا پایان امسال است.

هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان(سهامی عام) به‌ عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری گروه مالی گردشگری، باهدف سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه‌های تخصصی حوزه صنعت و معدن کشور فعالیت می‌کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها