حقوقی‌ها 96 درصد سهام عدالت سیستانی‌ها را خریدند!

کد خبر: 1064131

در حالی که همه کارشناسان و مسؤولان بارها اعلام کرده‌اند، سهام عدالت دارایی با ارزشی بوده و حتی‌الامکان از فروش آن خودداری کنید، آمارها نشان می‌دهد خریداران سهام عدالت عمدتاً شرکت‌های حقوقی بوده‌اند.

حقوقی‌ها 96 درصد سهام عدالت سیستانی‌ها را خریدند!

خبرگزاری فارس: مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده شرکت سرمایه‌گذاری استان سیستان و بلوچستان در نماد «وسیستا» امروز دوشنبه 13 اردیبهشت 1400 در ساعت 13 به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

طبق مشخصات این مجمع که در درگاه یکپارچه مجامع الکترونیک شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، دیما اعلام شده میزان مشارکت در جلسه 0.5 درصد تا کنون بوده و میزان سهامداران حقیقی این شرکت 4.54 درصد و میزان سهامداران حقوقی این شرکت 95.46 درصد بوده‌اند و این نشان می‌دهد کسانی که سهامدار عدالت در استان سیستان و بلوچستان بوده و روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند عمدتاً اقدام به فروش سهام ارزنده خود کرده و خریداران این سهام نیز شرکت‌های حقوقی بوده‌اند و این شرکت‌های حقوقی به ارزش ذاتی سهام ارزنده عدالت پی برده‌اند.

بنابراین همان گونه که همه کارشناسان و مسؤولان اعلام کرده‌اند، سهام عدالت با توجه به پرتفوی متنوع شرکت‌های سرمایه‌گذاری آن یک دارایی باارزنده است که دارندگان آن می‌توانند با نگهداری این سهام از عایدی سهام عدالت مانند سود سالانه، افزایش قیمت سهام، حق تقدم‌های اختصاص‌یافته و افزایش سرمایه این شرکت‌ها استفاده کنند و توصیه شده است این سهام را نفروشید.

گر چه در حال حاضر 60 درصد از سهام عدالت آزاد شده ، اما به دلیل شرایط ریزش بازار فقط دریافت تقاضا برای فروش امکانپذیر است و امکان فروش سهام عدالت خوشبختانه وجود ندارد و یکی از دلایلی که قرار بود 40 درصد باقیمانده سهام عدالت در دهه فجر 99 آزاد شود اما این کار انجام نشد این است با توجه به ریزش شاخص بازار برای حفظ منافع سهامداران بقیه سهام عدالت آزاد نشد.

سهام عدالت مرکب از سهام 49 شرکت است که 36 شرکت در بورس حاضر بوده و در پرتفوی سهامداران دیده می‌شود و 13 شرکت غیربورسی نیز قرار است به زودی در قالب هلدینگ ایرانیان وارد بورس شود و به تناسب بخشی از سهام این هلدینگ به دارندگان سهام عدالت چه در روش مستقیم و یا غیرمستقیم اختصاص پیدا می‌کند.

همچنین سهام عدالت یکی از طرح‌هایی بود که در راستای تحقق یکی از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی یعنی عدالت اجتماعی صورت گرفت تا دهک‌های کم درآمد جامعه در اقتصاد کشور سهیم شده و درآمد خانوار تقویت شود.

سهام عدالت

مجمع وسیستا

سهام عدالت

وسیستا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها