زندگی جدید، کسب‌وکار جدید! برقراری ارتباط مجدد با مشتریان در جهان پساکرونا

کد خبر: 1083028

کووید19 فقط یک بیماری فراگیر نیست، مفهومی است که تاریخ جهان را به قبل و بعد از خود تقسیم خواهد کرد. این موجود نیمه‌زنده چند نانومتری نه تنها جان عزیزانمان را گرفت بلکه شیوه زندگی انسان را در سراسر جهان برای همیشه تغییر داد. کسب‌وکارها هم از این تغییرات سراسری جا نمانده‌اند و اگر به موقع خود را با شرایط جدید وفق ندهند، شانس زیادی برای باقی ماندن در بازار رقابتی امروز نخواهند داشت. حالا که روز به روز به رهایی از این ویروس نزدیک‌تر می‌شویم، بهتر از با هم نگاهی داشته باشیم به دنیای جدید کسب‌وکار، و نحوه ارتباط با مشتریان در جهان پساکرونا را بررسی کنیم.

برای این که بتوانید در این جهان جدید و پیچیده که هنوز قدری ناشناخته است کسب‌وکار خود را حفظ کنید باید روش‌های ارتباط با مشتریان خود را از نو ارزیابی کنید. در ادامه به ارائه چند نکته می‌پردازیم که بهتر است پیش از بررسی این روش‌ها، خوب به آن‌ها فکر کنید.

 

نکاتی برای زمینه‌سازی ارتباط با مشتریان در جهان پساکرونا

دیوارها را از میان بردارید

اطمینان حاصل کنید که تمام داده‌هایی که از طریق تیم‌های مختلف موجود در فضای کسب‌وکار به دست می‌آورید به ایجاد یک تصویر کامل از مشتریان شما کمک می‌کنند. تیم‌های فروش، بازاریابی و خدمات مشتریان معمولا به صورت جداگانه برای پیشبرد کسب‌وکار شما فعالیت می‌کنند و این مسئله می‌تواند باعث بروز مشکلات مختلفی شود. اصلی‌ترین مشکلی که به وجود می‌آید این است که تصویری تکه تکه از مصرف‌کنندگان و نقشه سفر آن‌ها برای تیم‌ها ایجاد می‌شود که رسیدن به بالاترین سطح بهره‌وری را دشوار می‌کند. هماهنگ کردن بخش‌های مختلف با هم اولین و ضروری‌ترین گام در برقراری ارتباطی جدید با مشتریان در جهان پساکرونا و درک آن‌ها است.

بیشتر بخوانید: power bi  چیست

 

فضای دیجیتال را نادیده نگیرید

مردم از فاصله‌ داشتن با کسب‌وکارها خسته شده‌اند؛ همه ما مشتاق ارتباطات مستقیم و شخصی هستیم. گرچه به نظر می‌رسد رفته رفته همه‌چیز در حال بازگشت به حالت عادی خود است، اما نیازی نیست از حالا شروع به برنامه‌ریزی برگزاری کنفرانس‌های حضوری برای سال جاری کنید. در طول سال گذشته، شما زمان خود را صرف برقراری ارتباطات دیجیتال و تدوین استراتژی بازاریابی جدیدی کرده‌اید و حالا احتمالا قدرت یک کمپین ایمیلی را به رسمیت می‌شناسید (حداقل امیدواریم اینطور باشد).

لحن و صراحت شما در متن ایمیل اهمیت زیادی دارد. باید مخاطبان خود را شناسید تا بتوانید از لحنی درست و مناسب برای برقراری ارتباط با آن‌ها استفاده کنید. شناخت مشتریان و نیازها و چالش‌هایی که با آن‌ها مواجه می‌شوند امری ضروری برای ارائه ارتباطات مناسب است.

 

مفهوم «عادی» را از نو تعریف کنید

یکی از چیزهایی که سال گذشته خیلی خوب به ما آموخت، داشتن رویکردی دلسوزانه‌تر در رهبری کسب‌وکار است. اگر تا پیش از این رویکردی مردم‌محور نسبت به مشتریان خود نداشته‌اید، حالا مطمئنا باید به فکر آن باشید. بازار امروز شاهد تغییر بزرگی در حرکت به سوی مفاهیم انسانی در بازاریابی است.

گاهی اوقات این کار به سادگی این است که از مشتریان خود بپرسید چطور می‌توانید در چالش‌های زندگی فعلی‌شان به آن‌ها کمک کنید و صدای حمایتگر خود را به گوش آن‌ها برسانید. طرز فکر خود را از تمرکز بر رسیدن به اهداف کسب‌وکار، به سوی حمایت از کسانی که شما را دنبال می‌کنند در دستیابی به اهداف‌شان تغییر دهید.

داشتن رویکردی مشتری‌محور نسبت به بازاریابی برای مدیریت برند و فعالیت‌های بازاریابی شما ضروری است. مطمئن شوید مشتریان‌تان احساس می‌کنند صدایشان شنیده می‌شود و فرصتی برای گفت‌وگو با شما و بیان بازخوردهای خود دارند. از روش‌هایی مانند برگزاری نظرسنجی‌های رضایت مشتریان، ایجاد انجمن‌های خصوصی آنلاین برای مشتریان و یا برقراری ارتباط مستقیم با آن‌ها برای رسیدن به این هدف استفاده کنید. همچنین می‌توانید محتواهای مختلفی تهیه کنید که در قالب یک راهنما به مشتریان نشان دهد چطور می‌توانند از محصولات یا خدمات شما برای حل مشکلات کنونی خود بهره ببرند. حتی اگر محصولات یا خدمات شما به طور مستقیم با مشکلات کنونی افراد مرتبط نیست، می‌توانید با ارائه محتوای منتخب و مرتبط، توجه مردم را جلب و به آن‌ها کمک کنید.

امروز مردم مشتاقانه انتظار بازگشت به زندگی نرمال را می‌کشند، اما برای صاحبان کسب‌وکارها بسیار مهم است که بدانند شرایط تا مدت قابل توجهی واقعا به آنچه پیش از این عادی می‌پنداشتیم باز نمی‌گردد و این الزاما چیز بدی نیست!

منبع: https://www.payamgostar.com/

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها