انحلال شرکت چگونه جلوی ضرر مجموعه را می‌گیرد؟

کد خبر: 1081167

K3XcFyf4e8b5

بسیاری از افراد برای شروع کسب‌وکار خود اقدام به ثبت شرکت می‌کنند. فعالیت شرکت‌ها می‌تواند در زمینه‌های گوناگونی باشد که مهم‌ترین آنها فعالیت‌های تجاری است.

در قوانین ایران، هفت نوع شرکت تجاری تعریف شده است: شرکت‌های سهامی (سهامی عام و سهامی خاص)، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت نسبی، شرکت تضامنی، شرکت مختلط سهامی، شرکت مختلط غیرسهامی و تعاونی‌ها. در سال‌های اخیر، ثبت شرکت‌های با مسئولیت محدود و سهامی خاص از اقبال گسترده‌تری نسبت به سایر قالب‌ها برخوردار بوده‌اند.

این مجموعه‌ها همگی با بازار سروکار دارند و هدف اصلی آنها تجارت و به دست آوردن سود است. در نتیجه، به دلیل رقابتی که در کسب‌وکارهای مختلف وجود دارد، ممکن است شرکتی با بحران روبه‌رو گردد و دچار ضرر شود. در این شرایط است که مسئولیت‌پذیری و تجربه شرکا به کمک تمامی مجموعه خواهد آمد. تصمیم‌گیری درست و حتی بررسی انحلال شرکت با در نظر گرفتن دستورالعمل‌ها و هزینه‌های آن می‌تواند کلید خروج از بحران و پایان ضرر مجموعه باشد.

انحلال شرکت یا ترمیم آن؟

تمامی شرکت‌های تجاری در طول زمان فعالیت خود حداقل یک بار با شرایطی مواجه می‌شوند که ضرر و زیان مجموعه به حدی می‌رسد که شرکا باید فکری برای نجات آن بکنند و حتی انحلال شرکت را بررسی نمایند. بسیاری از افراد در آغاز کار این شرایط را تصور نکرده‌اند و در نتیجه ممکن است اطلاعی از نحوه انحلال شرکت و یا مراحل آن نداشته باشند. از آنجایی که مسئولیت آنها ایجاب می‌کند برای هر اقدامی آماده باشند، قصد داریم در این مقاله به مواردی بپردازیم که دانستن آنها برای ترمیم شرکت یا منحل کردن آن لازم و ضروری خواهد بود.

چگونه شرکت را از ضرر نجات دهیم؟

روش‌های پیشنهادی برای نجات شرکت‌های تجاری از ضرر و زیان را می‌توان به ترتیب زیر خلاصه کرد:

  • پرهیز از دریافت چک‌های چندماهه از شرکا و دریافت پول نقد و چک‌پول به جای آنها.
  • جلوگیری از هزینه‌های غیرضروری نظیر تغییر دکوراسیون یا خرید امکانات رفاهی جدید.
  • اولویت‌بندی برای پرداخت بدهی‌ها.
  • گفت‌وگو و مذاکره با طلبکاران.
  • فروش تجهیزات و لوازم غیرضروری.

گفتنی است که اگر بودجه شرکت در بحران قرار گرفته و حتی با پرداخت هزینه‌ها نیز بدهی‌های شما تمام نمی‌شوند، باید با استفاده از نرم‌افزارهای پیشرفته حسابداری تمامی موارد از جمله اطلاعات مربوط به انبار را کنترل کنید. انجام این کار پیش از تصمیم‌گیری در مورد انحلال شرکت بسیار ضروری است.

همچنین به طور مداوم با مشتری‌های خود در ارتباط باشید و برای آنها وقت کافی بگذارید، زیرا پیشرفت شرکت شما وابسته به ارائه محصولات و خدمات به آنها است. بنابراین اگر محلی برای مراجعه مشتریان خود دارید، آنجا را بسیار دل‌نشین و جذاب طراحی کنید. این موضوع در مورد وب‌سایت رسمی و صفحه شرکت شما در شبکه‌های اجتماعی نیز صدق می‌کند. در نتیجه، کلیه امکانات را در نظر بگیرید و بهترین شرایط را برای فعالیت‌های خود ایجاد نمایید.

چگونه بحران را بدون انحلال شرکت کنترل کنیم؟

مدیران شرکت‌های تجاری در کنار شرکا نقشی بسیار تعیین‌کننده در بحران‌ها ایفا می‌کنند. این افراد وظیفه دارند تمامی راه‌های ممکن برای خروج از بحران را بدون انحلال شرکت بررسی نمایند. مهم‌ترین تغییر و تحول‌هایی که این افراد می‌توانند در این شرایط ایجاد کنند عبارت است از:

  • تعریف اقداماتی کوتاه‌مدت برای کنترل موقعیت
  • کاهش سرمایه شرکت تا حداقل ممکن
  • جابه‌جایی اعضای ارشد برای تغییر وضعیت
  • شناسایی و استفاده از استعدادهای موجود در مجموعه
  • کمک گرفتن از اعضای هیئت‌مدیره برای برون‌رفت از شرایط زیان‌ده
  • تمرکز بر نقدینگی مجموعه و بررسی دقیق گزارش‌های مالی
  • ایجاد تحولی اساسی برای تغییر
  • داشتن نگاه انتقادی به طرح‌های در حال اجرا

باید اشاره کرد که بیشتر کسب‌وکارها در سال‌های ابتدایی فعالیت خود دست‌کم یک بار با ضرر و زیان شدید مواجه می‌شوند، اما باید کاری کنند که جلوی ورشکست شدن شرکت و انحلال آن را بگیرند. کارشناسان موسسه ثبتی آسان‌ثبت همواره آمادگی مشاوره به صاحبان شرکت‌های تجاری برای جلوگیری از ضرر آنها را دارند. همچنین تمامی اقدامات لازم برای انحلال شرکت در سامانه این موسسه به صورت آنلاین انجام می‌گیرد. صاحبان کسب‌وکار در شرایط بحرانی فقط کافی است به سامانه انحلال شرکت آسان‌ثبت مراجعه نمایند و طی کردن مراحل قانونی آن را به این موسسه بسپارند. گفتنی است که پایان فعالیت‌های تجاری مجموعه به معنی منحل شدن آن نیست و انحلال شرکت با طی کردن روند قانونی و ثبت رسمی به انجام می‌رسد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها