چرا مشاوره تلفنی خانواده اهمیت دارد؟ شخصیت افراد در بستر خانواده شکل می گیرد

کد خبر: 1068609

آنچه که بیشتر از همه بر تربیت یک انسان تأثیر می گذارد خانواده او است؛ به همین دلیل خانواده، سلامت روان و رفع مشکلات و بحران های اعضای آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

اما چه کسی می تواند مشکلات درون خانوادگی را برطرف سازد و به اعضای خانواده کمک کند؟ روانشناسان معتقدند در صورتی که مشکلات خانوادگی مورد بی توجهی قرار گیرند حل آن ها روز به روز سخت تر می شود.

 بهره مندی از راهنمایی های مشاوره خانواده تلفنی و حضوری می تواند در بسیاری موارد راه گشای شما باشد.

چه زمانی می توانیم از مشاوره تلفنی خانواده استفاده کنیم؟

مشاوره خانواده طیف وسیعی از مشکلات را در بر می گیرد و شما در مشاوره تلفنی نیز می توانید تمام مسائلی که ذهنتان را درگیر کرده و منجر به بروز فشار روانی می شود را مطرح کنید. مشاوره روانشناسی در موارد زیر به شما کمک می کند.

_وقتی روابط زناشویی خود را در خطر می بینید و زندگی با همسر برایتان خسته کننده شده است و خود نیز دلیل اصلی آن را نمی دانید.

_زمانی که احساس میکنید روزهایتان به شدت تکراری شده و روابط با اعضای خانواده مانند گذشته به شما حس شادی نمی دهند.

_وقتی احساس می کنید هیچ چیز در محیط خانواده نیست که از آن لذت ببرید.

_زمانی که احساس می کنید والدینتان به شما توجه نمی کنند.

_وقتی توانایی کنترل خشم خود را ندارید و مدام با پدر و مادر، همسر و یا فرزندتان دعوا می کنید.

_زمانی که احساس می کنید دیگر حوصله حرف زدن با دیگران را ندارید.

_وقتی تعامل خوبی با اعضای خانواده ندارید و ارتباطاتان سرد شده است.

_زمانی که ترجیه می دهید تنها باشید تا با در جمع خانواده.

_وقتی خانواده خود را در حال فروپاشی می بینید.

_زمانی که برای یکی از اعضای خانواده اتفاق ناگواری رخ می دهد؛ مانند اعتیاد فرزند

_وقتی یکی از اعضای خانواده را از دست می دهید و این موضوع بر روابط شما با دیگر اعضا تأثیر می گذارد.

 

مشاور تلفنی چه کمکی به شما می کند؟

روانشناس در جلسات مشاوره تلفنی خانواده، با بیان بایدها و نبایدها به شما می آموزد تا به فردی پخته و صبور در حل مشکلات تبدیل شوید. در مواقع اضطراری که لازم است تصمیمات سریع اتخاذ کنید، مشاور و روانشناس شما را در انجام بهترین کار ممکن یاری می دهد. مزیتی که در مورد مشاوره تلفنی خانواده وجود دارد این است که از مکانی، حتی از روستاهای دور افتاده تنها با یک تلفن می توانید راهنمایی بگیرید.

شما می توانید مسائلی را که قادر نیستید با کسی در میان بگذارید و به دنبال راه حل آن ها هستید، برای مشاور شرح دهید. او می داند به او اعتماد کرده اید و امین شما است، با تمام حواس به شما گوش می دهد و بدون اینکه نامی از شما ببرد یا مشکلتان را جایی بازگو کند، بهترین راهکارها را در اختیارتان قرار می دهد. مشاور روانشناس این حقیقت را به می آموزد که حتی سخت ترین مشکلات را نیز می توانید برطرف سازید.

مزیت مشاوره تلفنی خانواده نسبت به مشاوره حضوری

امروزه خیلی از افراد از مشاوره حضوری استفاده می کنند و از مزیت های مشاوره تلفنی خانواده غافل اند. در مشاوره حضوری شما با روانشناس مورد نظر خود در ارتباط هستید و مشکلات خود را با او در میان می گذارید اما مشکلاتی که جلسات حضوری دارند این است که وقت گیر و هزینه بر هستند. لازم است از قبل وقت بگیرید و انتظار بکشید تا نوبتتان برسد. در این بین ممکن است کار از کار بگذرد و مشکل به مرحله بحرانی برسد. در صورتی که در مشاوره تلفنی می توانید تنها بعد از چند ثانیه به مشاور مورد نظر خود وصل شوید و مسائل خود را با او در میان بگذارید. علاوه بر این مشاوره تلفنی هزینه های حمل و نقلی که در مشاوره حضوری وجود دارد را ندارد. 

 

دسترسی به مشاوره خانواده از تمامی نقاط کشور

یکی بزرگ ترین مزیت هایی که مشاوره تلفنی خانواده دارد، دسترسی به آن از تمام نقاط کشور است. در شهرهای کوچک و یا مناطقی که افراد دسترسی به خدمات مشاوره ای و روانشناس متخصص ندارند و یا پیدا کردن آن ها مشکل است، خدمات تلفنی می توانند بسیار مفید باشند. از آن گذشته برخی از افراد به دلایل گوناگون همچون مشغله زیاد، امکان مراجعه به دفتر مشاوره را ندارند و نمی توانند حضوری مراجعه کنند. به همین دلیل مشاوره تلفنی را پیشنهاد می کنیم چرا که مشاوره تلفنی بستری را فراهم نموده تا تنها با یک تماس از منزل یا محل کار از خدمات درمانی و مشاوره ای بهره مند شوید.

چرا باید از مشاوره تلفنی خانواده استفاده کنیم؟

تقریبا در تمام خانواده ها مشکلات بزرگ و کوچک وجود دارد و گاهی اعضای خانواده با یکدیگر دچار اختلافات می شوند. بی توجهی به این مشکلات آن ها را تبدیل به بحران های جبران ناپذیر می کند و سهل انگاری در برطرف ساختن مسائل، کم کم باعث فروپاشی بنیان خانواده می شود. مشاوره تلفنی علاوه بر این که برای افرادی که به مراکز مشاوره حضوری دسترسی ندارند مفید است بلکه برای افرادی که با بازگو کردن مشکلاتشان به صورت رو در رو مشکل دارند یا خجالت می کشند نیز می تواند کارساز باشد. در برخی موارد افراد به مشاوره ضروری و لحظه ای نیاز دارند که در این شرایط نیز مشاوره تلفنی راهگشای شما است؛ برای مثال ممکن است کودک شما رفتار خطرسازی داشته باشد که نیاز داشته باشید در لحظه از راهنمایی یک مشاور بهره مند شوید و از بروز مشکل جدی تر جلوگیری کنید. بسیاری از افرادی که از مشاوره تلفنی استفاده می کنند مشتاق می شوند تا در مرکز مشاوره نیز حضور یابند و مشکلات خود را حضوری بیان کنند، برخی نیز با مشاوره تلفنی راحت تر هستند. می توانید از مشاوره روانشناسی راهکارهای مناسب و علمی تری دریافت کنید. راهنمایی گرفتن از افرادی که علمی در این زمینه ندارند فقط مشکل شما را پیچیده تر می کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها