با مدرن ترین دستگاه های فن کویل (fan coil) دنیا آشنا شوید

کد خبر: 1067537

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره ی کامل تر و همچنین اطلاعات بیش تر در خصوص فن کویل ها و سایر محصولات ساران، همین حالا از طریق وب سایت ساران اقدام نموده و یا با مشاوران و کارشناسان ما در ارتباط باشید.

این روز ها در دنیایی زندگی می کنیم که تغییرات آب و هوایی نمی تواند تاثیر چندانی روی دمای محلی که در آن زندگی یا کار می کنیم داشته باشد.

امروزه به لطف تکنولوژی و سیستم های تهویه مطبوع می توانیم فارغ از اینکه دمای بیرون چند درجه می باشد و به چه شدت گرم یا سرد است، دمای محیط اطرافمان را به نحوی که مایل هستیم تنظیم کنیم.

یکی از اصلی ترین سیستم هایی که در عصر مدرن استفاده و کاربرد گسترده ای در زندگی های روزمره ما پیدا کرده است، دستگاه های فن کویل (fan coil) هستند که هم می توانند نقش یک سیستم سرمایشی و هم یک سیستم گرمایشی را برای ما ایفا کنند و ما را تا حد زیادی به دمای مطلوب و مدنظرمان نزدیک نمایند.

در این مقاله، گروه کارخانجات ساران که یکی از بزرگ ترین و مجهز ترین کمپانی های تولید کننده ی سیستم های گرمایشی و سرمایشی است اینجاست تا به سوالات متداول شما عزیزان درباره فن کویل، نحوه کار و انواع مختلف این دستگاه پاسخ بدهد.

اما پیش از اینکه به سراغ اصل مطلب برویم، بیایید کمی بیش تر با این کمپانی بزرگ ملی آشنا شویم.

ساران، درخشان ترین در کشور، شناخته شده در دنیا

گروه کارخانجات ساران یکی از با تجربه ترین و حرفه ای ترین کمپانی هایی است که با بیش از 4 دهه فعالیت درخشان در زمینه سیستم های تهویه هوای مطبوع و تهویه هوای برودتی، توانسته است به درخشان ترین کمپانی سیستم های تهویه هوایی در کشور بزرگمان ایران تبدیل شود.

این شرکت که در سال 1369 فعالیت خود را در زمینه نصب، راه اندازی و ارائه خدمات در زمینه ی تهویه مطبوع و تبرید آغاز کرد، امروزه توانسته است با در اختیار داشتن فضایی مجهز به آخرین ماشین آلات و تکنولوژی های روز دنیا در مساحت 60 هزار متر مربع به یکی از بزرگان حیطه کاری خود در کشور و جامعه بین المللی تبدیل شود.

فن کویل های دیواری، کاستی و سقفی از جمله محصولاتی هستند که این کمپانی بصورت گسترده به ساخت آنها می پردازد و علاوه بر بازار های داخلی، آنها را به بازار های خارجی نیز صادر می کند.

oajH9b91i9KK

********************************

تماس با ما دفتر مرکزی ساران جهت خرید فن کویل:

نشانی:ایران، تهران، سهروردی شمالی، خیابان خرمشهر، بین نو بخت و مهناز، شماره ۹۵، ساختمان ساران

کدپستی:۱۵۳۳۸۶۳۸۹۳

شماره تماس:۰۲۱۸۵۷۲۰ - ۰۲۱۸۵۸۳

نمابر:۰۲۱۸۸۱۷۵۱۶۱

پست الکترونیکی: info@saran-mfg.com

********************************

فن کویل چیست؟

فن کویل یکی از آخرین بخش های یک سیستم تهویه مطبوع می باشد که از آن در ساختمان های مسکونی، تجاری و صنعتی بصورت مستقیم استفاده می شود.

فن کویل دارای یک فن دمنده به همراه یک عدد مبدل حرارتی یا کویل سرد یا گرم است تا عمل انتقال حرارت به هوای تهویه کننده را به شکل جا به جایی اجباری انجام دهد.

بطور کلی به هر دستگاه فن کویل دو لوله متصل می شود که وظیفه ی یکی از آنها وارد کردن آب گرم از بویلر در فصل های سرد و همچنین وارد کردن آب سرد از چیلر در تابستان های گرم است، و دیگری مخصوص برگرداندن آب به بویلر در زمستان و چیلر در تابستان می باشد.

از این فن کویل ها می توان هم به صورت دستی و با استفاده از سوئیچ های خاموش و روشن، و هم با استفاده از ترموستات استفاده کرد که در صورت استفاده از ترموستات، دمای اتاق بصورت خودکار به دمایی که برایش تعریف می کنیم تغییر پیدا می کند.

 از آنجایی که سادگی و انعطاف پذیری این سیستم ها در نصب و راه اندازی مسئله ی بسیار مطرحی است، می توان گفت این دستگاه ها نسبت به دیگر سیستم های HVAC تا حد زیادی اقتصادی و کاربردی تر هستند.

به این ترتیب به صورت خلاصه می توان گفت که فن کویل ها نوعی مبدل و سیستم تهویه هوای پیشرفته و چند منظوره اند که سرما و گرمای محیط را می توان با استفاده از آنها فراهم کرد.

از این رو می توان گفت که این سیستم در فصل های سرد می تواند هوای گرم را وارد، و در فصل های گرم وظیفه دارد با دمیدن هوای سرد به محیط، دمای آن را متعادل کند.

منظور از استفاده ی مستقیم از این سیستم ها در محیط این است که برای استفاده از آن نیازی به کانال ها برای انتقال هوای گرم یا خنک نیست، و دستگاه بصورت مستقیم هوای سرد و گرم را وارد محیط می کند.

فن کویل از چه قسمت هایی ساخته شده است؟

فن کویل ها اجزای مختلفی دارند که می توان گفت عملکرد دقیق و مناسب آنها، بستگی به عملکرد صحیح و مناسب این بخش ها دارد:

  • فیلتر های هوایی قابل تعویض و شستشو
  • فن ها
  • شیر فلکه و هوا گیری
  • کویل های گرمایشی و سرمایشی.

در این دستگاه، همانطور که گفتیم کنترل درجه هوا یا بصورت دستی تنظیم می شود و یا با استفاده از ترموستات هایی که به همراه دستگاه ارائه می شوند. دیگر شاخص ها مثل میزان رطوبت هوا با استفاده از دستگاه های هیومیدستات، میزان هوا با استفاده از فن ها و مقدار هوای تازه ای که وارد محیط می شود با استفاده از روش های معمول و متداول انجام می گیرد.

بکار بردن هوای تازه نیازمند تنظیم کردن درجه حرارت آن با دمای معمول اتاق است تا در صورت خاموش بودن دستگاه، دمای هوا بیش از حد کاسته یا افزایش پیدا نکند.

همچنین فیلتر های دستگاه نیز از نوع خشک هستند که قابل شست و شو بوده و می توان در صورت نیاز و کثیف شدن آنها، به راحتی آنها را تمیز کرد.

فن کویل ها چطور کار می کنند؟

آب سرد تولید شده توسط چیلر ها یا آب داغ در بویلر ها، با استفاده از پمپ از طریق رایزر ها به لوله هایی که دارای قطر کوچک تری هستند فرستاده شده و نهایتا به فن کویل ها هدایت می شوند.

فن کویل ها در واقع جعبه هایی با فن داخلی هستند که کارشان این است که هوای داخل فضا را به خود کشیده، آن را از روی کویل گرم یا سرد عبور داده و دمای آن را تغییر بدهند تا در مرحله ی بعد آن را در فضا پخش کنند.

زمانی که آب سرد به فن کویل ها وارد می شوند، از کویل های خنک کننده که در واقع مجموعه ای از لوله های نازک مسی هستند عبور می کنند تا گرمای هوای داخل آن را جذب کنند.  در طی این فرایند، دمای آب سرد بالا می رود و گرم می شود که نتیجه ی آن سرد شدن هوا هنگام عبور از روی لوله های مسی مارپیچ یا کویل است.

موقعی که آب سرد از کویل خنک کننده خارج می شود، افزایش دمای 5 درجه سانتی گرادی پیدا می کند و تقریبا دمای آن به 12 درجه سانتی گراد می رسد.

بعد از آن، آب سردی که گرم شده است با استفاده از رایزر های مسیر بازگشت به سمت اواپراتور چیلر باز می گردد، مجددا خنک می شود، و آماده چرخش مجدد درون ساختمان و جمع آوری بار حرارتی بیش تر می شود.

با انواع فن کویل ها آشنا شوید

این روز ها با افزایش تعداد شرکت ها و کارخانه های سازنده ی دستگاه های تهویه هوا، فن کویل ها را می توان در انواع و اقسام مختلفی یافت که برخی از انواع شناخته شده و پرکاربرد آنها شامل موارد زیر می باشند:

  1. فن کویل سقفی توکار
  2. فن کویل سقفی زمینی
  3. فن کویل کاستی یک طرفه
  4. فن کویل کاستی چهار طرفه
  5. فن کویل کانالی
  6. فن کویل دیواری.

این موارد جزء اصلی ترین مدل های فن کویل ها هستند که در ادامه به توضیح مختصری از هرکدام می پردازیم.

فن کویل سقفی

فن کویل های سقفی یکی از پرکاربرد ترین انواع فن کویل ها هستند که  ویژگی هایی مانند داشتن فیلتر قابل شست و شو، صدای کم و تعمیر و نگه داری آسان از آنها باعث شده تا خرید فن کویل سقفی به یکی از اصلی ترین گزینه های موجود برای خریداران تبدیل شود.

فن کویل های سقفی در دو نوع توکار و روکار ارائه می شوند که نوع روکار آن با انواع مختلف شکل ظاهری برای تطابق بیشتر با معماری محیط عرضه می گردند و شما عزیزان می توانید بسته به نوع و ویژگی های مدنظرتان مدل دلخواه را انتخاب کنید.

Fko9BtERANgs

فن کویل های زمینی

نوع دیگر فن کویل ها را می توان مدل زمینی معرفی کرد که بر اساس فضای موجود می تواند کاربرد بیش تری داشته باشد. در مکان هایی که بتوان فضای کافی برای نصب فن کویل در گوشه های اتاق پیدا کرد، معمولا از فن کویل های زمینی استفاده می شود.

بر خلاف فن کویل های سقفی که هوادهی به سمت پایین است، در مدل های زمینی هوادهی از پایین به بالا خواهد بود.

معمولا از این دستگاه در مکان هایی مثل بیمارستان ها، مراکز آموزشی و بطور کلی ساختمان هایی که امکان شکافتن سقف یا استفاده از سقف کاذب در آنها ممکن نیست استفاده می شود.

فن کویل دیواری

خرید فن کویل دیواری یکی دیگر از گزینه های پر طرفدار در میان اشکال مختلف فن کویل ها به حساب می آید، و این دستگاه در مکان هایی که از دستگاه های سرمایش مرکزی بجای اسپلیت ها استفاده می کنند، بکار برده می شود.

h6xpt8vYeYUR

فن کویل کانالی

دیگر نوع پرکاربرد فن کویل ها را می توان نوع کانالی آنها دانست که از آن برای توزیع یکسان هوای گرم یا سرد به تمام نقاط اتاق استفاده می شود.

در این دستگاه، فن کویل ها می توانند دمای اتاق را با استفاده از کانال های مجزا تحت پوشش خود قرار بدهند.

توجه داشته باشید که اگر قصد استفاده از این نوع را دارید، می بایست به شاخصه هایی مثل تنظیم سرعت پرتاب هوا در خروجی کانال، اندازه دریچه ها و دمای اتاق توجه داشته باشید و آنها را مطابق حجم اتاق خود تنظیم نمایید تا کارایی فن کویل به حد مورد نظر شما برسد.

فن کویل کاستی

فن کویل های کاستی که در دو نوع یک طرفه و چهار طرفه به بازار ارائه می شوند، به دلیل قابلیت بالای خود در نصب و راه اندازی در تمامی ارتفاع ها و همچنین در سقف های کاذب از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و فروش فن کویل کاستی به دلیل این مزایا بسیار بالاست.

فن کویل های یک طرفه پرتاب باد را از یک سو انجام می دهند و به همین دلیل از آنها در یک سمت خاص از محیط استفاده می شود.

از طرف دیگر در نوع چهار طرفه ی این دستگاه، پرتاب باد از چهار طرف انجام می شود که این امر، در کنار قابلیت نصب آسان و سریع دستگاه موجب جانمایی بهتر در مرکز سقف انواع محیط ها و پوشش حداکثری جریان هوای تهویه کننده در محیط پیرامون خود، به طور همگن و مساوی را داراست و همین موضوع باعث محبوبیت بیش تر آن نیز می شود. بس خرید فن کویل کاستی چنین مزایایی برای شما به همراه دارد.

ytHwZS0VR77X

چطور یک دستگاه فن کویل بخریم؟

تا به اینجای کار فهمیدیم که فن کویل چیست، از چه بخش هایی تشکیل شده است، چطور کار می کند و چه انواعی دارد.

در آخرین بخش از این مقاله قصد داریم مهم ترین نکاتی که هنگام خرید فن کویل باید به آنها توجه کنید را در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم تا هنگام خرید بهترین انتخاب را داشته باشید.

1-چه نوع فن کویلی مناسب شماست؟

کمی قبل تر معرفی کوتاهی به انواع مختلف دستگاه های فن کویل داشتیم و آنها را بررسی کردیم.

مهم ترین نکته ای که باید هنگام خرید این دستگاه ها به آن توجه کنید این است که کدام نوع از این دستگاه می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

شما عزیزان می توانید جهت دریافت حرفه ای ترین پاسخ برای این سوال، با متخصصان گروه کارخانجات ساران تماس حاصل فرمایید.

2- به نوع موتور بکار رفته در دستگاه توجه کنید

معمولا موتور هایی که در فن کویل ها استفاده می شوند، در ضعیف ترین حالت از نوع 3 دور و در قوی ترین حالت از نوع 8 دور می باشند.

بدیهی است که هرچه دور موتور بالاتر برود، موتور قوی تر بوده و عملکرد بالاتری خواهد داشت، اما صدای تولید شده توسط آن نیز بلند تر خواهد بود.

به این ترتیب توجه داشته باشید که از چه نوع موتوری در دستگاه مدنظر شما استفاده شده است.

3- گارانتی و خدمات پس از فروش را دست کم نگیرید

شاید دستگاه های فن کویل نسبت به برخی از دستگاه های تهویه هوا از قیمت مقرون به صرفه تری برخوردار باشند، اما این به آن معنا نیست که با به وجود آمدن هر مشکل در دستگاه، بتوان دستگاه جدیدی خریداری کرد.

بنا بر این گارانتی دستگاه و خدمات پس از فروشی که کمپانی های فروشنده در اختیارتان می گذارند را شدیدا جدی بگیرید.

ساران، نسیم خوش زندگی

مواردی که مطالعه نمودید، سه نمونه از مهم ترین نکاتی هستند که برای خرید دستگاه های فن کویل حیاتی هستند.

شما عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره ی کامل تر و همچنین اطلاعات بیش تر در خصوص فن کویل ها و سایر محصولات ساران، همین حالا از طریق وب سایت ساران اقدام نموده و یا با مشاوران و کارشناسان ما در ارتباط باشید.

در نهایت از تمامی شما دوستان عزیز بابت مطالعه ی این مقاله متشکریم و امیدواریم اطلاعات ذکر شده در آن مورد رضایت شما همراهان گرامی قرار گرفته باشد.

مشتریان گرامی میتوانند جهت اعلام انتقادات و پیشنهادات خود با صدای مشتری شرکت ساران به شماره ۸۸۱۷۵۱۷۱-۰۲۱ یا شماره ۸۵۸۳-۰۲۱ داخلی ۷ تماس گرفته و با ما درارتباط باشند.

همچنین جهت ارتباط با مدیر عامل می توانند با تماس با شماره ۸۵۸۳-۰۲۱ داخلی ۵ پیام خود را به سمع ایشان برسانند.

===============================

گروه کارخانجات ساران:

نشانی:هشتگرد، نظر آباد،شهرک صنعتی سپهر، تیر شرقی

شماره تماس:۰۲۶۴۵۳۳۲۰۵۱ الی ۹

نمابر:۰۲۶۴۵۳۳۲۰۵۰

پست الکترونیکی:factory@saran-mfg.com

===============================

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها