معرفی 3 وسیله ورزشی ضروری جهت ورزش در خانه

کد خبر: 1060481

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و زندگی های مدرن و انجام کارهای روزانه از راه دور اگرچه باعث افزایش رفاه در زندگی فردی و اجتماعی افراد گردیده, اما بدون شک یکی از معایب این زندگی مدرن غفلت از مهمترین رکن زندگی انسان یعنی سلامتی فیزیکی در نتیجه کم تحرکی می باشد.

مهمترین پیامد این کم تحرکی در زندگی بشر افزایش وزن می باشد که خود این مسئله مهمترین عامل در بروز بسیاری از مشکلات فیزیکی , تنفسی و از همه مهمتر قلبی و عروقی در افراد می شود. شاید شما دلایل بسیار زیادی برای ورزش نکردن داشته باشید نظیر ساعت کاری زیاد و یا هزینه های زیاد باشگاههای ورزشی, اما امروزه تنوع بسیار زیاد تجهیزات ورزشی و همچنین برگزاری کلاس های ورزشی آنلاین باعث شده تا شما بتوانید با کمترین هزینه در منزل خود ورزش کنید.

از اینرو در ادامه این مطلب قصد داریم تا به معرفی 3 وسیله ورزشی ضروری جهت ورزش در خانه بپردازیم تا علاوه بر بهبود سیستم قلبی و عروقی و افزایش گردش خون در بدن بتوانید قدرت عضلانی خود را نیز افزایش دهید. این وسایل به شرح زیر می باشند:

1- کش ورزشی (کش بدنسازی)

ورزش با کش بدنسازی باعث افزایش تقویت و فرم دهی عضلات بالاتنه و پایین تنه می شود که علاوه بر خوش فرم کردن بدن باعث می شود تا شما به راحتی قادر به انجام فعالیتهای روزانه خود شوید. امروزه انواع مختلفی از کش های بدنسازی در فروشگاههای ورزشی در دسترس می باشد که از جمله آن می توان به کش پیلاتس, کش بدنسازی با قابلیت اتصال به پشت در و کش پاور باند اشاره نمود. حال اگر قصد خرید کش بدنسازی برای ورزش در خانه را دارید شما می توانید با توجه به نیاز خود و میزان هزینه ای که برای آن در نظر گرفته اید اقدام به انتخاب یک کش بدنسازی مناسب برای خود بکنید.

ورزش در خانه

2- طناب ورزشی

ترکیب فعالیتهای بدنسازی و هوازی تاثیر بسیار زیادی در افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه کاهش وزن شما دارد. فعالیتهای هوازی به واسطه افزایش میزان اکسیژن رسانی به خون و عضلات جزئی جدایی ناپذیر از فعالیتهای ورزشی می باشد.

طناب ورزشی یکی از بهترین وسایل ورزشی جهت انجام فعالیتهای هوازی در خانه می باشد. این وسیله ورزشی ساده به گونه ای می باشد که تمام قسمتهای بدن را بواسطه پرش های مکرر درگیر می کند و باعث افزایش ضربان قلب و در نتیجه افزایش گردش خون و همچنین سوخت و ساز در بدن می شود.

نکته ای را که در طناب زدن باید بدان توجه داشته باشید اینست که از تهویه هوا در خانه مطمئن شوید و پنجره ها را باز بگذارید و یا در در فضای باز مانند پارک طناب بزنید. حال اگر قصد خرید طناب ورزشی را دارید باید بدانید که دو نوع طناب بسیار متداول می باشند, که یکی طناب سرعتی و دیگری طناب قدرتی و یا همان طناب سنگین میباشد.

ورزش در خانه

3- مت یوگا

مت یوگا و یا همان زیرانداز ورزشی امروزه تبدیل به یکی از وسایل ضروری شخصی جهت انجام فعالیتهای ورزشی شده است. از آنجائیکه در زمان ورزش کردن ممکن است بدن شما بطور پیوسته در تماس با سطح زمین باشد داشتن یک مت یوگا بسیار ضروری می باشد. این مسئله مخصوصا پس از بروز بیماریهای همه گیر نظیر کرونا بیشتر اهمیت خود را نشان می دهد. علاوه براین یک دیگر از مزایای برخورداری از مت یوگا, برخورداری از یک محدوده مشخص جهت انجام تمرینات ورزشی می باشد. این مسئله به شما جهت انجام فعالیتهای تعادلی و افزایش تمرکز بسیار کمک می کند.

نکته ای که در زمان خرید مت یوگا باید بدان توجه داشته باشید اینست که مت های یوگا از جنس های مختلف و در ضخامتهای مختلف تولید می شوند که این مسئله خود باعث افزایش تنوع قیمت در مت یوگا می شود. بطور کلی هر چه ضخامت مت یوگا بیشتر باشد راحتی آن بیشتر اما در مقابل جابجایی آن بواسطه افزایش وزن ممکن است که با دشواری همراه باشد.

ورزش در خانه

سخن آخر

اگرچه کسب در آمد و تلاش برای برخورداری از یک زندگی مرفه بسیار ایده آل می باشد, اما ممکن است که بعد از عمری تلاش برای یک زندگی مرفه تازه موجه شوید که مهترین سرمایه خود یعنی سلامتی را از دست داده اید. با انجام فعالیتهای ورزشی منظم علاوه بر برخورداری از یک فیزیک زیبا و سالم, شما قادر خواهید بود تا با راندمان بالاتری فعالیتهای روزانه خود را انجام دهید. در پایان از شما دعوت می نمائیم تا جهت مشاهده انواع لوازم ورزشی در رشته های مختلف ورزشی از فروشگاه لوازم ورزشی برنا اسپرت بازدید نمائید.

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها