مدرن ترین روش شستشوی فرش و مبل در کارخانه های قالیشویی

کد خبر: 1068670

1

با توجه به پیشرفت تکنولوژی همواره روش‌های مدرن و با کیفیت‌تری برای قالیشویی و شستشوی مبل استفاده می‌شود، امروزه با توجه به اینکه انواع جنس و رنگ‌های مختلفی در بافت فرش و مبلمان به کار گرفته می‌شود نوع قالیشویی و شستشوی مبل هم متفاوت خواهد بود با ما همراه شوید تا با مدرن ترین روش شستشوی فرش و مبل در کارخانه ها آشنایی پیدا کنید و با این آگاهی ها بهترین قالیشویی در تهران را انتخاب نمایید.

انواع روش های قالیشویی عبارتند از:

انواع روش های قالیشویی به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  1. روش قالیشویی سنتی
  2. روش قالیشویی نیمه اتوماتیک
  3. روش قالیشویی تمام اتوماتیک

در روش قالیشویی سنتی از روش‌های قدیمی برای شستن فرش‌ها استفاده می‌شود و دقیقا از تجهیزات قدیمی و سنتی برای شستن قالی های شما به کار گرفته می‌شود.

قیمت شستشوی فرش در قالیشویی های تهران در سال 1400

تحویل فرش ماشینی

دو تا سه روز

تحویل فرش دستباف

سه تا چهار روز کاری

لوله کردن فرش، حمل و بسته بندی

20،000 تومان

شستشوی فرش گل ابریشم

30.000 تا 70.000 تومان

شستتشوی فرش دستباف اعلا

30.000 تا 60.000 تومان

شستشوی فرش دستباف عادی

20.000 تومان

شستشوی فرش دستباف زمینه لاکی

20.000 تا 25.000 تومان

شستشوی فرش دستباف زمینه گرم

25.000 تا 40.000 تومان

شستشوی فرش ماشینی

10،000 تومان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای مشاهده قیمت روز شستشوی فرش در کارخانه قالیشویی به سایت " استاده www.ostadeh.com " مراجعه کنید.

در این مقاله به بررسی روش‌های نیمه اتوماتیک و روش تمام اتوماتیک برای قالیشویی و شستشوی مبل می‌پردازیم:

روش قالیشویی نیمه اتوماتیک

 

2

در این روش برای قالیشویی علاوه بر تجهیزات و وسایل از نیروی انسانی نیز استفاده می‌شود این روش ترکیبی از روش سنتی و تمام اتوماتیک است، تجهیزاتی که در کارخانه قالیشویی معمولا مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از: دستگاه آبگیر لوله‌ی، دستگاه فرچه، شلاق زن، پلیشرهای دستی و خاک گیری دورانی، برس سیلندری، دستگاه پرزگیر و.. می‌توان نام برد.

عملیات شستشوی فرش در کارخانه قالیشویی های نیمه اتوماتیک به این صورت است که ابتدا خاک گیری با دستگاه خاک گیر صورت می‌گیرد و سپس مرحله تثبیت رنگ و لکه برداری به وسیله تکنسین قالیشویی انجام می‌شود و بعد از آن فرش آبگیری می‌شود و مرحله قالیشویی و آبکشی انجام خواهد شد و در نهایت به مرحله خشک کردن انجام می‌شود.

روش قالیشویی تمام اتوماتیک

با توجه به اسم این روش تمام کارها توسط دستگاه انجام می‌شود و کمترین نیاز به دخالت نیروی انسانی در شستن فرش خواهد بود و قالیشویی های مدرن به روش تمام اتوماتیک مجهز هستند و در سریع‌ترین زمان ممکن با توجه به متراژ فرش و نوع جنس فرش، مقدار دمای آب تعیین می‌شود و از مواد شوینده استاندارد مورد تایید اتحادیه قالیشویان تهران در شستشوی فرش استفاده می‌شود تا به بافت فرش آسیبی نرسانده و از طول عمر فرش نکاهد.

در قالیشویی های تمام اتوماتیک با توجه به فرش دستباف یا ماشنی بودن فرش ها تفکیک می‌شوند و بعد از تفیک شدن از نظر ابعاد و رنگ زمینه فرش دوباره فرش ها دسته بندی می‌شوند.

در قالیشویی تمام اتوماتیک فرش ها در حدود دو ساعت در دستگاه غبار روبی قرار داده می‌شوند تا به واسطه چرخیدن، تمام غبارهای فرش گرفته شود و بعد از غبار روبی فرش‌ ها برای تکمیل فرآیند شستشو وارد دستگاه می‌شوند و شستشو انجام می‌شود و بعد از شستشو وارد مرحله آبگیری و سپس وارد گرمخانه خواهند شد.

دستگاه های قالیشویی تمام اتوماتیک قادر به شستشو انواع فرش می باشند و با توجه به تراکم، الیاف فرش، نحوه شستشو متفاوت خواهد بود.

از مزایای قالیشویی تمام اتوماتیک تحویل فوری فرش در دو الی سه روز با هزینه بسیار کمتر نسبت به قالیشویی های سنتی و نیمه اتوماتیک همراه با کیفیت بالاتر در شستشو و لکه برداری و سالم بودن فرش می‌توان اشاره نمود.

کیفیت شستشوی مبل

3

معمولا در قالیشویی های تمام اتوماتیک علاوه بر شستن فرش، قادر به شستن موکت و پرده و شستشوی مبل در انواع مدل های مختلف نیز هستند با توجه به مکانیزه بودن شستشوی مبل کیفیت بالا بدون آسیب رساندن به مبل انجام می‌شود.

با توجه به انواع مدل های موجود در بازار و انواع پارچه های رومبلی باید با توجه به مدل و نوع پارچه از مواد شوینده مختص همان پارچه در شستشوی مبل استفاده شود در غیر این صورت باعث خرابی و چروک شدن پارچه مبل خواهد شد.

هزینه شستشوی مبل با توجه به مدل و تعداد ظرفیت مبل 5، 7، 9، 11  نفره متفاوت خواهد بود و از مزایای پیشرفت تکنولوژی ارائه شستشوی مبل در منزل می باشد که از مزایای این خدمات می‌توان به کاهش هزینه های حمل و نقل؛ صرفه جویی در زمان و جلوگیری از خرابی مبل در اثر روش های شستشوی غلط خانگی اشاره نمود.

در شستشوی مبل باید در کنار دستگاه های پیشرفته و روز دنیا در زمینه مبل شویی از مواد شوینده غیر شیمیایی برای شستشوی مبل و از بین بردن لکه های روی مبل استفاده شود و در مرحله بعدی استفاده از دستگاههای خشک شویی مخصوص مبل استفاده شود تا از فرسایش و چروک شدن پارچه مبل اجتناب کرد.

از وظایف تعمیرکار مبل  می‌توان به جابجایی مبل در منزل به هنگام شستشو و عدم ریزش مواد شوینده و آب بر روی زمین می‌توان اشاره نمود.

شستشوی به موقع مبل در کنار تمیز شدن، به افزایش طول عمر مبل هم کمک می‌نماید البته باید توسط تکنسین حرفه ی شستشوی مبل انجام شود.

برای مشاهده قیمت روز شستشوی مبل در منزل و شستشوی فرش در کارخانه قالیشویی به استاده مراجعه کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها