ورود سکه به کانال ۱۱ میلیونی/چرا طلا و سکه ارزان شد؟

کد خبر: 1095000

قیمت طلا و سکه در بازار امروز به دلیل کاهش نرخ ارز و کاهش اونس جهانی در روزهای گذشته روند نزولی داشت. قیمت سکه کانال ۱۲ میلیون تومان را از دست داد.

ورود سکه به کانال ۱۱ میلیونی/چرا طلا و سکه ارزان شد؟

اونس جهانی طلا در بازار امروز به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی بدون تغییر بود. به دلیل کاهش چند روز گدشته اونس طلا و کاهش نرخ ارز در بازار شنبه و یکشنبه(امروز) قیمت طلا و سکه روند کاهشی داشتند.

قیمت سکه به ۱۱ میلیون و ۹۸۵ هزار تومان رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۶۶ هزار تومان ثبت شد.

قیمت نیم سکه شش میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و ربع سکه سه میلیون و ۶۵۰ هزار تومان اعلام شد.

بازار طلا و سکه تحت تاثیر اونس جهانی

در بازار سکه، معامله‌گران امیدوار بودند که در روز شنبه قیمت دلار در مسیر صعودی قرار بگیرد. در صورتی که این اتفاق رخ می‌داد، قیمت سکه می‌توانست بالای محدوده مقاومتی ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تثبیت شود. پیش‌تر تحلیل‌گران فنی اشاره می‌کردند در صورتی که فلز گران‌بهای داخلی بالای سطح مقاومتی قرار بگیرد، گروه تازه‌ای از خریداران وارد بازار خواهند شد. با این حال، روز شنبه دلار کاهشی شد و سکه با سرعت در مسیر کاهشی قرار گرفت.

یکی دیگر از عواملی که موجب شد سکه به سرعت محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست بدهد، افت قیمت اونس طلا در معاملات بازارهای جهانی روز جمعه بود. طلا در این معاملات نه تنها نتوانست به بالای مرز هزار و ۸۰۰ دلاری برگردد که زیر محدوده هزار و ۷۹۰ دلار بسته شد./ تجارت نیوز

قیمت سکه

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها