سم زدایی بدن چیست؟روش های پاکسازی بدن

کد خبر: 1078686

شخصی که به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرده است، هم باعث شده تا خود شخص مشکلات جسمی و روانی را تحمل کند هم دیگر افراد خانواده و نزدیکان را برنجاند. برخی از افراد وابسته به مواد مخدر تصمیم دارند تا این عمل ناپسند را ترک کنند و بتوانند فرد مفیدی برای جامعه و خانواده خود تبدیل شوند.

به همین منظور در ادامه به بررسی روش پاکسازی بدن از مواد مخدر خواهیم پرداخت.

در صورتی که شخص قصد ترک اعتیاد را داشته باشد، اگر به‌طور اصولی و برنامه ریزی شده اقدام نکند، احتمال دارد از تصمیم خود در رابطه با پاکسازی بدن از مواد مخدر روی برگرداند و با گفتن این جمله ‌که یک کار سخت و طاقت‌فرسا است از اقدام خود منصرف شده و دوباره مصرف مواد مخدر را شروع نماید.

اما در صورتی که کمی تحقیق داشته باشید متوجه می‌شوید که چندین روش برای ترک اعتیاد وجود دارد که در ادامه به آن میپردازیم:

به‌طور کلی افرادی که به دنبال پاکسازی بدن و ترک اعتیاد از مواد مخدر هستند، می‌توانند از دو روش که یکی از آن‌ها طبیعی بوده و دیگری توسط داروهایی که توسط پزشک متخصص تجویز می‌شوند از بند اعتیاد رهایی یافته و به آغوش گرم خانواده و جامعه بازگردند و بتوانند فعالیت معمولی که قبل از اعتیاد انجام می‌داند را آغاز کرده و حتی حرفه‌های جدیدی را در برترین حالات روحی و روانی و همچنین جسمی فراگیرند.

پاکسازی بدن به روش طبیعی

در این روش از ترک مواد مخدر، شما با تلاش و پشتکار و اراده قوی، می‌توانید بدون استفاده از داروهای مصنوعی و شیمیایی برای پاکسازی بدن از مواد مخدر اقدام نمایید. در این روش پروسه ترک اعتیاد بدون بستری شدن در کلینیک و در خانه انجام می‌شود و می‌توان گفت یکی از ساده‌ترین و بی‌دردسرترین روش‌های سم زدایی بدن در اعتیاد به‌حساب می‌آید.لازم است بدانید که این روش معمولا برای افرادی که مواد مخدر را به صورت روزانه مصرف می‌کنند و یا از مواد مخدری استفاده می‌کنند که وابستگی شدیدی را ایجاد می‌کند، مناسب نیست.

پاکسازی بدن از مواد مخدر در روش طبیعی با استفاده از ماساژ درمانی، طب سوزنی، داروهای گیاهی و ورزش یوگا انجام‌پذیر است.

به‌طور کلی می‌توان گفت که ترک اعتیاد به روش طبیعی یکی از کم هزینه‌ترین راه‌های دفع سموم بوده و می‌توان با این روش در هزینه‌ها صرفه جویی کرد؛ اما باید به این نکته دقت داشته باشید که برخی از افراد که از این روش اقدام به ترک اعتیاد می‌کند ممکن است میل شدیدی به مواد مخدر مورد استفاده پیدا کنند و دوباره مصرف آن را آغاز نمایند

 

سم‌ زدایی از طریق دارو و نظارت پزشکی

سم زدایی سریع در اعتیاد با نظارت پزشکی می‌تواند در خانه انجام شود یا اینکه در مواقعی خاص در صورت تائید پزشک باید در مرکز ترک اعتیاد بستری شوید و به‌طور کلی می‌توان گفت که این روش راهی بسیار مطمئن‌تر از ترک اعتیاد به روش طبیعی و بدون استفاده از هیچ دارویی است.

تفاوت اصلی میان ترک اعتیاد به روش طبیعی با تحت نظارت پزشکی را می‌توان از مصرف داروهای مختلف سم زدایی و آرام بخش در مورد دوم اشاره کرد.

همان‌گونه که می‌دانید تمامی داروهای شیمایی عوارض خاص خود را دارا هستند و ممکن است فرد مورد نظر نسبت به این داروهای جایگزین اعتیاد پیدا کند؛ به همین دلیل اکثر مردم می‌ترسند تا سم‌زدایی از طریق پزشکی را آغاز نمایند؛ اما لازم است به خاطر داشته باشید که اگر اقدامات ترک اعتیاد به روش صحیح انجام شود و فرد داروهای تجویز شده را به‌درستی و با برنامه مصرف نماید، باعث ایجاد اعتیاد جدید در فرد نمی‌شود. درواقع استفاده درست از داروها به فرد کمک می‌کند تا هوس خود را کنترل کرده تا بتواند بر روی دوره بهبودی خود تمرکز نماید.

در مجموع در رابطه با ترک اعتیاد از طریق پزشکی باید گفت که این روش مناسب افرادی است که ماده مخدر مورد نظر را برای مدت زمان طولانی مصرف کرده اند و یا وابستگی شدیدی را در بدن فرد ایجاد کرده که ترک آن به روش های طبیعی دشوار و خطرناک است.

 در رابطه با این موضوع کلینیک ترک اعتیاد پیام که یکی از مجرب ترین و متخصص ترین تیم پزشکی در ایران را دارا است و به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی فردی که اعتیاد داشته و قصد ترک ماده مخدر را دارد معاینه کرده برنامه ترک اعتیاد را در اختیار وی قرار می‌دهد. همچنین دارو های لازم را تجویز و در صورت نیاز در موارد حاد فرد مورد نظر را برای انجام مراقبت های پزشکی بستری خواهند کرد.

شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره تخصصی و سم زدایی سریع در اعتیاد به وب سایت پیام تندرستی clinicpayam.com  که وابسته به کلینیک ترک اعتیاد پیام است مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام نمایید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها