حباب سکه به ۳۰۰ هزار تومان رسید

کد خبر: 1054938

طلای ۱۸ عیار نسبت به روز پنج‌شنبه با پنج هزار تومان کاهش به یک میلیون و ۱۵ هزار تومان رسید. نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران می‌گوید: کاهش قیمت سکه مردم را نگران کرده است. به همین دلیل سکه‌های خانگی روانه بازار شدند. پیش‌بینی می‌شود فردا قیمت طلا و سکه ثابت باقی بماند.

حباب سکه به ۳۰۰ هزار تومان رسید

تجارت نیوز: طلای ۱۸ عیار نسبت به روز پنج‌شنبه با پنج هزار تومان کاهش به یک میلیون و ۱۵ هزار تومان رسید. نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران می‌گوید: کاهش قیمت سکه مردم را نگران کرده است. به همین دلیل سکه‌های خانگی روانه بازار شدند. پیش‌بینی می‌شود فردا قیمت طلا و سکه ثابت باقی بماند.

در نخستین روز از هفته سوم اسفند طلا و سکه ارزان شد. علت کاهش قیمت طلا چیست؟ به گفته نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران، کاهش ۱۴ دلاری انس جهانی طلا و رسیدن به کانال یک هزار و ۷۰۱ دلار، کاهش قیمت دلار و نبود تقاضا سه عاملی اصلی است که باعث شد قیمت طلا در بازار ایران ارزان شود.

علاوه بر طلا کاهش قیمت سکه و حباب سکه محسوس است. محمد کشتی‌آرای معتقد است در آستانه سال نو قیمت سکه نسبت به سال‌های گذشته کاهش زیادی پیدا کرده است.

دلیل کاهش قیمت سکه در بازار چیست؟ محمد کشتی‌آرای می‌گوید کاهش قیمت طلا در بازار جهانی و داخل مردم را نگران کرده که مبادا قیمت‌ها بیش از این افزایش یابد. برای همین آنها سکه‌هایی را که در سال‌های گذشته خریده بودند، حالا روانه بازار کرده‌اند. بنابراین عرضه سکه‌های خانگی بیشتر از تقاضا برای آنهاست.

حباب سکه به ۳۰۰ هزار تومان رسید

آیا فروش سکه‌های خانگی به دلیل وضعیت بد معیشت مردم است یا تداوم کاهش قیمت طلا و سکه مردم را نگران کرده است؟ نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران پاسخ داد: عرضه سکه‌های خانگی ارتباطی به بد شدن وضعیت معیشت مردم ندارد، چراکه تعداد عرضه سکه‌های خانگی زیاد است. در گذشته مردم این سکه‌ها را خریدند تا سود بیشتری نصیب‌شان شود اما به دلیل تداوم کاهش قیمت طلا مجبور شدند که تعداد زیادی از آنها را روانه بازار کنند.

به گفته کشتی‌آرای به دلیل عرضه سکه‌ها به بازار حباب سکه به ۳۰۰ هزار تومان رسیده است. پیش‌بینی می‎‌شود به دلیل بسته بودن بازارهای جهانی فردا قیمت فعلی طلا و سکه ثابت باقی بماند.

انواع سکه چقدر ارزان شد؟

کاهش قیمت دلار و انس جهانی، سکه را چقدر ارزان کرد؟ کشتی‌آرای در پاسخ به این سوال توضیح می‌دهد طلای ۱۸ عیار با پنج هزار تومان کاهش نسبت به روز پنج‌شنبه به قیمت یک میلیون و ۱۵ هزار تومان رسید. سکه طرح جدید با ۲۵۰ هزار تومان کاهش به قیمت ۱۰ میلیون و ۴۰۰ تومان معامله شد.

نیم سکه و ربع سکه نسبت به دو روز گذشته با ۱۰۰ هزار تومان کاهش به ترتیب با قیمت ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان فروخته شد. سکه گرمی هم روند ثابتی داشت و با قیمت ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها