قیمت مرغ بالا رفت

قیمت مرغ افزایشی شد / علت گرانی مرغ چیست ؟

کد خبر: 1084278

مرغ با رشد ۱۰۵ درصدی، در صدر افزایش قیمت‌ها در سه ماهه نخست امسال قرار دارد. برنج نیز در همین بازه زمانی ۹۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

قیمت مرغ افزایشی شد / علت گرانی مرغ چیست ؟

 

به گزارش سایت خبر روز در طول سه هفته قیمت مرغ دربازار افزایش 105 درصدی داشته است .

این روزها با بحران قیمت مرغ همراه هستیم . قیمت مرغ در بازار روند افزایشی به خود گرفته است .قیمت مرغ در بازار با نوسانات بسیاری همراه است علت گرانی قیمت مرغ را می توانید در سایت خبر روز بخوانید 

براساس آمار اعلامی وضعیت قیمت کالاهای اساسی در ۳ ماهه نخست امسال، مرغ با رشد ۱۰۵ درصدی، در صدر افزایش قیمت‌ها قرار دارد.

مطابق آمار وزارت صنعت در سه ماهه امسال قیمت شکر ۸۴ درصد، گوشت گوساله ۵۱ درصد و برنج ۹۰ درصد افزایش داشته است 

قیمت مرغ

قیمت مرغ در بازار

قیمت واقعی مرغ ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان است

محمدعلی کمالی گفت: قیمت واقعی گوشت مرغ برای مصرف‌کنندگان باید ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان باشد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه گران‌فروشی گوشت مرغ به مدیریت نامناسب شبکه توزیع بازمی‌گردد، گفت: قیمت واقعی گوشت مرغ باید بین ۲۷ هزار و ۵۰۰ تا ۲۸ هزار تومان باشد.

قیمت مرغ

کمالی با بیان اینکه مرغ به میزان کافی در کشور در حال تولید است و کمبودی نداریم، افزود: با توجه به اینکه هر کیلوگرم مرغ زنده از تولیدکنندگان درب مرغداری‌ها ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان خریداری می‌شود، عرضه آن در بازار به قیمت ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان گران‌فروشی و اجحاف در حق مصرف‌کننده است.

علت گرانی قیمت مرغ چیست

وی با اشاره به تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای نهاده‌های تولید از جمله ذرت و کنجاله، افزود: با این حال هزینه‌های تولید هر کیلوگرم گوشت مرغ به ۱۹ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده و این محصول درب کشتارگاه ۲۶ هزار تومان به فروش می‌رسد. در نهایت مصرف‌کننده نباید رقمی بیشتر از ۲۷ هزار و ۵۰۰ تا ۲۸ هزار تومان را برای گوشت مرغ بپردازد در حالی که در حال حاضر در خرده‌فروشی شاهد قیمت ۳۵ هزار تومانی و بالاتر هستیم.

قیمت مرغ بالا رفت 

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور دلیل افزایش هزینه‌های تولید مرغ با توجه به تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای نهاده‌ها را مربوط به افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل، جوجه یک‌روزه و واکسن عنوان کرد.

کمالی تصریح کرد: با این حال در حال حاضر قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ زنده ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان و گوشت مرغ گرم ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است.

بر اساس آمار وزارت جهاد کشاورزی سال ۹۹ بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید و به بازار عرضه شد.

طبق مصوبه دولت قیمت جوجه یک‌روزه گوشتی بین پنج هزار تا پنج هزار و ۴۰۰ تومان است، اما اکنون با نرخ‌های بین ۸ تا ۹ هزار تومان به مرغداران فروخته می‌شود. مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی پیش از این اعلام کرده بود که علت افزایش قیمت جوجه یک‌روزه مرغ گوشتی به دلیل قاچاق تخم‌مرغ نطفه‌دار و جوجه یک‌روزه است.

اکنون قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم در بازار عمده‌فروشی بیش از ۳۴ هزار تومان و در بازار خرده‌فروشی بیش از ۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

نرخ خرید دام زنده مشخص می‌شود

استاندار لرستان به لزوم جلوگیری از خروج گوشت مرغ از لرستان تاکید کرد و گفت: با تعیین کمیته‌ای نرخ مصوب برای خرید دام زنده نیز مشخص می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  خرم‌آباد،  سید موسی خادمی در جلسه ستاد تنظیم بازار لرستان به لزوم نظارت بر توزیع و کنترل قیمت گوشت مرغ در بازار استان تاکید کرد و اظهارداشت: به دلیل‌های مختلفی از جمله توزیع نهاده‌های دامی، وضعیت جوجه‌ریزی،کیفیت جوجه، شرایط آب و هوایی، فصل گرما در کل کشور کمبود مرغ وجود دارد.

وی افزود: در لرستان نسبت به سایر استانهای کشور از نظر تولید مرغ وضعیت بهتری داریم به طوری که روزانه 190 تن مرغ در استان تولید می‌شود و این در حالی است که مصرف روزانه استان 140 تن است اما چون در استان‌های همجوار و تهران کنترل قیمت نداریم بخشی از این مرغ ممکن است از استان خارج شود.

استاندار لرستان به لزوم جلوگیری از خروج مرغ از استان و نظارت بیشتر بر مرغداری‌ها و کشتارگاه‌ها تاکید کرد و گفت: حتی الامکان از خروج مرغ از سیستم جلوگیری شود. طراحی سامانه توزیع و کنترل مرغ نیز به این شکل است که اگر مرغی در استان کشتار شود در داخل استان به مصرف برسد بنابراین از مردم می‌خواهیم در این زمینه همکاری داشته باشند.

 

محموله 1000 تنی مرغ بعد از اظهار کالا و دریافت مجوزهای بهداشتی ترخیص خواهد شد

وی تصریح کرد: قیمت مرغ را تاکنون براساس نرخ مصوب 25 هزار تومان در استان لرستان نگه داشته ایم اما این وجود در زمینه مرغ کمبودهایی نیز وجود دارد.

خادمی با بیان اینکه مرغ کالایی است که به طور شراکتی تهیه و برای تولید آن از ارز عمومی استفاده می‌شود اظهارداشت: در این رابطه دولت وظیفه دارد بازار را تنظیم کند و با استفاده از ابزارهای قضایی، نظامی و بازرسی جنس مذکور را با قیمت مناسب به دست همه مردم برساند.

وی افزود: از آنجا که خشکسالی سبب شده عشایر و دامداران در این ایام بخشی از دام زنده خود را در معرض فروش بگذارند لازم است دولت در این زمینه وارد عمل شود و دام زنده را خریداری کند که در این جلسه مقرر می‌شود با تعیین کمیته‌ای نرخ مصوب برای خرید دام زنده نیز مشخص شود.

 بازدید از صفحه اول/قیمت مرغقیمت مرغ در بازارقیمت مرغ در مرداد ماهقیمت مرغ 100 هزار تومانقیمت مرغ افزایشی شدافزایش باورنکردنی قیمت مرغ در مرداد ماه / تورم تا کجا؟/

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها