مشکل عدم دریافت یارانه معیشتی چیست؟

کد خبر: 1083997

با واریز یارانه معیشتی ، برخی می‌گویند این یارانه را نگرفته‌اند و برخی می‌گویند مبلغ واریزی کم است. طبق اطلاعیه قبلی سازمان برنامه‌وبودجه تفاوت در مبلغ واریزی‌ها به خاطر قسط مرحله دوم وام کرونا است اما در خصوص کسانی که می‌گویند این یارانه را دریافت نکرده‌اند مشکل کجاست؟

مشکل عدم دریافت یارانه معیشتی چیست؟

به گزارش سایت خانه فوتبال: با واریز یارانه معیشتی  برخی از مردم می‌گویند که مبلغ واریز شده برای آنها کم است. سازمان هدفمندی یارانه‌ها هم در اطلاعیه‌ای اعلام زمان واریز یارانه عنوان کرده بود که چهارمین قسط وام کرونا از حساب مشمولان کم شده؛ احتمالا به سبب کسر این اقساط در رقم واریزی‌ها تفاوت وجود دارد.

اما گروه دوم افرادی‌اند که می‌گویند با وجود گذشته چهار تا پنج روز از زمان یارانه معیشتی، هنوز پولی به حساب آنها واریز نشده است.

این در حالی است که پیگیری‌های تجارت‌نیوز از سازمان‌های مربوطه حاکی از این است که لیست مشمولان یارانه معیشتی تغییر نکرده و همان افرادی که در سال ۹۹ این یارانه را دریافت می‌کردند در فروردین نیز یارانه به حسابشان واریز شده است.

یک احتمال دیگر که ممکن است وجود داشته باشد خطا در شبکه بانکی است، یعنی ممکن است افرادی که مدعی حذف یارانه‎‌شان هستند به سبب مشکل بانکی به این پول دسترسی نداشته باشند.

در گذشته این مشکل در خصوص وام و کمک‌های بلاعوض وجود داشته و برخی از مشمولان با تاخیر آنها را دریافت کرده‌اند، شاید در خصوص یارانه معیشتی فروردین نیز این مسئله وجود داشته باشد. این مشکلات شامل:

  • مسدودی حساب
  • عدم دریافت پیامک
  • برداشت مبلغ به علت بدهی
  • برداشت اقساط بانکی

زمزمه حذف یارانه نقدی ماهانه مدتی است که شنیده می‌شود اما تاکنون هیچ مقام مسئولی درباره حذف یارانه معیشتی چیزی نگفته است. از طرف دیگر رقم اعتبار واریز یارانه معیشتی در بودجه ۱۴۰۰ هم هیچ تغییری نکرده است و مانند سال ۹۹ است. چیزی که نشان می‌دهد خبری از حذف یارانه‌بگیران نیست. 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها