شرایط مهاجرت به کشور های مختلف

کد خبر: 1080911

مهاجرت و اقامت در کشور های خارج یکی از مهم ترین تصمیم ها در زندگی هر فرد می باشد. متقاضیان با علت های گوناگونی به کشور های پیشرفته و مدرن مثل آمریکا، کانادا، استرالیا، فرانسه، آلمان و... مهاجرت می کنند. مهاجرت تصمیم مهم و حائز اهمیتی است و نمی توان آن را ساده تلقی کرد. به همین علت متقاضیان باید آگاهی لازم را از شرایط کشور مقصد، شرایط زندگی، هزینه های زندگی و... دارا باشند. علاوه بر این باید دارای وکیل مهاجرتی با تجربه و با سابقه ای خوب باشند تا بتوانند ویزا مورد نظر خود را به راحتی دریافت نمایند.

Pbp8BqolvzLw

وکیل مهاجرتی، فردی است که با تمامی قوانین کشور مبدا و مقصد آشنایی داشته و می تواند متقاضیان را به درستی راهنمایی کند. همچنین این فرد تمامی کار های حقیقی و حقوقی متقاضی را انجام می دهد و با مهارت و تجربه خود در کمترین زمان ویزا و پذیرش متقاضی را برای مهاجرت به کشور دیگر اخذ می نماید. علاوه بر تمامی این موارد اگر هنگام اقامت در کشور مقصد متقاضی با مشکلات اقامتی مواجه شود، وکیل وی می تواند به راحتی مشکل را حل نماید.

ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با شرایط مهاجرت به کشور های محبوب مثل استرالیا ،فرانسه، ترکیه، کانادا و... آشنا کنیم تا شما با توجه به شرایطی که دارا هستید کشور مناسبی را برای مهاجرت انتخاب نمایید.

شرایط مهاجرت به کشور استرالیا

استرالیا یکی از کشور های پیشرفته و مدرن است که شرایط مناسبی را برای زندگی و کار داراست. نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است و فرصت های شغلی بسیاری را پیش روی متقاضیان قرار داده است. مهاجرت به استرالیا از 6 روش امکان پذیر است که عبارت است از:

  • مهاجرت کاری

شرایط مهاجرت کاری به استرالیا، تنها دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرمای استرالیایی است. متقاضیان با در یافت این پیشنهاد می توانند ویزا کاری این کشور را دریافت کنند.

  • مهاجرت تحصیلی

شرایط مهاجرت تحصیلی به استرالیا بدین صورت است که متقاضی باید پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های استرالیا را دریافت نماید. پس از اخذ پذیرش تحصیلی متقاضی می تواند نسبت به اخذ ویزا تحصیلی اقدام نماید.

  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در استرالیا نیازمند سرمایه اولیه زیادی است. متقاضیان باید سن شان کمتر 55 سال باشد و گردش مالی 3 تا 4 سال اخیرشان حداقل 500 هزار دلار استرالیا باشد.

  • مهاجرت از طریق ازدواج

شرایط مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج بدین صورت است که متقاضی باید با یکی از شهروندان استرالیایی ازدواج کرده و اقامت موقت خود را تا چند سال تمدید نماید. پس از گذشت این مدت زمان، متقاضی می تواند نسبت به اخذ اقامت دائم و پس از آن اخذ تابعیت اقدام نماید.

  • مهاجرت از طریق تولد

شرایط تولد فرزند در استرالیا کمی مشکل است؛ چرا که این کشور از قانون خون تبعیت می کند و تنها به کودکانی تابعیت می دهد که یکی از والدین وی شهروند و تابع استرالیا باشد.

  • مهاجرت از طریق پناهندگی

یکی از سخت ترین و خطرناک ترین روش های مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی است. در این روش متقاضیان باید به افسر مهاجرتی استرالیا اثبات کنند که در کشور خود امنیت جانی و مالی ندارند.

هر کدام از روش های مهاجرتی شرایط منحصر به خود را دارا هستند. متقاضیان با توجه به هدف مهاجرتی شان باید ویزا خاصی را اخذ نمایند. به عنوان مثال متقاضیانی که قصد تحصیل در استرالیا را دارند باید ویزا تحصیلی اخذ کنند و متقاضیانی که قصد کار در این کشور را دارند باید ویزا کاری دریافت نمایند. شرایط اخذ انواع ویزا استرالیا بسیار مهم و حائز اهمیت است؛ چرا که به متقاضیان اجازه ورود به آن کشور را می دهد.

0ZySS71kA7oH

شرایط مهاجرت به آلمان

کشور آلمان یکی از کشور های پیشرفته در زمینه اقتصادی و صنعتی می باشد. نرخ بیکاری در این کشور نزدیک به 3 درصد است. این عدد نشان دهنده وجود فرصت های شغلی بیشماری در آلمان می باشد. متقاضیان می توانند با مطالعه شرایط مهاجرت به این کشور، نسبت به اخذ ویزا مورد نظرشان اقدام نمایند. راه های مهاجرت به آلمان نیز به 6 دسته کلی تقسیم می شود که هر کدام از روش ها، شرایط مخصوص به خود را دارا هستند.

  • مهاجرت کاری

مهاجرت کاری به آلمان از دو طریق امکان پذیر است. روش اول از طریق جستجو کار و روش دوم از طریق دریافت پیشنهاد کاری از آلمان است. متقاضیان برای مهاجرت به این کشور باید دارای شرایط زیر باشند.

  • سابقه کاری مناسب
  • تسلط کامل به زبان آلمانی
  • دارای شرایط سنی مناسب
  • مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به آلمان نیز دارای شرایط منحصر به خود می باشد. متقاضیان باید قبل از هر اقدامی، پذیرش تحصیلی دانشگاه های این کشور را دریافت نمایند. پس از اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان، متقاضی با دارا بودن پاسپورت معتبر و مدرک زبان متناسب با مقطع تحصیلی، می تواند نسبت به اخذ ویزا تحصیلی آلمان اقدام نماید.

  • مهاجرت از طریق ازدواج

ازدواج با شهروندان آلمانی می تواند موجب اخذ اقامت و تابعیت این کشور شود. دولت آلمان به علت سو استفاده هایی که از این قانون صورت گرفته، شرایطی را برای زوج ها قرار داده است. شرط لازم اثبات تمکن مالی می باشد. متقاضی باید اثبات نماید که می تواند از پس هزینه های زندگی در آلمان بر بیاید و نیازی به کمک دولت این کشور ندارد.

  • مهاجرت از طریق تولد

کشور آلمان نیز همانند استرالیا، در تولد فرزند از قانون خون تبعیت می کند. این قانون بیان می کند که تنها به فرزندانی تابعیت آلمان تعلق می گیرد که یکی از والدین آن تابع و یا شهروند آلمان باشند. در غیر این صورت امکان اخذ تابعیت برای کودک امکان پذیر نیست.

  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

متقاضیان می توانند با ثبت شرکت یا کار آفرینی در آلمان به این کشور مهاجرت نمایند. تاسیس شرکت و کار آفرینی تنها نیازمند سرمایه اولیه، اثبات تمکن مالی، ارائه برنامه تجاری و... می باشد.

  • مهاجرت از طریق پناهندگی

همالن طور که گفتیم، مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی از خطرناک ترین روش های مهاجرتی می باشد. ما به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم با مشاوره های تخصصی موسسات معتبر با توجه به شرایطی که دارا هستید، روش دیگری را برای مهاجرت انتخاب نمایید.

uMhMjmCYM1P6

شرایط مهاجرت به کانادا

کانادا یکی دیگر از کشور های پیشرفته و مدرن است که متقاضیان زیادی را برای مهاجرت داراست. این کشور نیز همانند دیگر کشور ها روش های گوناگونی را برای مهاجرت و اخذ اقامت داراست. علاوه بر این تمامی روش های مهاجرت به کانادا شرایط منحصر به خود را داراست که در ادامه به بررسی آن می پردازیم. متقاضیان برای مهاجرت باید با شرایط مهاجرت به کانادا آشنایی داشته باشند تا بتوانند با توجه به شرایط خودشان، یکی از روش های مهاجرتی را انتخاب نمایند.

  • مهاجرت تحصیلی به کانادا

متقاضیان مهاجرت به کانادا، قبل از هر اقدامی باید نسبت به اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور اقدام نمایند. پس از اخذ پذیرش متقاضی باید با توجه به مقطع تحصیلی خود تمکن مالی خود را اثبات نماید و نسبت به اخذ ویزا تحصیلی اقدام کند. علاوه بر این متقاضیان باید دارای مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی باشند.

  • مهاجرت کاری به کانادا

مهاجرت کاری به کانادا از دو طریق امکان پذیر است. در روش اول متقاضی باید دعوت نامه کاری را از کارفرمای کانادایی دریافت نماید. در روش دوم که اکسپرس اینتری نام دارد، متقاضی باید با توجه به ویژگی هایی که داراست، امتیاز بالایی را در این برنامه به دست آورد. متقاضیان باید حداقل 67 امتیاز به دست آورند تا بتوانند به مرحله دوم این برنامه راه پیدا کنند. پس از به افرادی که بالاترین امتیاز را در این برنامه کسب کرده اند، اقامت کانادا اعطا می شود.

  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش های مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت این کشور از طریق سرمایه گذاری است. سرمایه گذاری در کشور های خارجی ریسک بالایی دارد و اگر متقاضیان با آگاهی وارد این بازار نشوند، ممکن است بخشی از سرمایه خود را از دست بدهند. لازم به ذکر است که بگوییم، متقاضیان مهاجرت به کانادا قبل از هر اقدامی، باید نرخ مصادره اموال و وضعیت اقتصادی کانادا را مورد بررسی قرار دهند. نرخ سرمایه گذاری، به سرمایه گذاران نشان می دهد که چند درصد ممکن است اموال و سرمایه تان به مصادره دولت کانادا در بیاید. هرچه این نرخ پایین تر باشد امنیت سرمایه گذاری بیشتر است.

خوشبختانه نرخ مصادره اموال در این کشور بسیار پایین می باشد و سرمایه گذاران می توانند با خیالی راحت در کانادا سرمایه گذاری نمایند. البته سرمایه گذاری در این کشور روش های دیگری نیز دارد مثل خرید ملک، خرید سهام، خرید اوراق قرضه دولتی، سرمایه گذاری در استان کبک، کارآفرینی، ثبت شرکت و... . متقاضیان می توانند با توجه به شرایطی که دارا هستند، یکی از روش های سرمایه گذاری در کانادا را انتخاب نمایند. شرایط سرمایه گذاری در کشور کانادا بدین صورت است که متقاضیان باید برای سرمایه گذاری در استان آنتاریو سرمایه ای بالغ بر 800 هزار دلار را دارا باشند.

علاوه بر این باید 600 هزار دلار آن را در کانادا سرمایه گذاری نمایند. شرط دیگر داشتن 2 سال سابقه مدیریتی در 5 سال گذشته است. همچنین دارا بودن مدرک زبان انگلیسی می باشد. سرمایه گذاری در استان کبک نیز شرایط خاص خود را داراست که عبارت است از:

  • 2 میلیون دلار سرمایه اولیه را باید دارا باشید
  • بالغ بر 2 میلیون دلار باید دارای پشتوانه مالی باشید

متقاضیان با دارا بودن این دو شرط می توانند به راحتی اقامت دائم کانادا و سپس تابعیت این کشور را دریافت نماین. البته لازم به ذکر است که بگوییم، این سرمایه نزدیک به 3 الی 5 سال در اختیار دولت کانادا باقی می ماند و متقاضی نمی تواند به آن دسترسی داشته باشد. همچنین هیچ سودی هم به این پول تعلق نمی گیرد. ظرفیت این نوع سرمایه گذاری در کانادا محدود است و بهتر است قبل از انجام آن با مشاوران و وکلا حقوقی مشورت نمایید.

متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری می توانند به کمک موسسات مالی در کانادا نیز این مبلغ را سرمایه گذاری کنند. این موسسات مالی به جای شما در کشور کانادا سرمایه گذاری می کند و این 1.2 دلار را هم از شما دریافت نمی نماید. البته شما باید به ازای پرداخت این مبلغ، 360 هزار دلار را به این موسسه پرداخت نمایید.

 

  • مهاجرت از طریق تولد

یکی دیگر از روش های مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت و تابعیت این کشور از طریق تولد فرزند است. قوانین تولد در کشور ها به دو صورت خون یا خاک اجرا می شود. کشور کانادا از قانون خاک تبعیت می کند و این بدین معناست که به تمامی فرزندانی که والدین شان تابع این کشور نباشند؛ اما در این کشور به دنیا بیاید تابعیت تعلق می گیرد.

  • مهاجرت از طریق ازدواج

از دیگر روش های مهاجرت به کانادا، از طریق ازدواج با شهروندان کانادایی است. متقاضیان می توانند به کشور کانادا سفر کنند و در آنجا با یکی از شهروندان این کشور ازدواج نمایند. به علت سو استفاده هایی که از این قوانین شده است، کانادا شرایطی را برای متقاضیان در نظر گرفته که عبارت است از:

  • طرفین باید حداقل 18 سال سن داشته باشند.
  • ازدواج این دو فرد باید حقیقی باشد
  • فردی که همسر خود را به کانادا دعوت می کند باید اقامت یا تابعیت این کشور را دارا باشد.
  • همسر وی باید تمکن مالی را برای تامین هزینه های زندگی شان دارا باشد.
  • مهاجرت از طریق پناهندگی

یکی دیگر از روش های مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی در این کشور است. این روش بسیار پر ریسک و خطرناک است و اکثر موسسات مهاجرتی به هیچ عنوان این خدمات را ارائه نمی دهند. مهاجرت از طریق پناهندگی بدین شکل است که شما از راه توریستی یا دانشجویی و یا پناهندگی وارد این کشور می شوید و خود را به مامور سفارت این کشور تحویل می دهید. در ادامه شما باید با توجه به مدارکی که دارا هستید، مامور سفارت کانادا را قانع کنید که در کشور مبدا امنیت جانی ندارید. در صورتی که بتوانید تاییدیه مامور سفارت را بگیرید، می توانی به کانادا پناهنده شوید و تابعیت این کشور را اخذ نمایید. در غیر این صورت باید به کشور خود بازگردید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها