8 نکته طلایی برای فروش خودرو

کد خبر: 1094045

RJJ3TLOgo1kE

8  نکته طلایی برای فروش خودرو

اغلب مطالب کارشناسی خودرو حول محور خرید یک محصول مناسب منتشر می‌شود. غافل از اینکه بخش بزرگی از معاملات خودرو مربوط به مشتریانی می‌شود که قصد فروش خودرویشان را دارند. درست مانند خرید خودرو، پروسه فروش خودرو نیز شامل نکات و دستورالعمل‌های خاصی است.

اگر به هر دلیل قصد فروش خودرو را داشته باشید، چه نیاز مالی و چه تبدیل خودروی قبلی به یک مدل جدید، باید با تکینک‌های حرفه‌ای در این مورد آشنا شوید. یکی از اولین نکاتی که باید در زمینه فروش خودرویتان در نظر بگیرید بحث سلامت فنی آن است که در این زمینه می‌توانید از خدمات کارشناسی ماشین Mashinchi بهره بگیرید.

البته کار شما به عنوان یک فروشنده خودرو زمانی که خودرویتان را با وام خودرو کارکرده تهیه کرده باشید، سخت‌تر می‌شود. چراکه باید پیش از آن پروسه فک رهن و تسویه حساب را با بانک و یا شرکت لیزینگ انجام داده باشید.

البته یک راه بسیار ساده‌تر نیز وجود دارد و آن هم مراجعه به یک مجموعه معتبر است. پیشنهاد می‌کنیم برای فروش خودرویتان به بالاترین قیمت، از سرویس فروش مطمئن خودرو با ماشینچی استفاده کنید.

با این وجود بد نیست با 10 تکنیک فروش خودرو که توسط کارشناسان خبره تدوین شده، آشنا شوید.

قیمت منصفانه تعیین کنید

اولین اقدام یک فروشنده حرفه‌ای، تعیین قیمت دقیق و مناسب است. یادتان باشد قرار نیست هرچقدر که خودرویتان را گران‌تر قیمت‌گذاری کنید به راحتی نیز برایش مشتری پیدا شود. برای این کار وقت بگذارید و از سایت‌های مختلف قیمت واقعی را پیدا کنید. برای این کار مهم، باید کلیه عوامل موثر مانند میزان کارکرد، وضعیت بیمه، تایر و البته سلامت ظاهری بدنه را هم لحاظ کنید. اعلام قیمتی پایین‌تر از استاندارد بازار قطعاً شما را متضرر خواهد کرد و به همین صورت اگر قیمتی بالاتر نیز تعیین کنید، هرگز مشتریان با شما تماس نخواهند گرفت. دست آخر میزان معقولی سود را هم برای خود کنار بگذارید. کارشناسان می‌گویند فروش خودرو با سود پایین به مراتب بهتر از نفروختن خودرو است.

با خریدار صادق باشید

بدترین کاری که یک فروشنده خودرو می‌تواند مرتکب آن شود، عدم صداقت با خریدار است. اگر به هر دلیل خودروی شما دچار مشکلی شده باشد ولی شما آن را کتمان کنید، غیر از مسائل اخلاقی احتمالاً خودتان را با چالش‌های حقوقی و قضایی درگیر خواهید کرد. از سوی دیگر اگر حتی مشکل پیچیده‌ای پیش نیاید، بی‌تردید با عدم اعتماد او مواجه می‌شوید و در نهایت کل معامله بر هم خواهد خورد.

خودرویتان را تمیز کنید

حتی اگر قیمت مناسبی برای خودرویتان در نظر گرفته باشید، ولی کثیفی و گرد و خاگ از سر و روی آن مشاهده شود، باز هم پروسه فروش را به خطر انداخته‌اید. اولین لحظه‌ای که نگاه مشتری به خودروی تمیز می‌افتد، لحظه‌ای است که شما می‌توانید باب مذاکره و چانه‌زنی را باز کنید. ولی درست در نقطه مقابل اگر خودرویی که برای فروش آماده کرده‌اید تمیز و درخور توجه نباشد آن وقت اعلام قیمت مناسب کمی برای شما سخت می‌شود. از سوی دیگر خریدار تصور می‌کند که خودروی شما به دلیل یک ایراد ظاهری و یا خط و خش مخصوصاً پر از لک و کثیفی است.

MFGJY1MGVSZN

بستر فروش را انتخاب کنید

حالا وقتش است که بستر مناسب برای فروش خودروی خود را پیدا کند. سایت‌های خرید و فروش آنلاین در حال حاضر سریع‌ترین و البته مقرون به صرفه‌ترین روش انتشار آگهی خودرو است. در این پایگاه‌های اینترنتی با صرف هزینه‌ای اندک، می‌توانید آگهی خود را چشم‌گیرتر هم کنید. از سوی دیگر روش‌های سنتی مثل انتشار در نیازمندی روزنامه‌ها هم نیز می‌تواند مفید باشد. از روش‌های ساده مانند چسباندن کاغذ پشت شیشه و سپردن به دوستان و آشنایان هم غافل نشوید. هرچه هست متن آگهی‌تان را ساده و به دور از اغراق بیان کنید. سعی داشته باشید همیشه پاسخگو باشید. مشتری را با محدودیت‌های بیمورد آزار ندهید. برای او ساعت خاص تعیین نکنید و اجباری برای عدم پاسخگویی به صورت پیامکی لحاظ نکنید.

صبور باشید

حالا که آگهی‌تان منتشر شده، وقتش است که با چشمان باز و واقع‌گرایانه منتظر بمانید. قرار نیست درست در ساعات اولیه انتشار خودروی شما به فروش برود. تماس‌ها را با حوصله و با دقت جواب بدهید. روی تک تک مشتریان وقت بگذارید. حتی اگر تعداد تماس‌ها زیاد شد باز هم نباید توضیحات سطحی ارائه بدهید. شاید مشتری واقعی کسی باشد که جزء آخرین تماس‌ها باشد. وقت گذاشتن نشان می‌دهد که شما چقدر روی فروش خودروی خود جدی هستید. حتی اگر در روز اول هم موفق به فروش نشدید، دست به اقدامی عجولانه نزنید. خریداران در حال بررسی گزینه‌ها و برآورد کردن آنها هستند.

حتماً تخفیف بدهید

به طور حتم بعد از چند مراجعه حضوری، یک یا چند مشتری خودروی شما را برای خرید خود نهایی می‌کنند. سعی کنید مذاکره را در فضایی آرام جلو ببرید. در مقابل اعتراض مشتریان نسبت به قیمتی که در نظر گرفته‌اید، توضیح بدهید و از برتری‌های خودرو بگویید. مانند وضعیت رنگ بدنه و یا میزان کارکرد. یادتان باشد مشتریان همواره تمایل دارند درصدی از بهای نهایی خودرو را از شما تخفیف بگیرند. پس فراموش نکنید که این تکنیک می‌تواند معامله را برای شما به خوبی به پایان ببرد.

همه‌چیز را بنویسید

به مراحل نهایی معامله نزدیک می‌شوید. کلیه جزئیات را با خریدار در میان بگذارید. از نحوه پرداخت و تسویه حساب تا تعیین روز تعویض پلاک و نقل و انتقال سند. در بحث هزینه نقل و انتقال سند همه‌چیز باید توافقی باشد. نکته بسیار مهم در این میان آن است که کلیه توافقات شفاهی خود را باید به صورت مکتوب دربیاورید. اطمینان بی‌مورد می‌تواند در آینده کار دستتان بدهد. پس در قالب یک قولنامه کلیه جزئیات را درج کنید.

معامله را نهایی کنید

بعد از نگارش قولنامه مبلغی را به‌عنوان بیعانه دریافت کنید. در روز تعویض پلاک و انتقال سند پیش از دریافت مبلغ هیچ سندی را منتقل نکنید. اگر خرید از سوی مشتری به صورت چکی است، تعویض پلاک و انتقال سند را منوط به پاس شدن چک تعیین کنید. از نظر قانونی موظف هستید که کلیه لوازم استاندارد خودرو مانند جک و تایر زاپاس و تجهیزات مربوطه را هم در اختیار مالک جدید قرار دهید. نگه داشتن سوئیچ یدکی هرگز فکر خوبی نیست. چراکه می‌تواند شما را درگیر یک مشکل قضایی کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها