یارانه معیشتی| یارانه مهر ماه| زمان واریز یارانه معیشتی | یارانه جدید

زمان واریز یارانه معیشتی فروردین ۱۴۰۱ اعلام شد | مبلغ یارانه معیشتی تغییر کرد؟

کد خبر: 1099517

زمان واریز یارانه معیشتی فروردین 1401 اعلام شد

زمان واریز یارانه معیشتی فروردین ۱۴۰۱ اعلام شد | مبلغ یارانه معیشتی تغییر کرد؟

یارانه معیشتی خانوار سال ۱۴۰۱ طبق روال ماه های قبل در سال پیش ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

یارانه معیشتی که پس از افزایش قیمت بنزین دهم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و بیست و نهمین مرحله آن دهم فروردین واریز میشود.

طرح حمایت معیشتی دولت ارتباطی با یارانه ۴۵ هزار تومانی ندارد : مبلغ پرداختی برای هر خانواده و همچنین زمان واریز مبلغ در طرح حمایت معیشتی دولت را اعلام کرد.

از منابع حاصل از اصلاح قیمت ها و سهمیه بندی، بسته های حمایت معیشتی بین ۱۸ میلیون خانوار توزیع می‌شود.

با مجموع یارانه نقدی و کمک معیشتی در هر ماه حدود ۶۲۰۰ میلیارد تومان و در سال بیش از ۷۵ هزار میلیارد تومان خرج نقدی‌هایی است که دولت توزیع می‌کند.

تاریخ واریز یارانه معیشتی فروردین ۱۴۰۱

سخنگوی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: یارانه کمک معیشتی افراد در فروردین ماه ۱۴۰۱ نیز ساعت ۲۴ روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۱/۱۰ یارانه معیشتی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کند.

تاکنون ۲۸ دوره از بسته معیشتی دولت به مردم پرداخت شده و قرار است بیست و نهمین مرحله از کمک‌های معیشتی چهارشنبه 10 ام فروردین به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

مبلغ پرداختی بابت طرح حمایتی معیشتی دولت به خانوار‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، ۲ نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز می‌شود.

خبر مهم درباره رقم یارانه نقدی در سال آینده

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ با بیان اینکه یارانه نقدی در سال آینده تغییر نخواهد کرد گفت که طبق مصوبه این کمیسیون در سال آینده سرپرست خانوارهایی که یارانه آن ها قطع شده می توانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی وزارت تعاون تقاضای خود را ثبت کنند تا در صورت بررسی مجدد به آنها یارانه پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رحیم زارع درباره میزان پرداخت یارانه نقدی در سال آینده گفت: دولت پیش بینی کرده بود که با حذف ارز ترجیحی مبلغ یارانه نقدی افزایش پیدا کند. کمیسیون تلفیق با حذف ارز ترجیحی موافقت نکرد و به تبع آن دیگر یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا نخواهد کرد. البته قطعی شدن این موضوع منوط به تصویب در صحن علنی است.

وی افزود: همچنین کمیسیون تلفیق تصویب کرد که دولت ۹ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی تخصیص دهد و سه میلیارد دلار یعنی به میزان ریالی ۷۵ هزار میلیارد تومان برای خرید گندم اختصاص داده شود. خرید گندم از محل یارانه پیش بینی شده برای تبصره ۱۴ است که از کیلویی ۷۰۰۰ تومان به ۹۵۰۰ تومان نیز افزایش داده شد. با این شرایط مبلغ یارانه ها در سال آینده تغییری نکرده و همچون سال های گذشته خواهد بود چون منابعی برای افزایش یارانه نقدی وجود ندارد و همه منابع برای واردات کالاهای اساسی و خرید گندم از محل تخصیص ارز ترجیحی داده شده است.

جزئیات کمک هزینه دولت برای خانوارها

معاون رئیس‌جمهوی و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به طرح حمایتی دولت برای جبران افزایش قیمت بنزین، گفت: طرح حمایت معیشتی و اصلاح قیمت و سهمیه بندی بنزین در راستای اجرایی شدن مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه اجرا می شود.

درباره جزئیات طرح حمایتی دولت برای جبران افزایش قیمت بنزین، اظهار داشت:

شرط رئیس جمهوری برای اجرای طرح حمایت معیشتی و اصلاح قیمت بنزین این بود که حتما همه منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین عینا به مردم بازگردد.

وی عنوان کرد: اولین مرحله واریز این طرح حمایت معیشتی حداکثر تا ده روز آینده انجام خواهد شد؛ میزان پرداخت به خانوارهای تک نفره ۵۵، دونفره ۱۰۳، سه نفره ۱۳۸، چهار نفره ۱۷۲ و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان خواهد بود.

طرح حمایتی ارتباطی با یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی ندارد

همانگونه که صراحتا اعلام شده طرح حمایت معیشتی دولت هیچ ارتباطی به یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی ندارد.

میزان پرداخت در طرح جدید بر اساس خانوار است. به خانوارهای تک نفره ۵۵، دونفره ۱۰۳، سه نفره ۱۳۸، چهار نفره ۱۷۲ و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان پرداخت خواهد شد.

قیمت جدید بنزین

براساس اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر ۳ هزار تومان و همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شده است.

بر مبنای اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، سهمیه کامل آبان خودروهای شخصی به کارت سوخت شخصی آن‌ها واریز می‌شود و این سهمیه به مدت ۶ ماه قابل ذخیره است.

این اطلاعیه افزوده است: استفاده از سهمیه سوخت صرفاً با استفاده از کارت سوخت هوشمند شخصی میسر است.

بر همین اساس، سهمیه خودروهای سواری شخصی بنزینی ماهانه ۶۰ لیتر و دوگانه سوز ۳۰ لیتر خواهد بود. همچنین سهمیه سوخت تاکسی بنزینی ماهانه ۴۰۰ لیتر و دوگانه سوز ۲۰۰ لیتر است.

۴۴

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها