"سلطان چاپ" راهی آسان برای گرفتن مجوز و چاپ کتاب

کد خبر: 1110837

معرفی سیستم محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب

چاپ کتاب در طول سالیان بسیار جزیی از زندگی اجتماعی و فرهنگی اقشار مختلف جامعه محسوب می شود. از آنجایی که بهترین نوع آموزش و تربیت از طریق کتاب است، بشر از دیرباز به دنبال چاپ کتاب بوده است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی های چاپ کتاب، مواردی مانند چاپ دیجیتال و چاپ افست نیز رایج شده است. اما تفاوت چاپ دیجیتال کتاب و چاپ افست در چیست؟ چاپ دیجیتال کتاب و چاپ افست دو نوع فرایند چاپ کتاب هستند که در آن ها مدت زمان چاپ، تعداد نسخه، رنگ و تکنولوژی آن ها با هم متفاوت است. همچنین هزینه چاپ کتاب به روش دیجیتال و افست نیز با یکدیگر تفاوت دارد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

هزینه چاپ کتاب

سلطان چاپ با نیم قرن تجربه در زمینه صنعت چاپ، از پیشگامان چاپ صنعتی در ایران است و با بهره گیری از فناوری روز دنیا اقدام به چاپ دیجیتال کتاب با استفاده از سیستم های پیشرفته کرده است. برای اطلاع از هزینه چاپ کتاب می توانید به سایت آنلاین این مجموعه مراجعه کنید.

جهت اطلاع از هزینه­ های چاپ کتاب دیجیتال و چاپ افست می توانید به سایت سلطان چاپ soltanchap.ir مراجعه نمایید.

چاپ و نشر کتاب

مهم ترین دلیل برای چاپ کتاب افزایش آگاهی بشر است. چاپ کتاب دارای مراحلی از جمله نوشتن متن اصلی کتاب توسط نویسنده، ویراستاری متن، آماده شدن کتاب برای مرحله چاپ، طراحی گرافیکی جلد کتاب و ... می باشد که شامل صرف وقت و دقت فراوان است. فناوری های جدید در صنعت چاپ کتاب، موجب ساده سازی عملیات چاپ کتاب و توزیع سریع تر آن شده است. چاپ دیجیتال شامل هر دو کاربرد جوهر افشان و تونر است و باعث می شود تا ناشران با تغییر روش های قدیمی، به چاپ کارآمدتر کتاب بپردازند.

چاپ دیجیتال کتاب چیست؟

چاپ دیجیتال کتاب یک راه سریع و نسبتا ارزان برای چاپ کتاب است که می تواند با هر تعداد نسخه ای متناسب باشد. این کار توسط انتقال داده ها از یک فایل رایانه به چاپگر جوهرافشان با حجم زیاد و یا چاپگر لیزری انجام می شود. در چاپ دیجیتال ابتدا صفحات چاپ شده با یک پوشش رنگی ترکیب شده و سپس به اندازه مناسب برش داده می شوند و در نهایت کل صفحات به وسیله چسب به یکدیگر متصل می شوند.

چاپ دیجیتال

در برخی از تجهیزات چاپ دیجیتال گاهی در مدت چندین دقیقه می توان یک کتاب و جلد رنگی آن را به چاپ رساند. با این حال چاپ دیجیتال معمولا برای مشاغل کوچک و مواردی که نیاز به تعداد تیتراژ کمی دارند استفاده می شود. به عنوان مثال از چاپ دیجیتال جهت چاپ کارت تبریک و یا اعلامیه که نیازی به تعداد 500 عدد و یا کمتر دارند، گزینه مناسبی است.

چاپ افست چیست؟

چاپ افست یکی از بهترین روش های چاپ صنعتی است که به طور گسترده ای جهت چاپ محصولاتی مانند: برچسب ها، پوستر، بروشور و پاکت استفاده می شود. چاپ افست نسبت به زمان معرفی اولین چاپگر تغییرات کمی داشته و این روش چاپ به دلیل کیفیت بالای تصویر، ظرفیت اجرای طولانی مدت و مقرون به صرفه بودن مورد توجه قرار گرفته است.

تفاوت چاپ دیجیتال و چاپ افست

برای درک بهتر تفاوت های چاپ دیجیتال و چاپ افست در این بخش به بررسی تفاوت های این دو نوع چاپ میپردازیم:

  • اولین تفاوت این دو نوع چاپ، تفاوت در تکنولوژی این دو روش در انتقال تصاویر به کاغذ است و بر هزینه کار دستگاه های چاپگر تاثیر می گذارد. در چاپ افست برای انتقال تصاویر روی کاغذ از صفحات فلزی استفاده می شود و بطور کلی وقت گیرتر و گرانتر از چاپ دیجیتال است.
  • تفاوت دیگر چاپ دیجیتال و چاپ افست، ابعاد طرح موردنظر است. اگر ابعاد طرح شما بسیار بزرگ است، چاپ افست گزینه مناسبی برای این کار است و در حجم بالا هزینه کمتری برای شما در بر خواهد داشت.
  • مدت زمان انجام کار تفاوت بعدی چاپ افست و دیجیتال است که سرعت کار در چاپ دیجیتال بالاتر است و در زمان کمتری قادر به انجام پروژه است اما چاپ افست به زمان بیشتری احتیاج دارد.
  • چاپ با دستگاه دیجیتال منعطف تر از چاپ افست می باشد و امکان چاپ روی لباس، قاب موبایل، ماگ، لیوان و ... وجود دارد.
  • توانایی استفاده از رنگ های مختلف در چاپ تفاوت دیگر این دو نوع چاپ است. در صورتی که نیاز به یک چاپ سیاه و سفید دارید چاپ افست می تواند برای شما بهتر باشد و در صورت نیاز به تنوع رنگ بالا، چاپ دیجیتال بهترین راه حل است.
  • اگر قبل از چاپ انبوه نیاز به دیدن یک نمونه کار دارید، چاپ دیجیتال می تواند در مدت کوتاهی یک نمونه کار به شما نشان دهد. اما در چاپ افست این کار اصلا صرفه اقتصادی ندارد.

با وجود تفاوت های بسیار در چاپ دیجیتال و چاپ افست، هر دو روش بسته به نیاز افراد مزایای متفاوتی دارند.

در صورت نیاز به هرگونه چاپ دیجیتال و افست برای پروژه های مختلف، سایت سلطان چاپ می تواند کمک بسزایی به شما کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه به سایت سلطان چاپ مراجعه نمایید.

سلطان چاپ

هزینه چاپ کتاب

چاپ کتاب فرایند ساده ای نیست و دارای مراحل خاص خود و صرف هزینه هایی است. در چاپ کتاب هزینه مواردی مانند صفحه آرایی، نحوه چاپ کتاب و کیفیت چاپ لحاظ می شود. یکی از نکات مهم در رابطه با چاپ دیجیتال، امکان چاپ در تیتراژ کم می باشد. همچنین امکان تغییر مطالب مورد نظر در چاپ های بعدی باعث شده تا هزینه را تا حد زیادی کاهش دهد. بطورکلی هزینه چاپ دیجیتال در کاغذهای تحریر نسبت به کاغذ گلاسه کمتر است و برحسب وزن حساب می شود. یعنی هرچه وزن کاغذ گلاسه بیشتر باشد، هزینه چاپ بیشتر است. هزینه چاپ برروی کتان و لیبل نیز به مراتب بیشتر از انواع قبلی است.

مرکز سلطان چاپ، سیستم محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب

سلطان چاپ یکی از معتبرترین و مجهزترین مراکز چاپ دیجیتال و چاپ افست است که توانسته اعتماد مشتریان خود را به دست آورد و تمامی محصولات چاپی خود را به صورت آنلاین و حضوری به مشتریان عرضه کند. شما می توانید با مراجعه به سایت سلطان چاپ، اطلاعات کاملی در رابطه با چاپ دیجیتال و افست بدست آورید و از عرضه محصولات مختلفی مانند هرگونه چاپ دیجیتال، چاپ فوری، چاپ بنر، چاپ کاتالوگ، بروشور، تبلیغات، تراکت، لمینت، چاپ سررسید، تقویم و ... با کیفیت عالی و قیمت بسیار مناسب بهره مند شوید.

برای ورود به سایت سلطان چاپ می‌توانید به دو روش اقدام کنید؛ سلطان چاپ را در گوگل سرچ کنید و یا به صورت مستقیم وارد نشانی soltanchap.ir شوید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها