مهمترین دستاوردهای صرافی‌های ارز دیجیتال برای کشور

کد خبر: 1075502

سه دلیل اصلی برای حمایت از پلتفرم‌های معاملات رمز ارز ایرانی

پلتفرم‌های تخصصی و معتبر خدمات و معاملات رمز ارز ایرانی برای کشور، فعالان و علاقمندان ارزهای دیجیتال و حوزه بلاکچین دستاوردهای بزرگی داشته‌اند. اکسکوینو، نوبیتکس، والکس و چند صرافی دیگر از مهمترین و مشهورترین کسب و کارهای این حوزه هستند.

کارشناسان اعتقاد دارند به سه دلیل که در ادامه متن خواهید خواند، حمایت از این پلتفرم‌ها ضروری است:

  1.  توسعه فناوری بلاکچین در کشور

کارشناسان و صاحب‌نظران اعتقاد دارند پیش از ورود و توسعه فناوری بلاکچین، صنعت بانکداری شفافیت لازم را نداشت؛ اما یکی از مهمترین مزایای بلاکچین شفافیت است. در بلاکچین همزمان با حفظ امنیت اطلاعات صاحبان حساب‌ها، همه تراکنش‌ها با شفافیت کامل قابل مشاهده است.

این فناوری در حالی از سال ۱۹۹۱ میلادی در دنیا مطرح شد که مبنای اصلی آن بر ریاضیات و برنامه‌نویسی است.

کارشناسان این حوزه می‌گویند: «بلاکچین به تمام معنا فناوری است و مهندسی موضوع در آن خیلی جدی اتفاق افتاده است. فناوری مورد نیاز تمام کشورها از جمله ایران که صنعت کهنه چندصد‌ساله بانکداری را دچار تغییرات جدی می‌کند.»

ثمین موتمن‌فر، روزنامه‌نگار و کارشناس فناوری بلاکچین در همین زمینه می‌گوید: «بدون شک یکی از مهمترین و شاید مهمترین عنصر توسعه فناوری بلاکچین در ایران پلتفرم‌های خدمات و معاملات رمز ارزها هستند.»

 

او اعتقاد دارد: «خوشبختانه با وجود تمامی چالش‌ها و نواقص، شکل‌گیری و توسعه این صرافی‌های ارز دیجیتال یا پلتفرم‌ها و کسب و کارهای خدمات فناوری‌محور حوزه رمز ارز، فناوری بلاکچین در کشور به رشد قابل توجهی رسیده است؛ دستاوردی ارزشمند و حیاتی که به عنوان پیشران یا هم‌نیاز توسعه فناوری‌های مهم دیگر در کشور مثل هوش مصنوعی یا اینترنت اشیا هم هست.»

موتمن‌فر ادامه می‌دهد: «پلتفرم‌های خدمات و معاملات رمز ارز ایرانی با بومی‌سازی فناوری بلاکچین، انتقال فناوری‌های مرتبط به داخل کشور و افزایش سطح دانش فنی در ایران، دستاوردهای بزرگی رقم زده‌اند.»

 

  1.  محیطی برای کسب و کار و اشتغال جوانان متخصص ایرانی

بی‌شک چالش «اشتغال»، مهمترین مساله این روزهای جوانان تحصیلکرده یا آموزش‌دیده و متخصص ایرانی است. همچنین افزایش رفاه، سطح کیفی زندگی مردم و بالارفتن امنیت روانی و اجتماعی کشور یکی از مهمترین دستاوردهای اشتغالزایی برای نیروی جوان و متخصص ایرانی است.

به همین دلیل مهمترین و اصلی‌ترین راهبردها و برنامه‌های حاکمیتی و ملی در راستای اشتغالزایی است.

ثمین موتمن‌فر می‌گوید: «پلتفرم‌های معتبر خدمات و معاملات رمز ارز ایرانی و کارآفرینان و سرمایه‌گذاران ایرانی حوزه ارز دیجیتال نقش غیر قابل انکاری در ایجاد محیط‌های درآمدزایی، توسعه کسب و کارهای بومی و اشتغال جوانان فنی و متخصص ایرانی به صورت مستقیم و غیر مستقیم داشته‌اند.»

این کارشناس فناوری اعتقاد دارد آنها همچنین باعث شده‌اند که نیروی متخصص ایرانی در داخل کشور بماند و مهاجرت نکند.

 

  1.  حفاظت از دارایی‌های ملی و مردمی

ما در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی ناجوانمردانه غرب و آمریکا علیه کشور و ظرفیت‌های بومی و ملی قرار داریم. تحریم‌ها باعث شده‌اند که بسیاری از حوزه‌های فناوری از جمله فناوری بلاکچین در داخل ایران تحت تاثیر قرار بگیرند.

تحریم‌کنندگان علاقه‌ای به توسعه فناوری بلاکچین در ایران ندارند چون بسیاری از برنامه‌های آنها را به می‌ریزد؛ اما این همه ماجرا نیست.

مردم ایران، علاقمندان و فعالان تجارت رمز ارزها برای انجام معاملات خود نیاز دارند تا با خیال راحت به فعالیت در این حوزه بپردازند. در حالی که پلتفرم‌ها و صرافی‌های خارجی قابلیت دسترسی و نظارت از طرف نهادهای قانونی و حاکمیتی داخلی را ندارند، هر لحظه ممکن است سرمایه‌های ایرانیانی که برای معاملات از آنها استفاده می‌کنند به خطر بیفتد.

اتفاقی که مسبوق به سابقه است؛ یعنی حتی صرافی‌های معتبر رمز ارز بین‌المللی بارها حساب‌های ایرانیان را مسدود کرده‌اند. دستبردهای پلتفرهای غیرمعتبر خارجی به اموال و سرمایه‌های مردم ایران در این حوزه هم متاسفانه تا کنون کم نبوده است.

ثمین موتمن‌فر با اشاره به ویژگ‌های صرافی‌های رمز ارز ایرانی، می‌گوید: «پلتفرم‌های خدمات و معاملات معتبر ایرانی مثل اکسکوینو و چندتای دیگر جدای از اینکه مانع خروج سرمایه‌های ملی به صرافی‌های خارجی شده‌اند، در حفاظت از این سرمایه‌ها و امنیت کاربران پیشرو هستند.»

این کارشناس ادامه می‌دهد: «امکان کنترل و نظارت بهتر و بیشتر از مهمترین ویژگی‌های پلتفرم‌های خدمات و معاملات رمزارزهای ایرانی هستند و با بروزرسانی و شکل‌دهی قوانین مرتبط می‌توان این حوزه را به شکل نظام‌مندتری مدیریت کرد.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها