آموزش های کاربردی که هر فردی باید با آن ها در دنیای تکنولوژی آشنا باشد

کد خبر: 1065936

رم کامپیوتر چیست؟ این قطعه مهم را بهتر بشناسید

اگر می‌پرسید رم کامپیوتر  چیست ، باید بگوییم رم در کامپیوتر بخشی است که برای ذخیره اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرد و با آن می‌توان دسترسی سریعتری به اطلاعات موجود روی حافظه کامپیوتر داشت.

رم یا Memory Computer در واقع نوعی حافظه است که باعث می‌شود اطلاعات روی آن حفظ شود تا در زمانی که سی‌پی‌یو به آن‌ها نیاز داشت، سریع از این اطلاعات استفاده کند.

همان‌طور که می‌دانید هر نوع وسیله‌ای که تولید می‌شود با گذشت زمان مدل‌های پیشرفته‌ای نیز از آن ساخته خواهد شد. اولین نسل رم‌های کامپیوتر نوع SD است که اصلا دیگر تولید نمی‌شود.

در سال‌های 2002، 2004، 2007 و 2014 به ترتیب نوع حافظه رم DDR، DDR2، DDR3 و DDR4 تولید شد. امروزه مدل‌های متنوعی از این نوع حافظه در بازار موجود است.

سعی کنید در هنگام خرید رمی بخرید که زمان تاخیر کمتری داشته باشد، یعنی منظور با سرعت بیشتری اطلاعات را به بخش سی‌پی‌یو ارسال کند.

تنها این نکته را به خاطر داشته باشید که برای خرید رم باید ابتدا به نوع پردازنده و مادربورد سیستم خود توجه کنید و رمی بخرید که با این دو سازگاری داشته باشد.

فرکانس و ولتاژ رم نیز از دیگر عوامل مهم و تاثیرگذار برای خرید محسوب می‌شود. هر اندازه باس رم بالاتر باشد، قادر است داده بیشتری را بین رم و سی‌پی‌یو انتقال دهد.

چطور فایل‌های از دست رفته را روی گوشی اندرویدی برگردانیم؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در هنگام کار با گوشی ناخواسته بعضی از اطلاعات موجود در آن را پاک کنید. حالا اگر این اطلاعات برایتان مهم باشد به دنبال راهی است که دوباره آن‌ها را برگردانید.

البته گاهی حذف اطلاعات به صورت تصادفی نیز اتفاق می‌افتد و این مشکل می‌تواند دلیل‌های زیادی داشته باشد. اما به هر حال اطلاعات پاک شده است و شما می‌خواهید کاری کنید تا دوباره به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

در این شرایط نرم‌افزارهای ریکاوری به کمک شما می‌آیند. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید دقیقا چگونه این برنامه‌ها اطلاعات گوشی را برمی‌گردانند.

وقتی فایلی پاک می‌شود به این صورت نیست که کاملا از روی گوشی حذف شود و از آن جایی که گوشی‌های اندروید سطل آشغال ندارند قطعا نمی‌توان اطلاعات را از آن قسمت گرفت و باید از نرم افزار ریکاوری اندروید استفاده کرد.

برای انجام ریکاوری اطلاعات، گوشی خود را به کامپیوتری که نرم‌افزار روی آن نصب است متصل کنید، در این مرحله باید فایل‌ها را اسکن کنید و نوع فایل‌های حذف شده را نیز انتخاب کنید.

در مرحله آخر انتخاب فایل‌های مد نظر شما انجام می‌شود و بازیابی داده‌ها صورت خواهد گرفت. تنوع نرم‌افزارهای ریکاوری اطلاعات برای اندروید زیاد است، اما خوشبختانه کیمیانو فهرستی از برترین‌ها را در این زمینه در کنار یکدیگر جمع کرده است تا کاربر بتواند به راحتی تصمیم بگیرد.

چطور شماره خود را در اینستاگرام حذف کنیم؟

شاید برخی از افراد نمی‌خواهند کسانی که شماره آن‌ها را در اینستاگرام دارند، بتوانند پیدایشان کنند و به دنبال راهی برای حذف شماره از اینستاگرام خود هستند.

خوشبختانه راه‌حلی برای این مورد وجود دارد و شما می‌توانید شماره خود را از اینستاگرام بردارید و به نوعی در پروفایل خود حریم شخصیتان را بیشتر حفظ کنید.

اما برای پاک کردن شماره شما باید حتما در حساب کاربری اینستاگرام خود آدرس ایمیلتان را وارد کنید و اگر ایمیل ندارید پس ابتدا بهتر است یک ایمیل بسازید، چون در آینده لازمتان می‌شود.

در حقیقت اینستاگرام این کار را برای خودتان انجام می‌دهد، چرا که اگر بنابر هر چیزی رمز عبور خود را فراموش کردید راهی برای فرستادن دوباره آن برای شما وجود داشته باشد.

برای پاک کردن شماره از اینستاگرام باید مراحل خاصی را از طریق پروفایل خود طی کنید که آموزش گام به گام این مراحل در کیمیانو اورده شده است.

اما اگر نمی‌خواهید افراد جدید از طریق مخاطبان گوشی به شما پیشنهاد دهند، حساب کاربری خود را در اینستاگرام باز کنید و روی آیکون چرخ دنده آهسته بزنید. در این بخش Contacts را انتخاب کنید و سپس غیر فعال کردن گزینه Connect Contacts را انجام دهید.

اخبار فناوری، آموزش، نقد و بررسی با کیمیانو

کیمیانو منبعی کامل برای دنبال کردن اخبار فناوری، راهنمای خرید و نقد و بررسی گوشی‌ها و گجت‌های مختلف است. در کیمیانو مطالب آموزشی در زمینه‌های مختلف به چشم می‌خورد.

تیم این مجموعه کاملا از نیاز کاربر مطلع است و می‌داند کاربران در اینترنت بیشتر به دنبال چه چیزهایی می‌گردند، به همین دلیل اگر به سایت کیمیانو سری بزنید کاملا به هر آموزشی که در زمینه گوشی و کامپیوتر نیاز دارید دسترسی پیدا خواهید کرد.

تمام مطالبی که در سایت کیمیانو منتشر می‌شود، از سایت‌های مرجع اصلی ترجمه می‌شود و سپس در اختیار کاربران قرار می‌گیرد به همین دلیل می‌توان این سایت را از نظر اطلاعاتی که در دسترس کاربران قرار می‌دهد معتبر دانست.

اگر در مورد موضوعات مختلف نظری داشتید، کیمیانو خوشحال می‌شود تا کامنت شما را در قسمت نظرات مشاهده کند و اگر در جایی از روند آموزش به مشکلی برخوردید می‌توانید سوال خود را از کیمیانو بپرسید تا در مدت زمان کوتاه به سوال شما پاسخ داده شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها