انواع درب ضد سرقت

کد خبر: 1056046

Untitled

درب ضد سرقت به دو دسته کلی تقسیم می‌شود که عبارت است از:

  1. درب ضد سرقت چینی
  2. درب ضد سرقت ترک
  3. درب ضد سرقت ایرانی

ساختار درب ضد سرقت

این تایپ از درب‌ها نسبت به درب‌های نرمال یا معمولی دارای ساختار و اجزای قوی‌تر و بسیار پیشرفته‌تری هستند و با استفاده از این درب‌ها در ساختمان خود یا... می‌توانید با خیال راحت و اطمینان کامل از منزل خارج شوید. همان‌طور که می‌دانید اصلی‌ترین بخش و مهم‌ترین قسمت یک درب قفل آن است. قفل درب ضد سرقت نسبت به قفل درب معمولی تقویت شده است، بر روی درب ضد سرقت قفل‌های مختلف و متنوعی وجود دارد که هر کدام به یک میزان خاصی ایمنی دارد.

لولاهای درب ضد سرقت عمدتا از بخش خارجی غیر قابل دیدن و کاملا پنهان و پوشیده هستند که همین امر سبب می‌شود سارقین نتوانند به وسیله اهرم کردن لولاها به داخل خانه نفوذ کنند و مانع آن‌ها می‌شود. همچنین درب ضد سرقت تشکیل شده از چندین لایه است که به طور کلی لایه میانی آن عمدتا از جنس فولاد است. در آپارتمان اگر سارقین تلاش برای تخریب کردن درب داشته باشند به دلیل وجود ازدهام در شهر قطعا همه سریع مطلع خواهند شد، در صورتی که در خارج از شهر و حومه باید از درب‌های بسیار مقاوم‌تر و با کیفیت‌ بالاتری استفاده نمود که اگر سارقین موفق شدند لایه سطحی درب را تخریب کنند، تخریب نمودن، نابودی و برش لایه میانی برای آنها غیر ممکن باشد.

به همین دلیل در این مکان‌ها مانند کارخانجات و یا کارگاه‌ها که درون شهر نیستند از درب ضد حریق یا به عبارتی همان درب آکوستیک حرارتی استفاده می‌شود. این نوع درب‌های ضد سرقت با استفاده از تزریق موادی خاص و ویژه مثل ضد تخریب، ضد اسید، ضد مته و ضد برش تقویت و به مراتب مقاوم‌تر می‌شوند و برای مکان‌های خالی از جمعیت و ازدهام که شرایط سرقت برای سارقین بسیار راحت و فراهم است بسیار مناسب است. البته یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام خرید یک درب ضد سرقت باید به آن توجه داشت تناسب مقدار مقاومت و کیفیت درب با محل قرار گیری آن است. به عنوان مثال برای شرکت‌ها و کارخانجات صنعتی یا مکان‌هایی که رطوبت زیادی دارد می‌توان از دربی با خاصیت ضد اسید و دربی با خاصیت ضد رطوبت استفاده نمود. در ضمن باید به این مورد اشاره کرد که متاسفانه مرجع مشخصی برای آشنایی عموم با درب ضد سرقت و شناخت آن وجو ندارد و مردم آگاهی کافی راجب آن ندارند. همین امر باعث شده کلاه‌برداران از این موضوع سو استفاده کنند و درب معمولی بدون هیچ کیفیتی و هیچ مقلومتی و هیچ تشابهی در ساختار اجزا با درب ضد سرقت اصلی ندارد را با اسم درب ضد سرقت و قیمت بالا به افراد ناآگاه بفروشانند. به همین دلیل باید حتما قبل از خرید درب ضد سرقت به آگاهی و اطلاعات کامل راجب آن پی ببرید.

درباره انواع درب ضد سرقت

درب ضد سرقت چینی: لایه سطحی آن پوشیده از فلز استیل با رنگ کوره‌ای است. لولاهای آن هم از داخل و هم از خارج (دو طرف) کاملا پوشیده و پنهان هستند. نصب آن بسیار ساده است و بسیار کم زمان می‌برد و وزن بسیار کم و سبکی دارد.

درب ضد سرقت ترک: سطح درب ضد سرقت ترک به طور کلی دارای دو حالت است، ام دی اف با روکش پی وی سی و یا ام دی اف با روکش  چوب طبیعی. لولاهای آن از خارج پوشیده و غیر قابل دیدن هستند و از داخل قابل رویت هستند.

درب ضد سرقت ایرانی: تقریبا می‌توان گفت شباهت بسیار زیادی با درب ضد سرقت ترک دارد، ولیکن قیمت درب ضد سرقت ایرانی مناسب‌تر از درب ضد سرقت ترک است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها