راهنما انتخاب صندلی اداری مناسب برای هر نوع محیط کاری

کد خبر: 1105071

خرید صندلی اداری یک سرمایه گذاری بزرگ برای شما و کارتان می‌باشد و همان طور که می‌دانید برای افزایش سلامتی و همچنین بهره‌وری شما ارزش بسیار بالایی دارد. اینکه شما در منزل یا اداره مشغول کار باشید، تفاوتی نداشته و باید از یک صندلی اداری استاندارد برخوردار باشید. مدل‌های بی‌شماری از صندلی‌های اداری در ایرانیان چوب وجود دارد که شما می‌توانید براساس نیاز خود مدل مناسب را انتخاب و خریداری کنید. اما در انتخاب یک صندلی ارگونومیک باید چه مواردی را در نظر داشته باشیم؟

به دنبال صندلی‌هایی باشید که پشتی‌های کاملی دارند

یک صندلی ارگونومیک دارای ویژگی‌های متعددی هستند، اما در انتخاب همیشه به دنبال مدل‌هایی باشید که پشتی کامل و بدون نقصی دارند و تمامی کمر شما را پوشش می‌دهند. پشتی صندلی شما علاوه بر اینکه باید از کمر و پشت شما حمایت کند باید قابلیت تنظیم نیز داشته باشد. برخی از صندلی‌های اداری به شما این امکان را می‌دهند تا چند درجه‌ای به سمت عقب یا جلو پشتی صندلی خود را حرکت دهید که این ویژگی برای راحتی و همچنین سلامت کمر شما بسیار مهم و مفید است. در واقع این قابلیت، قرارگیری وضعیت صحیح بدن شما را به دنبال دارد و دردهایی که ناشی از کمردرد خصوصا در قسمت‌های پایینی آن است را کاهش می‌دهند. 

در ایرانیان چوب مدل‌های مختلفی از صندلی‌هایی که پشتی کامل و قابل تنظیم دارند، وجود داشته که می‌توانید از آن‌ها بازدید کرده و بهترین را برای خود خریداری کنید. ایرانیان چون مرجع کاملی برای بررسی قیمت میز اداری هم هست که می توان به راحتی انواع مختلفی از میزهای اداری را در آن مقایسه و خریداری نمود.

طراحی صندلی اداری باید استاندارد باشد

صندلی اداری موردی است که برای خرید و انتخاب به چیزی بیشتر از ظاهر آن نیاز دارید، حتما از طرح‌هایی خریداری کنید که ارگونومیک هستند. با توجه به اینکه ساعت‌های بسیاری را روی صندلی خود می‌نشینید، باید از استاندارد بودن آن اطمینان داشته باشید. در غیر این صورت خیلی زود خسته شده و حتی در طولانی مدت به سلامت فیزیکی خود نیز آسیب وارد خواهید کرد. یک صندلی ارگونومیک باید در تمامی قسمت‌ها از پایه‌ها تا نشیمن استاندارد باشد. البته این بدان معنا نیست که به طراحی ظاهری نباید توجه داشته باشید.

صندلی‌هایی که دارای روزنه یا هواکش هستند را در نظر بگیرید

متریال نقش مهمی در اینکه یک صندلی از کیفیت بالایی برخوردار باشد، دارند. موادی که برای ساخت نشیمن، پشتی، دسته‌ها و... به کار می‌رود، در استاندارد بودن صندلی ضروری هستند. همان طور که اشاره کردیم شما برای مدت‌های طولانی روی صندلی خود می‌نشینید، به همین دلیل انواعی که در پشتی خود دارای روزنه برای جریان هوا دارند، از تعریق و گرم شدن بدن شما جلوگیری می‌کنند. این موضوع خصوصا در فصول گرم سال بسیار مهم است و می‌تواند حس خوشایندی را برای کارمندان به همراه داشته باشد. البته این روکش‌ها معمولا نرم‌تر بوده و حساسیت کمتری را به دنبال دارند. هرچند شما می‌توانید با توجه به سلیقه‌ی خود از جنس‌های دیگری مانند چرم نیز برای صندلی استفاده کنید. مدل‌های مختلفی از صندلی‌های اداری چرم، پارچه‌ای، روزنه‌دار و... در ایرانیان چوب وجود دارد که به شما این اجازه را می‌دهد که طرح و سبک مورد نظر خود را در اختیار داشته باشید.

قابلیت تنظیم از مهم‌ترین ویژگی‌های یک صندلی است

پیش‌تر اشاره کردیم که یک صندلی اداری استاندارد و ارگونومیک باید قابلیت تنظیم در قسمت پشتی کمری خود داشته باشد. اما این قابلیت‌های تنظیم تنها به این قسمت ختم نمی‌شود، بلکه صندلی اداری شما باید در قسمت ارتفاع نیز قابلیت تنظیم داشته باشد. از آنجایی که فیزیک بدنی هر فرد متفاوت است، یک صندلی اداری که برای تمامی افراد مناسب باشد وجود ندارد. بنابراین بهترین انتخاب‌ها برای شما انواعی از صندلی است که در ارتفاع و پشتی خود قابلیت تنظیم دارند. به علاوه صندلی‌هایی که قابلیت چرخش از نشیمن دارند و همچنین در پایه‌ها دارای چرخ هستند نیز می‌توانند راحتی شما را حین کار تضمین کنند. برخی از مدل‌ها قابلیت قفل کردن تنظیمات را نیز داشته که به شما اجازه می‌دهند تا بعد از انجام تنظیمات آن‌ها را برای همیشه ثابت نگه دارید.

به بیان ساده‌تر هرچه صندلی اداری شما قابلیت‌های تنظیم بیشتری داشته باشد مزایای ارگونومیکی بالاتری نیز خواهد داشت. مدل‌هایی که دسته‌های تنظیم شونده دارند، به کارمندان کمک می‌کنند که بدون خم شدن به دست‌های خود استراحت دهند. در ایرانیان چوب تمامی این مدل از صندلی‌های اداری وجود دارد و اینکه کدام یک برای شما مناسب است تا حد زیادی به نیاز و فیزیک شما بستگی دارد. می‌توانید این مدل‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید.

 وزن صندلی نیز مهم است

اگر از افراد هستید که با توجه به نوع شغل خود مدام در رفت و آمد هستید، قطعا یکی از مواردی که روی کار و خستگی شما تاثیر دارد، وزن  صندلی اداری است. اگر از وزن بالایی برخوردار باشید برای حرکت دادن آن به صرف نیروی زیادی نیاز دارید که همین صرف انرژی می‌تواند خستگی‌های بسیاری را برای شما به همراه داشته باشد. لذا هنگام خرید صندلی اداری حتما به این مورد دقت داشته باشید.

در خرید صندلی اداری اندازه‌ی صندلی را نادیده نگیرید

ممکن است در نگاه اول اندازه‌ی نشیمن و پشتی صندلی برای شما چندان با اهمیت نباشد. اما واقعیت این است که با نشستن‌های طولانی مدت اهمیت آن‌ها را درک خواهید کرد. نشیمن صندلی شما باید در عمق و همچنین عرض اندازه‌ی استانداردی داشته باشد، به طوری که زمانی که روی آن نشسته‌اید زانوها در حد چند سانتی‌متری با نشیمن فاصله داشته باشند. به یاد داشته باشید که هنگام نشستن روی صندلی اداری پاها باید روی زمین قرار گیرد و زانوها دارای زاویه‌ی 90 درجه باشد.

فروشگاه ایرانیان چوب که به طور تخصصی در تهیه و ارائه مبلمان‌ اداری فعالیت دارد، با تمامی نیازهای یک کارمند آشنایی داشته و به خوبی می‌داند که یک صندلی ارگونومیک باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. به همین دلیل توانسته صندلی‌های اداری متنوعی را در اختیار کاربران قرار دهد که هر فرد با هر نیاز و سلیقه‌ای بتواند مدل مناسب خود را به راحتی پیدا کند. می‌توانید از مدل‌های این فروشگاه دیدن کرده و حتی با همکاران خود آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید و دقیقا مدلی که بهترین گزینه برای شما می‌باشد را خریداری کنید.

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها