ب ام و جدید با ظاهری عجیب فقط ۹۰۰ میلیون! +تصاویر

کد خبر: 1078984

نسل جدید ب‌ام‌و سری ۲ یکی از بدترین خودروها در زمینه مخفی‌کاری بود زیرا پیش‌ازاین چندین بار تصاویر بدون پوشش آن افشا شدند اما حالا سرانجام ب‌ام‌و رسماً آن‌را معرفی کرده است.

ب ام و جدید با ظاهری عجیب فقط ۹۰۰ میلیون! +تصاویر

نسل قبلی سری ۲ بسیار محبوب علاقه‌مندان به رانندگی بود و این راه باید در نسل جدید ادامه پیدا کند. این نسل طراحی مدرن‌تری دارد که خوشبختانه از جلوپنجره بزرگ سری ۴ در آن خبری نیست و در عوض از جلوپنجره معمول‌تری در آن استفاده شده که با چراغ‌ها و ورودی‌های هوای زاویه‌داری احاطه شده است.

در پروفیل جانبی خودرو شاهد بدنه‌ای ساده با گلگیرهای برآمده و خط شانه برجسته‌تر به چشم می‌خورد و در عقب هم صندوق بار کوتاه با اسپویلر یکپارچه جلب‌توجه می‌کند. ازجمله دیگر ویژگی‌های ظاهری این خودرو می‌توان به چراغ‌های عقب جدید و سپر شارپ و زاویه‌دار اشاره کرد. در همین حال، نسخه قوی‌تر M240i هم با سپر جلوی تهاجمی، قاب خاکستری‌رنگ جلوپنجره، قاب منحصربه‌فرد آینه‌های جانبی، تریم تیره بنام شادولاین، سر اگزوزهای اختصاصی و یک اسپویلر کوچک، از نسخه‌های معمولی متمایز شده است.

ب ام و

نسل جدید سری ۲ در بیرون ۴,۵۴۷ میلی‌متر طول، ۱,۸۳۹ میلی‌متر عرض و ۱,۳۹۲ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصله محوری آن برابر با ۲,۷۴۱ میلی‌متر است. این یعنی کوپه جدید ب‌ام‌و ۱۰۹ میلی‌متر کشیده‌تر، ۶۶ میلی‌متر عریض‌تر و ۲۵ میلی‌متر کم‌ارتفاع‌تر از قبل شده است. فاصله محوری خودرو هم ۵۱ میلی‌متر افزایش یافته که موجب می‌شود صندلی‌های عقب کمی راحت‌تر و جادارتر شوند.

یکی از نقاط ضعف سری ۲ قبلی، فضای داخل آن بود که حالا ب‌ام‌و با کابینی بهبودیافته که از متریال باکیفیت‌تر و طراحی مدرن‌تری بهره می‌برد، این ضعف را برطرف کرده است. هرچند این خودرو به‌صورت استاندارد با صفحه آمپر آنالوگ و نمایشگر ۸.۸ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ارائه می‌شود اما می‌توان آن‌را به صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر بزرگ‌تر ۱۰.۲۵ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی مجهز کرد. متأسفانه اما هردو سری این نمایشگرها بجای سیستم‌عامل iDrive 8 که در کراس‌اوور iX معرفی شد، از همان سیستم iDrive 7 استفاده می‌کنند.

البته همین سیستم هم از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم برخوردار است. علاوه بر این، برای راننده هم یک دستیار شخصی هوشمند در نظر گرفته شده که به درخواست‌های صوتی پاسخ می‌دهد و می‌تواند برخی روال‌ها مثل پایین آوردن خودکار پنجره راننده هنگام ورود به پارکینگ را یاد بگیرد. سری ۲ جدید در ایالات‌متحده با غربیلک فرمان اسپرت چرمی، کنترل تهویه اتوماتیک دو منطقه‌ای و صندلی‌های برقی جلو ارائه می‌شود درحالی‌که مجموعه‌ای از آپشن‌ها مثل گرم‌کن غربیلک فرمان، نورپردازی داخلی، هدآپ دیسپلی رنگی، گرم‌کن صندلی‌های جلو و سیستم صوتی پریمیوم هارمن کاردون با ۱۴ بلندگو هم برای آن قابل سفارش خواهد بود.

ب ام و

در بخش سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده هم ب‌ام‌و موارد زیادی مثل هشدار برخورد جلو، هشدار خروج از خط، هشدار ترافیک عقب و سیستم فعال تشخیص نقاط کور را برای این کوپه کوچک در نظر گرفته است. خریداران همچنین می‌توانند کروز کنترل فعال با قابلیت توقف و حرکت دوباره دستیار دنده‌عقب و سیستم ضبط کننده رانندگی را هم سفارش دهند که با استفاده از دوربین‌های خودرو می‌تواند تا ۴۰ ثانیه ویدئو ضبط کند.

نسل جدید سری ۲ در ایالات‌متحده با دو پیشرانه مختلف عرضه می‌شود. مدل پایه ۲۳۰i به یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و ظرف ۵.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. خریدارانی که خواهان پرفورمنس بالاتری هستند هم می‌توانند مدل قوی‌تر M240i XDrive را انتخاب کنند که از یک پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۸۷ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد.

این نسخه به لطف قدرت بیشتر و همین‌طور سامانه چهارچرخ محرک با دیفرانسیل عقب M Sport برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۴.۱ ثانیه زمان نیاز دارد. بااین‌حال، حداکثر سرعت هردو نسخه یکسان و برابر با ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. همچنین در هردو مدل انتقال نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد و خبری از گیربکس دستی نیست.

در اروپا اما تنوع مدل‌های سری ۲ بیشتر است. موتور پایه در این قاره یک نمونه ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور است که در مدل ۲۲۰i ارائه می‌شود. این مدل ظرف ۷.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۲۳۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. اروپایی‌هایی که به موتورهای دیزلی علاقه دارند هم می‌توانند مدل ۲۲۰d را با پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر دیزلی انتخاب کنند که از تکنولوژی هیبریدی خفیف هم برخوردار است. این موتور با تولید ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور، خودرو را ظرف ۶.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

در نسل جدید سری ۲ استحکام پیچشی ۱۲ درصد افزایش یافته و فاصله عرضی بین چرخ‌ها هم بیشتر شده که به کاهش بادی‌رول کمک می‌کند. در سیستم تعلیق هم اصلاحاتی صورت گرفته و در آن از برخی قطعات آلومینیومی استفاده شده تا وزن غیر فنر سوار خودرو کاهش پیدا کند. در همین حال، امکان سفارش تعلیق M Sport و سیستم شاسی تطبیقی M با کنترل الکترونیکی کمک‌فنرها هم وجود دارد.

نسل جدید سری ۲ در فستیوال سرعت گودوود برای اولین بار به نمایش عمومی درآمده و از ماه نوامبر در ایالات‌متحده با قیمت پایه ۳۶,۳۵۰ دلار (حدود ۹۰۰ میلیون تومان) برای ۲۳۰i و ۴۸,۵۵۰ دلار برای M240i XDrive عرضه می‌شود. در آینده نیز مدل‌های ۲۳۰i XDrive و M240i محرک عقب هم به آن‌ها اضافه خواهند شد./ پدال

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها