اجاره باغ و ویلا استخردار در شهریار | شرکت اتاقک

کد خبر: 1084581

معرفی شهرستان شهریار

شهریار یکی از شهرستان­ های پرمخاطب استان تهران، با جمعیت 750000 نفری و با ارتفاع 1160 متری از سطح دریا واقع شده است. از لحاظ موقعیت جغرافیایی این شهر از شمال با شهرهای کرج و قدس، از شرق با تهران و از سمت جنوب با شهرستان­ های رباط کریم، گلستان، اسلام­شهر و از غرب با شهرملارد هم­ جوار است. شهریار دارای آب و هوایی بسیار متبوع و دلچسب می‌باشد که باعث شده این منطقه پتانسیل فراوانی برای گردشگری داشته باشد. این شهر با مساحتی حدود 310 کیلومترمربع، باغ­ها و مناطق سرسبز متعددی را در خود جای داده که هر مخاطبی را به سمت خود جذب می­کند. شهریار به دلیل نزدیکی به شهر تهران، مقصد عالی برای تهرانی‌ها محسوب می‌شود. می­توانید در سفرتان به شهریار بدون هیچ دغدغه ­ای به صورت آنلاین جهت اجاره ویلا و باغ در شهریار از طریق اتاقک اقدام کنید.

 

sWc1bxbOyyZu

جاذبه­­ های تفریحی زیبای شهریار

  • دشت شقایق

دشتی بکر و زیبا که دیدنش آرامش خاصی را به روح هر بیننده­ای تزریق می­کند. این دشت سرخ زیبا که از خاص­ترین و نادر­ترین دشت­ های شقایق دنیا محسوب می­شود، در 40 کیلومتری غرب شهریار و 25 کیلومتری شهر صفاشهر واقع شده است. وقتی در نیمه­ های اردیبهشت ماه سری به دامنه­ های جنوبی کوه­ های جارو بزنید می­توانید از دیدن منظره دشت شقایق­ های وحشی لذت ببرید. این دشت خیره کننده با مساحتی بالغ بر 500 هکتار، دارای قنات­های آب فراوانی است که جز منابع طبیعی و تاریخی این منطقه به حساب می‌آید. از طرفی هر کدام از این قنات­ ها به تنهایی زیبایی این منطقه منحصر بفرد را دوچندان ساخته­اند.

  • قلعه دهشاد شهریار

شهریار به دلیل داشتن آثار تاریخی زیاد، از محبوبیت خاصی هم برخوردار است. قلعه دهشاد یکی از معروف­ترین آنهاست. این قلعه زیبا، به عنوان تنها قلعه روستایی ایران شناخته می‌شود که هم­ اکنون نیز مردمانی در آن سکونت دارند. وسعت این قلعه گلی حدود 13.800 مترمربع است. معماری گیرای این قلعه از دلایل جذابیت آن به حساب می‌آید. در توصیف این قلعه می‌توان گفت، سقفی ذوزنقه ­ای شکل دارد و در دو سمتش طاق­ نماهای  زیبا دارد. همچنین در چهار سمت قلعه، چهار برج به چشم می­خورد که در گذشته به­عنوان برج دیدبانی کاربرد داشتند. از قسمت­های جذاب دیگر قلعه می­توان به سردر آجری آن اشاره کرد که قدمتش به دوره قاجار باز می­گردد. با وجود اینکه به طور مشخص قدمت قلعه مشخص نشده اما باستان‌شناسان با مطالعه روی این بنا، قدمت آن را اوایل دوره قاجار می­دانند.

  • تپه جوقین شهریار

این تپه جالب، یکی دیگر از جاذبه ­های گردشگری و تاریخی شهریار است. برای سر زدن به منطقه می­توانید به روبروی شهرداری وحیدیه مراجعه کنید. ظاهر این تپه مانند قلعه‌ای می‌باشد که به مرور زمان و طی فرسایش خاک، به شکل کنونی تبدیل شده است. گفته می­شود این تپه در گذشته قلعه­ ای نظامی بوده که برجای مانده از دوره ساسانیان است. مردم محلی این منطقه به این تپه زیبا، قلعه یزدگرد سوم هم می­گویند.

1frdp13NzaZi

  • پل آبرسان بادامک شهریار

در شهریار به دلیل داشتن مناطق سرسبز و حاصل‌ خیز زیاد، پل­ های زیادی بر آبراه­ های آن بنا شده که امروزه، جز اماکن تاریخی به شمار می­روند. در روستای بادامک، از توابع سعیدآباد شهر شهریار پلی تاریخی دیده می‌شود. این پل روی یک آبراه مرکزی قرار داشته که باعث آبرسانی به مزارع کشاورزی می­شد. در ساخت این پل تاریخی که مربوط به دوره قاجاریه است، از مصالحی مثل: قلوه سنگ و تخته سنگ در میان خشت­ های آجری استفاده شده است.

  • حمام یوسف‌آباد صیرفی شهریار

حمام­ های قدیمی، همواره نمونه ­ای بسیار زیبا بوده که تلفیقی از هنر، معماری و فرهنگ متمدن ایرانی را در خود جای داده است. این حمام ­ها یکی از آثار تاریخی منحصر بفرد ایرانی هستند هرکدام با معماری خاص خود، نشان­گر تفاوت­ و تغییر هنر در هر دوره‌اند. حمام یوسف‌آباد صیرفی، یکی از این آثار هنری می‌باشد که دارای  بخش ­های سربینه، خزینه و غیره زیبایی است که در معماری کهن به چشم می­خورد. یکی از جذابیت­ های این حمام، تزئیناتی است که در زیر گنبد آن به چشم می­خورد. در ساخت این بنا نیز از مصالح مختلفی همچون قلوه سنگ، آهک، گچ و ساروج استفاده شده است.

  • آتشکده تخت رستم

تخت رستم در واقع نام کوهی که در قسمت غربی روستای قجر، واقع در شهریار است. ارتفاع این کوه 1318 متر می‌باشد که به صورت مخروطی است. در دامنه شرقی این کوه، یک اثر تاریخی مهم برجای مانده از دوره ساسانیان وجود دارد که در واقع در گذشته محل عبادت و برگزاری مراسم زرتشتیان بوده و به آتشکده تخت رستم شهرت دارد. این بنا به صورت یک تخت وسیع و یک چهار طاقی است. تخت رستم یکی از مهمترین اماکن تاریخی ایران محسوب می­شود به گونه­ای که در سال 1316 هجری شمسی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

QKLetJqOaZxt

  • امامزاده بی‌بی سکینه

بقعه متبرکه امامزاده بی‌بی سکینه، بنایی مقدس و زیبا مربوط به خواهر امام رضا (ع)، فرزند گرامی امام موسی بن جعفر (ع) هستند. این بنای مقدس یکی از پربازدیدترین اماکن زیارتی است که در جاده ملارد، جنب صالح آباد خاتونلر صفادشت، قرار دارد. این زیارتگاه در سال 1372 شمسی توسط هنرمندان اصفهانی مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. در بازسازی آن آینه­ کاری، کاشی کاری و معماری اسلامی زیبایی به کار رفته است. در سفرتان به شهریار اگر قصد زیارت دارید، این مکان زیبا خلوتگاه بسیار مناسبی برای آرامش روحی است.

  • امامزاده هادی (ع)

بقعه امامزاده هادی (ع) در روستای کرشنه، در شمال شهریار قرار دارد. ایشان از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) اند. این مکان بسیار قدیمی بوده و دارای مساحت 1000 متر مربع و زیر بنای 100 متر مربع است. امامزاده هادی ضریحی چوبی و نمای داخلی گنبد دارد و داخل گنبد گچ­بری شده و بیرون آن از خشت و گل می‌باشد. هم اکنون در حال ساخت ضریح جدیدی برای این امامزاده هستند.

اقامت در شهریار

معمولا کسانی که شهریار را مقصد تفریحی و گردشگری خود قرار می­دهند سفری یک الی دو روزه را برنامه­ ریزی می­کنند. این سفر کوتاه هم نیازمند محل اسکان مناسب است پس باید با توجه به بودجه و مدت زمان سفر خود محل خوبی را در نظر بگیرید تا بتوانید از این زمان کم نهایت بهره را ببرید. در شهریار انواع اقامتگاه با امکانات رفاهی متنوعی وجود دارد که می‌توان از انها بهره برد. وبسایت اتاقک مثل همیشه، همراهی امن برای ساختن لحظات شادی شماست. شما می­توانید در روزهای قبل از سفرتان به شهریار، با جست‌و‌جوی راحت و سریع در اتاقک به اجاره ویلای استخردار در شهریار و یا اجاره باغ در شهریار، بپردازید و بهترین مکان را برای لذت بردن از سفرتان انتخاب و اجاره نمایید.

کلام آخر

باغ­ های سرسبز، ابنیه های تاریخی، دشت‌های زیبا و بکر از جاهای دیدنی شهریار هستند. شهریار به دلیل داشتن آب‌و‌هوایی دلپذیر و خنک گزینه بسیار مطلوبی برای سفری کوتاه است. روزهای بهاری و گرم تابستان زمان مناسبی برای سفر به شهریار هستند. این شهر زیبا به دلیل خوش آب‌و‌هوا بودنش باغ­ های میوه فراوانی نیز دارد که بعضی از آنها مثل سیب زمینی، گوجه سبز، البالو و گیلاس زبان­ زد است. در نهایت اتاقک شما را به سفر به این بهشت زیبا در تابستان دعوت می‌کند و با در اختیار گذاشتن اقامتگاه‌ های متنوع و امکان اجاره ویلا در شهریار و اجاره ویلا استخردار در شهریار میزبان شما خواهد بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها