عیدی‌هاتو بده خروس قندی بخرم برات؛ اولین مذاکره نافرجام در دوران کودکی!

کد خبر: 1056162

ما در هر مرحله از زندگی‌مان، در حال مذاکره هستیم. از صبح که چشمان‌مان را باز می‌کنیم تا زمانی که روز پایان می‌یابد، مذاکرات ادامه دارد و اتفاقات خوب و بد بسیار زیادی را رقم می‌زند. از توافق برای بیرون‌ بردن زباله‌ها با برادرمان تا قرارداد بستن برای پروژه‌ی کاری، همه‌و‌همه به مذاکره نیاز دارد.

مذاکره در لغت، گفتگوی میان اشخاص حول محور یک موضوع خاص را شامل می‌شود. کافی است کمی به زندگی خود با دقت‌ بیشتری نگاه کنید؛ شما همواره در حال صحبت پیرامون موضوعی خاص هستید. حال این صحبت می‌تواند با خانواده، دوست و یا همکار باشد؛ حتی می‌تواند شرایط ارتقاء شغلی را فراهم آورد.

این روزها در دنیای ما، پیشرفت، به یکی از مهم‌ترین اهداف زندگی تبدیل شده است.و آشنایی با اصول و فنون مذاکره و  آموزش زبان بدن یکی از بهترین راه‌ها برای محقق کردن این هدف است. برای اینکه پیشرفت‌های ویژه و خاص‌تری را نصیب خود کنید، باید با نحوه مذاکره صحیح و نکات موجود در آن آشنا شوید. مدرس فنون مذاکره و مدرس زبان بدن، استاد پویا ودایع می‌تواند راهنمایی‌های بسیار ارزشمندی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهند.

اما قبل از حرکت در مسیر آموزش بیایید کمی از اهمیت و نقش بالای مذاکره در زندگی روزمره بدانید.

نقش مذاکره در زندگی روزمره

در دنیایی که به عصر ارتباطات معروف است، اگر نتوانید روابط فردی و اجتماعی‌تان را توسعه دهید، عملا چیزی برای بدست آوردن نخواهید داشت. درواقع مذاکره، اصلی برای ایجاد روابط اجتماعی خوب است. حال این مذاکره می‌خواهد بر سر یک خودکار، خرید بستنی و حتی شستن ظرف‌های خانه باشد. اینجاست که نقش مهارت‌های کلامی، زبان بدن، فن بیان و... نمایان می‌شود و تاثیر شگرف آن‌ها در رسیدن به نتیجه مطلوب آشکار خواهد شد. هر چه در آموختن این مهارت‌ها، موفق‌تر عمل کنید، اعتماد

به نفس‌ و همچنین سطح آگاهی‌تان افزایش پیدا خواهد کرد و رسیدن به نتیجه مطلوب آسان‌تر خواهد شد.

حتی کودکان هم مذاکره بد را تشخیص می‌دهند

مسئله اینجاست؛ با هر نوع مذاکره‌ای نمی‌توانید حرف‌ها و خواسته‌هایتان را به کرسی بنشانید. راهکارهای زیادی در این مسیر وجود دارد. به عنوان مثال شما باید اهداف‌تان را مشخص کنید، چگونگی استفاده از زبان بدن را بیاموزید و در ابتدا پیشنهادها و خواسته‌هایتان را بالاتر از هدف اصلی ببرید. مطمئنا نکات بسیار زیاد دیگری وجود دارد که مدرس فنون مذاکره و زبان بدن می‌تواند آنها را به شما بیاموزد.

نقش مذاکره خوب آنقدر بالاست که حتی یک کودک هم به آن پی می‌برد. کمی فکر کنید؛ تاکنون چندبار به بهانه‌های مختلف سرتان در کودکی کلاه رفته و پول‌هایتان را به باد داده‌اید؟ باید بگوییم؛ اگر نتوانید از مهارت‌هایتان به طور صحیح، طی صحبت و مذاکره با کودک استفاده کنید، او حتی حاضر نیست پول‌هایش را برای خرید خروس قندی هم به شما بدهد. حال فرض کنید که در یک جلسه کاری مهم و پر ریسک نشسته‌اید، مطمئنا کوچک‌ترین سهل‌انگاری و اشتباه می‌تواند میلیاردها تومان سرمایه را برباد دهد.

هیچکس از بروز چنین اتفاقی استقبال نمی‌کند! به همین دلیل است که شرکت در دوره‌های آموزش فنون مذاکره و زبان بدن با استقبال بسیار زیادی روبرو شده و طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرده است.

در مذاکره باید خوشحال کنیم یا  برنده باشیم؟

اگر به کتاب‌های قدیمی منتشر شده در حوزه مذاکره نگاهی بیاندازید، یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث، برنده شدن در مذاکره است. اما دنیا هر لحظه در حال تغییر است و این مسئله حتی بر روی مذاکره و زبان بدن نیز تاثیر گذاشته است.

دیگر نیازی نیست برای برنده شدن در یک مذاکره تلاش کنید!

امروزه ایجاد حس خوشحالی دوطرفه به معنی رسیدن به نتیجه مطلوب است!!

در واقع در دوره‌های آموزشی فنون مذاکره و زبان بدن امروزی، مدرسین در تلاش‌اند تا این اصل مهم را به دانشجویان بیاموزند؛ اینکه زمانی که دو طرف یک مذاکره، از نتیجه حاصل شده احساس رضایت داشته باشند، به این معنی‌ست که آن مذاکره نتیجه بخش بوده است.

آیا تاکنون به چنین مذاکره‌ای رسیده‌اید؟

نتیجه‌گیری

زمانی می‌توانید بگویید در یک مذاکره به نتیجه مطلوب میرسید که مهارت‌های مورد نیاز را بدست آورده‌ باشید. حتی صحبت با یک کودک نیز نوعی مذاکره به حساب می‌آید. شما باید دلش را بدست آورید تا اجازه دهد او را ببوسید یا بغل کنید. ارائه رفتاری ناشایست مطمئنا تنها باعث دوری او از شما می‌شود.

پس لازم است تا با شرکت در دوره‌های مختلف آموزش فنون مذاکره و زبان بدن، خود را برای حضور در مذاکرات بزرگ آماده کنید. استاد پویا ودایع به عنوان نابغه حوزه مهندسی افکارسنجی با برگزاری دوره‌های مختلف فنون مذاکره و ارائه پکیج‌های مختلف، راهکارهایی بسیار موثر را پیش روی شما قرار می‌دهد.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها