جولان آبگرمکن‌های ایرانی در اروپا

کد خبر: 1080772

دبیرکل انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران از صادرات ۵۴ میلیون دلاری انواع لوازم‌خانگی از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت‌ماه و رشد ۳۴ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

 جولان آبگرمکن‌های ایرانی در اروپا

 دبیرکل انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران از صادرات ۵۴ میلیون دلاری انواع لوازم‌خانگی از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت‌ماه و رشد ۳۴ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: عراق، افغانستان، حوزه CIS، شمال آفریقا و حوزه خلیج‌فارس، عمده کشورها و مقاصد صادراتی لوازم‌خانگی ایرانی در این مدت را تشکیل داند.

عباس هاشمی خاطرنشان‌کرد: برخی محصولات ایرانی نظیر آبگرمکن دیواری به اتحادیه اروپا به‌ ویژه ایتالیا نیز صادر شده است.

پیشتر «کیوان گردان» مدیرکل صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته بود: پارسال ۲۰۰ میلیون دلار صادرات لوازم‌خانگی محقق شد که این رقم در سال جدید ۶۰۰ میلیون دلار هدف‌گذاری شده است.

مطابق آمارها، سال‌های گذشته ارزش صادرات محصولات لوازم‌خانگی به‌طور متوسط سالیانه ۱۷۰ میلیون دلار بوده است، اما در برخی سال‌ها تا ۲۴۰ میلیون دلار نیز به ثبت رسیده است.

سال گذشته بیش از ۱۵ میلیون دستگاه لوازم‌خانگی در کشور تولید شد که این میزان تولید در مقایسه با سال ۹۸ رشد ۷۸ درصدی داشته است.

برای سال ۱۴۰۰، رشد تولید معقول و منطقی بین ۱۰ تا ۱۵ درصدی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای صنعت لوازم‌خانگی در نظر گرفته شده است./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها