مجید عشقی : دولت هیچ سودی را در بورس تضمین نمی‌کند

کد خبر: 1103294

رئیس سازمان بورس و واراق بهادار با تاکید بر لزوم ایجاد ثبات در بازار سرمایه و بازگشت اعتماد سهامداران به بازار سرمایه گفت: یکی از راه‌های ایجاد ثبات در بازار، بازدهی و سودآوری بلند مدت شرکت‌ها است.

مجید عشقی : دولت هیچ سودی را در بورس تضمین نمی‌کند

مجید عشقی با بیان اینکه کار را با ایجاد ثبات در بازار سرمایه و بازگشت اعتماد سهامداران به بازار سرمایه آغاز کردیم گفت: یکی از راه‌های ایجاد ثبات در بازار، بازدهی و سودآوری بلند مدت شرکت‌ها است.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی ما، تجهیز منابع شرکت‌هاست ادامه داد: به عنوان اولین برنامه، اقدامی انجام می‌دهیم تا سرمایه در شرکت‌های تولیدی افزایش پیدا کند و باعث شود شرکت‌ها در بلند مدت سود خوبی به سهامداران دهند و سهامداران با دید بلند مدت سهام شرکت‌ها را خریداری کنند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دیگر ما، توسعه بازار بدهی است تصریح کرد: سرمایه‌گذاران مختلفی در بازار وجود دارد. گروه اول سهامدارانی هستند که به خرید سهام علاقه دارند و سهام خریداری می‌کنند و گروه دوم نیز سرمایه‌گذارانی هستند که اوراق با درامد ثابت خریداری می‌کنند.

وی ادامه داد: سهامدارانی که سهام خریداری کردند سهام خود را نمی‌فروشند تا اوراق خریداری کنند.

مجید عشقی بیان کرد: اگر بازار بدهی را با ابزار‌های بدهی و نهاد‌های مالی توسعه دهیم و میزان نقد شوندگی اوراق در بازار بدهی را افزایش دهیم دیگر در بازار سهام تاثیری نخواهد داشت.

وی درباره گردش شفاف اطلاعات در بازار سرمایه بیان کرد: در 10 سال گذشته، از شرکت‌ها به سختی گزارش‌های مالی درستی دریافت می‌کردیم، ولی اکنون اتفاق خوبی صورت گرفته است و از نظر کمیت مشکلی در اخذ گزارش از شرکت‌های پذیرفته شده در بورس نداریم و فقط بحث در کیفیت و شفافیت گزارش‌ها است که در این رابطه اقدامات خوبی را آغاز کردیم.

عشقی ادامه داد: در تلاش هستیم تا کیفیت اطلاعات منتشر شده توسط شرکت‌های پذیرفته شده در بازار سرمایه را افزایش دهیم.

وی بیان کرد: اگر کیفیت اطلاعات افزایش یابد سرمایه‌گذاران درست تصمیم‌گیری می‌کنند، زیرا اطلاعات مبهم باعث ضرر‌های زیادی به سهامداران می‌شود. امیدواریم این شفافیت باعث شود اطلاعات در زمان مناسب و با کیفیت درست به دست سرمایه‌گذاران برسد.

عشقی گفت: مداخله دولت‌ها در بازار‌ها عمدتا منجر به انحراف در بازار می‌شود و دخالت دولت به این معنی که وارد بازار شود و سود قطعی دهد درست نیست. مداخله دولت باید به این صورت باشد که شفافیت را افزایش دهد و نظارت کافی بر معاملات و انتشار اطلاعات داشته باشد.

رئیس سازمان بورس و واراق بهادار افزود: دخالت در سازوکار و سودآوری شرکت‌ها باید به حداقل برسد بطوریکه در طی یک تا دو سال اخیر، دولت از بحث مداخله در قیمت‌گذاری فاصله گرفته است و ما مطمئن هستیم بازار راه خود را پیدا می‌کند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها