مزایای خرید ملک در ترکیه چیست؟

کد خبر: 1056853

 

مزایای خرید ملک در ترکیه چیست؟

در ابتدا لازم است بدانید که طبق قوانین دولت ترکیه، خرید ملک در ترکیه با شرایط مختلف منجر به دریافت پاسپورت و اخذ اقامت ترکیه می‌شود. از این رو اتباع خارجی می‌توانند به منظور سرمایه‌گذاری در ترکیه با خرید انواع واحدهای اداری، مسکونی و تجاری تابعیت این کشور زیبا را به دست آورند که در پی این قانون طی سال‌های اخیر، خرید آپارتمان در استانبول و دیگر شهرهای توریستی و پرطرفدار ترکیه نظیر آلانیا، ازمیر و... نیز بسیار مورد استقبال واقع شده است. به علاوه خرید ملک در ترکیه دارای مزایای بسیاری همانند کاهش مالیات، زندگی‌ راحت‌تر، بازده بسیار خوب سرمایه‌گذاری و... می‌باشد که در ادامه برخی از آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مهم‌ترین مزایای خرید ملک در کشور زیبای ترکیه

دولت ترکیه در طول سال‌های اخیر مشوق‌هایی را به اتباع خارجی ارائه داده است تا آن‌ها را برای سرمایه‌گذاری در ترکیه ترغیب کند. همچنین مجموعه‌ای از تصمیمات جسورانه را نیز به منظور ارتقا بخش املاک و مستغلات وضع کرده است که این تصمیمات هم به نفع سرمایه‌گذار می‌باشد و هم از بخش املاک، مستغلات و اقتصاد ترکیه حمایت می‌کند. بنابراین خرید آپارتمان در ترکیه و به طور کلی خرید ملک در ترکیه مزایای مخلفی دارد. از جمله این موارد که نقش بسیار مهمی را در حمایت از این روند بر‌عهده‌ داشته‌اند عبارتند از:

1- بازده بالای سرمایه‌گذاری

همان‌طور که گفته شد سرمایه‌گذاری در بخش املاک و مستغلات کشور ترکیه بازده سود سرمایه‌گذاری را به وجود می‌آورد. با توجه به جذابیت بسیار زیاد در گردشگری ترکیه که به بهترین شکل ممکن در تعطیلات و فصل‌های گردشگری صورت می‌گیرد، این سود از طریق تقاضا برای اجاره مسکن در طول سال به سرمایه‌گذاران منعکس می‌شود.

2- اجازه اقامت و تابعیت ترکیه

تابعیت ترکیه به کسانی که ملکی به ارزش 250 هزار دلار خریداری کرده باشند، اعطا می‌گردد که این تصمیم شامل تمامی اعضای خانواده مالک نظیر فرزندان زیر هجده سال و همسر می‌باشد. البته این تنها یکی از قوانین اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک در ترکیه است. خرید ملک به ارزش‌های گوناگون شرایط متفاوتی برای اخذ تابعیت ایجاد می‌کند، اما یکی از سریع‌ترین این راه‌ها خرید ملک به ارزش 250 هزار دلار است.

افرادی که توانایی خرید ملک در ترکیه را دارند، این یک فرصت استثنایی است که تحت هیچ شرایطی نباید آن را از دست داد.

3- املاک ارزان‌تر از اروپا

شایان ذکر است که در کشور ترکیه قیمت املاک نسبت به اروپا، با توجه به ویژگی‌های زیرساختی مشابه با کشورهای پیشرفته یا توسعه یافته اروپا به طور چشمگیری ارزان‌تر است. همچنین اقتصاد امیدوار کننده ترکیه، اقلیم حیرت‌انگیز این کشور بی‌نظیر، جاذبه‌های گردشگری متعدد، بناهای تاریخی، بازار بزرگ املاک و مستغلات آن سبب جذب گردشگران فراوانی از نقاط مختلف جهان می‌شود که تمامی این موارد ترکیه را به یک انتخاب ایده‌آل و پرسود در سرمایه‌گذاری و اقامت تبدیل کرده است.

4- کاهش مالیات

کاهش مالیات از دیگر عوامل موثر در جذب سرمایه‌گذاران خارجی و تحریک اقتصاد داخلی کشور به منظور خرید ملک در ترکیه می‌باشد. این کاهش‌ها مجموعه‌ای از تصمیمات را در بر دارد که به طور ویژه با بخش املاک و مستغلات در کشور زیبای ترکیه انجام می‌شود و اتباع خارجی را برای خرید ملک در ترکیه ترغیب می‌کند و در پی آن نیز اتباع خارجی با خرید ملک در ترکیه از پرداختن مالیات ارزش افزوده بر املاک معاف می‌شوند.

5- هزینه‌های نسبتا کم زندگی در ترکیه

زندگی در ترکیه نسبت به دیگر کشورهای همسایه و اروپا، با توجه به امکانات و رفاه اجتماعی معقول و مناسب با هزینه‌های نسبتا کمی امکان‌پذیر است و اتباع خارجی می‌توانند اقامت خوبی را برای خود در این کشور زیبا فراهم کنند. علاوه بر آن درمان پزشکی در کشور ترکیه از تمامی کشورهای اروپایی ارزان‌تر است و همین امر سبب شده تا بخش پزشکی در ترکیه طی سال‌های اخیر با رونق و تقاضای بی‌سابقه‌ای همراه شود.

6- محیط اجتماعی مناسب

ترکیه از جمله کشورهایی است که آداب و رسوم آن شباهت زیادی به کشورهای خاورمیانه دارد و از محیط اجتماعی محافظه‌کار و مناسبی برخوردار است که این امر سبب می‌شود تا ایرانیان هنگام تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری یا خرید ملک در ترکیه امنیت و آرامش بیشتری را احساس کنند.

7- طبیعت بکر و آب و هوای مطبوع ترکیه

ترکیه جاذبه‌های شگفت‌انگیز بسیاری را در خود جای داده است که بدون شک هر کدام از آن‌ها با زیبایی منحصر به فرد خود گردشگران را به وجد خواهند آورد. به علاوه طبیعت بکر و آب و هوای معتدل و مطبوع ترکیه نیز اتباع خارجی را برای خرید ملک و زندگی در این کشور زیبا ترغیب می‌کنند.

سخن پایانی

در این مقاله ما برخی از مزیت‌های مهم خرید ملک در ترکیه را مورد بررسی قرار دادیم. همان‌طور که مطالعه کردید خرید ملک در ترکیه از مزایای فراوانی برخوردار است که شما نیز می‌توانید با خرید ملک مورد نظرتان در یکی از شهرهای ترکیه زندگی راحت و دل‌انگیزی را در کنار عزیزانتان برای خود فراهم کنید. در صورتی که تمایل دارید به اطلاعات بیشتری از خرید ملک در ترکیه دست یابید، پیشنهاد می‌کنیم با مشاوران ام تی سی هوم در ارتباط باشید تا اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها