وعده مسکنی جدید وزیر راه

کد خبر: 1102955

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از ۲ میلیون مسکن ۱۲۰ هزار واحد سهم استان فارس است‌، گفت: نهضت مسکن را در استان فارس آغاز می‌کنیم.

وعده مسکنی جدید وزیر راه

 رستم قاسمی در شورای اداری استان فارس که با حضور آیت‌الله رئیسی، نمایندگان مجلس، شخصیت‌های برجسته نظامی و انتظامی و علمای استان از جمله آیت‌الله دستغیب و آیت‌الله کلانتری برگزار شد،  با اشاره به نتایج بازدیدها و مشکلاتی که مردم داشتند، اظهارداشت:  در حوزه حمل و نقل با مصوبات سفر و اعتبارات اتفاق بزرگی می‌افتد.

وی با بیان اینکه آزادراه شیراز ـ اصفهان بزرگترین آزادراه کشور است، گفت: به دلایل مختلف باید قطعه 7 و 8 ایجاد شود تا توزیع ترافیک اتفاق بیفتد تا پایان سال قطع 6 تمام می‌شود؛ درباره قطعه 7 و 8 قبل از سفر توافق با سرمایه‌گذار انجام شد و این آزادراه می‌تواند آزادراه بوشهر را کامل کند. قطعه 8 نیز تا 2.5 سال طول می‌کشد اما عملیات اجرایی شروع می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه باند دوم کوار _ عسلویه که اعتبارات خوبی برای آن پیش‌بینی شده ‌و ظرف یک ماه آینده با سازندگان شروع می‌کنیم، افزود: هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که این غیر از بخش مشارکت کننده است. 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تکمیل آزادراه محور جهرم _ لار نیز مورد توجه قرار گرفته است، افزود: همچنین 100 میلیارد برای نقاط حادثه خیز در نظر گرفته شده که عملیات اجرایی شروع می‌شود. 

قاسمی با بیان اینکه برای بزرگراه دشت ارژن _ قائمیه 40 میلیارد تومان اعتباز گذاشته شده است، گفت: راه‌آهن نیز با تهاتر نفت و اختصاص 200 میلیارد تومان سرعت می‌گیرد و در یک ماه آینده قراردادها اجرایی می‌شود و پروژه‌های دیگر راه در استان هم مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ساخت مسکن از دیگر موارد مهم این سفر بود، افزود: نیازمندی‌های مسکن مهر و زیرسازی‌ها در دستور کار قرار گرفته است؛ از 2 میلیون مسکن 120 هزار واحد سهم استان فارس است‌.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در اغلب شهرها زمین شناسایی شده است، گفت: در مرکز استان اقدامات لازم باید انجام شود، برخی از قطعات باید الحاق شود به صدرا و توافق با اوقاف نیز انجام شده تا زمین 120 هزار مسکن را حل کنیم.

وی تصریح کرد: نهضت مسکن را ‌آغاز می‌کنیم و امیدواریم در این سفر نقطه عطفی در مسکن و حمل و نقل استان به وجود آید./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها