شرایط جدید ملکی کشور ترکیه در سال 2021

کد خبر: 1058553

در سال‌های اخیر با پیشرفت‌های چشم‌گیر کشور ترکیه، تعداد خریداران ایرانی ملک در این کشور رو به افزایش گذاشته است. فاصله کوتاه، پایین بودن تقریبیِ قیمت خانه در استانبول نسبت به شهرهای مشابه و دیگر شهرهای این کشور، تشابه فرهنگی و .... را می‌توان دلایل خوبی برای انتخاب این کشور، جهت خرید ملک دانست. از سوی دیگر دولت ترکیه تسهیلات و تمهیداتی را جهت خرید ملک در این کشور در نظر گرفته است.

شرایط جدید ملکی کشور ترکیه

ترکیه، همسایه شمال غربی ایران و دارای قرابت‌های فراوان با ایران در جهات مختلف، که با اماکن و دیدنی‌های زیاد، در صنعت توریسم و بالطبع اقتصاد، پیشرفت فراوانی در سال‌های اخیر داشته است و از این رو شناخته شده‌تر از سابق گشته و بر سر زبان‌ها افتاده است و از این جهت انتخاب افراد زیادی جهت مهاجرت و اقامت گردیده است. یکی از راه‌های اخذ اقامت کشور ترکیه خرید یا سرمایه گذاری در زمینه املاک و مستغلات است. اما این روش نیز همچون سایر روش‌ها، قوانین و روش‌هایی دارد تا منجر به اخذ اقامت توسط فرد شود. پیش از هرچیز باید توجه داشت که خرید ملک برای اتباع خارجی در دهکده‌ها، مناطق روستایی، مناطق امنیتی و نظامی ترکیه ممنوع است و تنها خرید آپارتمان‌ها و اراضی تعیین شده توسط دولت امری ممکن برای خارجی‌هاست.

طبق آخرین و جدیدترین بند‌ آیین نامه در سال 2021 هر یک از اتباع خارجی با خرید ملکی با حداقل قیمت 250000 دلار آمریکا، واجد شرایط اخذ درجه شهروندی یا تابعیت ترکیه می‌گردند. پروسه دریافت شهروندی ترکیه با مبلغ ذکر شده بین دو تا سه ماه و گاها بیشتر طول خواهد کشید. از جمله کارهایی که موجب حفظ درجه شهروندی ترکیه برای اتباع خارجی می‌شود، این است که فرد به مدت سه سال متوالی ملک را حفظ نموده و واگذار به غیر نفرماید.

لازم به ذکر است که با توجه به پایین‌تر بودن قیمت خانه در استانبول و سایر شهرهای مهم ترکیه از جمله ازمیر و آنکارا و .... شخص می‌تواند با خرید ملکی به قیمت حداقل شصت هزار دلار آمریکا اقامت توریستی با مدت زمان سه سال را دریافت کند. این نوع اقامت، تحت شرایط و انجام اعمالی، تا ده سال نیز قابل تمدید بوده اما شخص اجازه کار و تحصیل را در این مدت نخواهد داشت. از طرف دیگر، اگر سرمایه گذار خارجی توان خرید ملکی به قیمت پانصد هزار دلار را دارا باشد، نیازی به اثبات شرایط ذکر شده نخواهد داشت.

به طور کلی روش‌ها و قوانین دریافت اقامت ترکیه از طریق خرید املاک را می‌توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

  1. خرید ملکی به ارزش حداقل ۲۵۰۰۰۰ دلار آمریکایی
  2. عدم واگذاری ملک خریداری شده به شخص دیگر
  3.  تکمیل و تحویل فرم درخواست تابعیت کشور ترکیه از طریق سرمایه گذاری بر املاک
  4. ارائه سند یا پاسپورت در جهت تعیین وضعیت تابعیت فرد
  5. مشحص نمودن وضعیت مدنی فرد از طریق ارائه گواهی معتبر و شهود معتمد
  6. ارائه رسید پرداخت مالیات و دیگر هزینه‌های اضافی به وزارت دارایی کشور ترکیه

 البته گفتنی است با توجه به حساس بودن موضوع سرمایه گذاری، سرمایه گذار می‌بایست با مراجعه به متخصصین امر در زمینه مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه و نیز مطلع شدن از قیمت خانه در استانبول، قیمت خانه در آنکارا و همچنین سایر شهرها اطلاعات مکفی کسب کرده و سپس به اقدام بپردازد. پس از استانبول خرید آپارتمان در ازمیر و آنکارا نیز از استقبال و توجه ویژه برخوردار است؛ چرا که این دو شهر نیز با توجه به موقعیت توریستی - اقتصادی در وضعیت بسیار خوبی از ارائه خدمات برخوردارند. در ادامه به شرح شرایط این سه شهر می‌پردازیم تا امر مقایسه و انتخاب را تسهیل ببخشیم.

شرایط جدید ملکی کشور ترکیه

استانبول

استانبول به عنوان قطب فرهنگی و اقتصادی ترکیه و دارا بودن انواع فرصت‌های متنوع شغلی و ... می‌تواند رویای هرکس باشد. این شهر که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است، امکان زندگی راحت برای هر شخصی را فراهم می‌کند.

امکانات ارزنده، از جمله مراکز تفریحی، مناسب بودن قیمت خانه در استانبول به نسب سایر شهرهای مشابه، وضعیت اقتصادی و .... این شهر را تبدیل به شهر هفتم اروپایی از نظر بزرگی و جمعیت کرده است. از طرف دیگر شرایط آموزشی، تحصیلی، گردشگری، حمل و نقل آسان و .... از دیگر مزیت‌های این شهر است. قیمت خانه در استانبول نسبت به دو شهر دیگر به مراتب بالاتر است. البته با وجود قیمت بالاتر خانه در این شهر، خرید خانه در شهر استانبول اولین گزینه برای ایرانیان است.

آنکارا

این شهر که تلفیقی از سنت و مدرنیته را به عرصه ظهور رسانده، پایتخت مدرن، قطب تجاری و شهر خیابان‌های پرهیاهو با آسمان خراش‌های بلندِ ترکیه است. مردمان این شهر از اصیل‌ترین مردم ترکیه بوده و تا حدودی زبان متفاوتی از سایر شهر‌ها دارا هستند. موقعیت مکانی این شهر با این توضیح که بین ۳ رودخانه و ۴ کوه قرار دارد منظره تماشایی و منحصر به فردی را ایجاد نموده است. علاوه بر آب و هوای آنکارا و طبیعت چهارفصل و نیز مناظر زیبایش، از دیدنی‌های شهر آنکارا که هر ساله توریست‌های فراوانی را به سوی این منطقه روانه می‌کنند تا اقتصادی پویا را رقم بزنند، نباید غافل شد. مسجد حاجی بایرام، موزه جنگ استقلال، دریاچه موگان، قلعه آنکارا، برج آتاکولی و .... را می‌توان به عنوان دیدنی‌های این شهر نام برد. قیمت خانه در آنکارا نسبت به دو شهر دیگرِ مذکور، ارزان‌تر است. معمولا بیشتر کسانی که به دنبال خرید خانه و آپارتمان در شهر آنکارا هستند، یا دانشجو می باشند یا هزینه بالایی برای خرید خانه در این شهر ندارند. قیمت یکی از مهم‌ترین معقوله‌ها برای این دسته از افراد می‌باشد.

ازمیر

شهر نخل‌های سر به فلک کشیده و آب و هوای مدیترانه‌ای و صدها جاذبه دیگر تنها در ازمیر چشم انتظار فرد است. این شهر نیز، همچون دیگر شهرهای ترکیه جاذبه توریستی، آن را به یک قطب تجاری تبدیل کرده است. خرید آپارتمان در ازمیر را می‌توان در پویایی فراهم آمدن شرایط شغلی جستجو کرد. چرا که این شهر نیز همچون سایر شهر‌های بندری، مقصد گردشگران و تجار مختلف است. خرید آپارتمان در ازمیر از نظر قیمت را می‌توان این‌گونه ارزیابی کرد که نسبت به قیمت خانه در استانبول ارزان‌تر و نسبت به قیمت خانه در آنکارا گران‌تر است.

شرایط جدید ملکی کشور ترکیه

مجله اینترنتی جینگوبینگو به عنوان یکی از مجلاتی که در زمینه ارائه اطلاعات خرید ملک و اخذ اقامت در ترکیه، سرمایه گذاری در پروژه‌های مختلف همچون خرید آپارتمان در ازمیر، استانبول، آنکارا و دیگر شهرهای ترکیه و نیز در ایران و سایر کشورهاست؛ همواره برآن است تا با ارائه اطلاعات و مشاوره‌های دقیق در این زمینه، ارائه دهنده بهترین خدمات مشاوره‌ای و... به مشتریان گرامی باشد.

این مجله اینترنتی که اطلاعات جامع و کاملی را در وب‌یسایت خود جمع آوری کرده است می‌تواند کمک شایانی به کاربران در جهت کسب اطلاعات در زمینه‌های مذکور مثل قیمت خانه در استانبول،دیگر شهرها، اخذ اقامت دائم ترکیه و ... ارائه کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها