شکاف قیمت خودرو بین بازار و درب کارخانه دو خودروساز معروف چقدر است؟

کد خبر: 1108866

محبی نژاد گفت: شکاف قیمت خودرو بین بازار و درب کارخانه در محصولات ایران خودرو حدود ۱۰۰ در صد و در محصولات سایپا ۳۰ درصد است.

شکاف قیمت خودرو بین بازار و درب کارخانه دو خودروساز  معروف چقدر است؟

آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی ،گفت: قیمت گذاری دستوری به نوعی باعث ضرر و زیان خودروسازان و قطعه سازان شد و اکنون با طرح اخیر، مشکلات این صنعت حل خواهد شد.

او بیان کرد: اکنون ذی نفعان صنعت خودرو شامل سهام داران بورسی و غیر بورسی، خودروسازی قطعه سازان و زنجیره تامین آنها، از این طرح بهره می برند و اثرات مثبتی بر بازار خودرو خواهد گذاشت.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور ادامه داد: از طرف دیگر مشتریان نهایی که به نوعی ذی نفع اصلی را صنعت خودرو به عنوان مشتری نهایی این صنعت هستند، خودرو را ارزان تر و با قیمت کارخانه و بدون واسطه خرید خواهند کرد.

به گفته محبی نژاد اکنون شکاف قیمت خودرو بین بازار و درب کارخانه در محصولات ایران خودرو حدود ۱۰۰ درصد یعنی ۲ برابر بازار و در محصولات سایپا ۳۰ درصد اختلاف است که این واسطه گری ها، دست دلالان را کوتاه نمی کند.

محبی نژاد تشریح کرد: با جلوگیری از زیان بیشتر خودروسازان و قطعه سازان افزایش تولید و عرضه را خواهیم دید و در نهایت مصرف کننده کمتر از قیمت بازار آزاد می تواند خودرو را خریداری کند که هم حقوق مصرف کننده و هم حقوق تولید کننده حفظ می شود و سهام داران شرکت های عام که شامل قطعه سازان هستند، به نوعی حقوق آنها حفظ می شود.

او گفت: قیمت خرید و فروش خودرو اکنون بالاست که این نشان از ضعف تصمیم گیری مسئولان دارد و ربطی به تحریم های بین المللی ندارد، اکنون دلیلی وجود ندارد که چرا قیمت خودرو تفاوت زیادی بین کارخانه و حاشیه بازار داشته باشد.

محبی نژاد بیان کرد: با طرح حذف قیمت گذاری دستور از صنعت خودرو، مشکلات صنعت خودرو حل می شود. قطعه سازان انتظار وصول هر چه بیشتر مطالبات را دارند و امیدواریم در ایام باقیمانده شاهد جهش تولید خواهیم باشیم و التهابات بازار کاهش یابد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها