حمل دریایی کالا از سراسر دنیا

کد خبر: 1060031

حمل دریایی کالا  از سراسر دنیا

یکی از مقرون به صرفه‌ترین راه‌ها برای واردات کالا، حمل دریایی است، به همین دلیل انتخاب صحیح شرکت حمل کننده، یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید بسیار به آن توجه کرد. سپاهان همراه با بیش از ۲۰ سال سابقه در امر واردات می‌تواند گزینه مناسبی باشد. کافیست با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان و متخصصان این مجموعه استفاده کنید

کریستف کلمب اولین کسی بود که در جستجوی راه دریایی برای رسیدن به هندوستان، آمریکا را کشف کرد؛ پس از آن در قرن 18 کانال سوئز حفر شد و فاصله میان اروپا و هندوستان را 6900 میل دریایی کم نمود.

حالا پس از گذشت سالیان دراز، انسان‌ها هنوز هم از دریاها و اقیانوس‌ها می‌گذرند و کالاهای خود را بدون محدودیت از خرید و فروش می‌کنند. در این میان شرکت‌هایی هستند که تلاش می‌کنند کار را برای بازرگانان تسهیل کنند تا بهترین امکانات را با صرف کمترین هزینه به مشتریان خود ارائه دهند.

یکی از این شرکت‌ها بازرگانی سپاهان همراه است که از سال 1376 تا کنون در زمینه ارائه خدمات بازرگانی و همچنین حمل و نقل دریایی کانتینری فعالیت می‌کند.

صفر تا ۱۰۰ حمل ‌کالای وارداتی، از اخذ مجوز تا سفر با کشتی

حمل دریایی از جمله خدمات door to door بازرگانی سپاهان همراه است. این مجموعه با شرکت‌های بزرگ و معتبر حمل دریایی کانتینری قرارداد می‌بندد و خدمات حمل دریایی بین‌المللی را گام به‌گام از مرحله دریافت مجوز تا تحویل در محل مشتری، زیر نظر متخصصان مجرب انجام می‌دهد. همچنین کالاها در این مسیر، بسته‌بندی استاندارد دارند و از نظر زمانی، در بهترین زمان ممکن جابجا می‌شوند.

انواع خدمات حمل و نقل دریایی سپاهان همراه

حمل کانتینری دریایی انواع و روش‌های مختلفی دارد که هرکدام مزایای خودشان را دارند. بازرگانان بسته به نوع و حجم کالا و زمان مدنظر تحویل آن باید این روش‌ها را برگزینند.

در روش مستقیم، کالا از مبداء بارگیری می‌شود و در همان بندر مبداء کانتینر مورد نظر برای حمل آن انتخاب می‌شود و تا مقصد نیازی به تغییر کانتینر یا تغییر کشتی نیست و مسیر به صورت مستقیم طی می‌شود. مزیت این نوع حمل و نقل کانتینری، سرعت جابجایی بار است.

روش دیگر حمل دریایی «کراس استفینگ» است. در این روش یک بندر واسطه وجود دارد که در آن کالا با همان کانتینر صرفاً از یک کشتی به کشتی دیگر منتقل می‌شود. بندر واسطه معمولا بندر «جبل علی امارات» است.

برای بنادری که امکان ارسال مستقیم کالا به سوی ایران را ندارند، روش کراس استفینگ بسیار مناسب است، همچنین در مواقعی که مشتری بخواهد اسناد بار را تغییر دهد، در این نوع روش امکان صدور بارنامه مجدد وجود دارد.

روش سوم در حمل دریایی ترانس شیپ‌منت(Transshipment) است . در این روش به صورت کلی محموله از کشتی اول تخلیه و دوباره در کشتی دوم بارگیری می‌شود. روش «ترانس شیپ‌منت» برای بنادری کاربرد دارد که امکان حمل مستقیم از مبدا تا مقصد را ندارند.

حمل کانتینری چارترینگ برای کالاهای حجیم و فله‌ای

بعضی کالاها مانند شکر، گندم یا حتی میلگرد، بسته‌بندی ندارند یا به شکل حجیم و فله حمل می‌شوند. می‌توان این کالاها را که به «بالک درای» معروفند، به روش حمل کانتینری چارترینگ حمل کرد. در این روش کشتی‌های مورد استفاده قابلیت بارگیری زیاد دارند و همچنین برای کالاهایی مانند گوشت می‌توان از کانتینر یخچالی در آن‌ها استفاده کرد.

معمولاً صاحب کالا یا در اینجا نماینده صاحب کالا یعنی سپاهان همراه درخواست اجاره کشتی و اطلاعات مربوط به چارتر کشتی را برای فعالان کرایه کشتی یا تایم چارتر ارسال می‌کند و مالکان کشتی پس از بررسی اطلاعات، قراردادی تحت عنوانfixture note  با آن‌ها می‌بندند.

گاهی حمل و ترانزیت کالا تنها با یک وسیله حمل‌کننده و به صورت یکپارچه ممکن نیست و مسیرهای حمل، دریا، آسمان، زمین و حتی ریل‌ها را شامل می‌شود، به این نوع روش حمل، روش حمل و نقل ترکیبی یا چندوجهی گفته می‌شود.

در روش حمل ترکیبی، کالاها علاوه‌ برکشتی، با وسیله‌های نقلیه دیگری همچون هواپیما، قطار و کامیون حمل می‌شوند. مزیت این روش، کاهش هزینه‌های حمل و افزایش ایمنی کالاها است.

کالاها چگونه با سپاهان همراه از چین به ایران می‌رسند؟

با توجه به اینکه از منظر اقتصادی، ارسال کالا از بنادر چین با حمل دریایی به بندرعباس یا بندر شهیدرجایی، ارزانترین راه حمل بار از چین است، بازرگانانی که به این کار تمایل دارند، می‌توانند از سرویس‌های حمل کانتینری، حمل خرده‌بار و همچنین حمل بالک استفاده کنند.

این سرویس‌ها توسط خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی‌ ایران، چین، کره جنوبی، تایوان و... ارائه می‌شوند که توسط بنادر شانگ‌های، تیانجین، دالیان، کینگ دائو، نانجینگ، ژیامن، شنزن، فوشان، گوانجو، هنگ کنک سرویس‌دهی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: راهنمای واردات از چین

بازرگانی سپاهان همراه، با دارا بودن دفاتر نمایندگی در گوانگجو حمل و نقل دریایی از چین به ایران را آسان می‌کند. خوب است بدانید انتقال دریایی کالاها از چین به سمت ایران یکی از رایج‌ترین و به صرفه‌ترین راه‌ها برای تجار و شرکت‌های ایرانی است. همچنین شرکت سپاهان همراه، کانتینرهایی استاندارد به انبار محل حمل مشتریان ارسال می‌کند و سپس کار حمل آن‌ها را به سوی ایران، تسهیل می‌کند. مدت زمان انجام این پروسه به طور میانگین، 25 الی 30روز است.

گروپاژ، روشی اقتصادی برای حمل کالاهای الکترونیکی

گروپاژ واژه‌ای آشنا برای بازرگانان است که خرده‌بار وارد می‌کنند. درواقع گروپاژ روشی از حمل و نقل دریایی است که بار تعدادی از بازرگانان یا شرکت‌ها به صورت مشترک توسط یک کانتینر حمل می‌شود. این کار برای حمل کالاهای الکترونیکی مانند قطعات موبایل که وزن چندانی ندارند اما ممکن است ارزشمند باشند، صرفه اقتصادی دارد. 

سپاهان همراه در هر هفته حداقل هفت کانتینر از چین به ایران می‌فرستد و بدین صورت همیشه امکان گروپاژ کردن کالاها برای مشتریان فراهم است.

این شرکت با شعار «سپاهان همراه، همراه همیشگی شما در تجارت» سهم عمده‌ای از بازار خدمات بازرگانی را در اختیار دارد و همواره در تلاش است با تیمی مجرب متشکل از مشاوران بازرگانی، ترخیص‌کاران و ... بهترین خدمات را در زمینه بازرگانی خارجی به مشتریان خود ارائه دهد.

پس اگر قصد دارید یک تجارت بی‌دردسررا تجربه کنید، تردید نکنید و کار را به کاردان بسپارید!

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها