کدام زوجین وام ۱۰۰ میلیونی ازدواج می گیرند؟/اقساط وام ازدواج ۱۴۰۰

کد خبر: 1111240

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در حساب کاربری خود در توییتر از بانک‌ها خواست در پرداخت وام ازدواج سختگیری نکنند و نوشت: «سختگیری بی‌مورد ممنوع».

کدام زوجین وام ۱۰۰ میلیونی ازدواج می گیرند؟/اقساط وام ازدواج ۱۴۰۰

مصطفی قمری وفا افزود: براساس بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه،‌ بانک‌های عامل موظف به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج هستند و باید به طور ماهانه نیز تسهیلات پرداختی و افراد در نوبت پرداخت را اعلام کنند.

وی نوشت: ضمانت این وام‌ها اعتبارسنجی یا یک ضامن و سفته یا سهم فرد از حساب یارانه‌ها است و سختگیری بی‌مورد ممنوع.

از ابتدای امسال تا ۲۳ آبان ماه امسال، بیش از ۶۳۹ هزار و ۶۹۵ نفر و به مبلغ ۵۵۳ هزار و ۸۳۱ میلیارد ریال از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بهره‌مند شدند و تعداد ۲۰۸ هزار و ۷۲ نفر نفر نیز متقاضی در صف برای استفاده از تسهیلات یاد شده هستند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای وام ٧٠ میلیونی ازدواج برای سال آینده و وام ۱۰۰ میلیون تومانی برای زوج‌های کمتر از ۲۵ سال را تعیین کردند.

9Nw64E52A8U8

کدام زوجین وام ۱۰۰ میلیونی ازدواج می گیرند؟

بانک مرکزی موظف شده به زوج‌هایی که تاریخ عقد ازدواج آنها بعد از اول فروردین ۹۷ است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند با اولویت نخست پرداخت کند.

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها در سال ۱۴۰۰ معادل ۵۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت هفت‌ ساله با أخذ یک ضامن معتبر و سفته است. شرایط سنی متقاضیان دریافت وام، حداکثر یک ماه پس از ابلاغ این قانون، به پیشنهاد مشترک وزارت ورزش و جوانان و بانک مرکزی تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد.

اقساط وام ازدواج ۱۴۰۰

با این رقم به نظر می‌رسد مبلغ اقساط هر کدام از زوج‌ها رقمی حدود ۶۰۰ هزار تومان در ماه باشد.

همچنین به منظور کاهش سن ازدواج، بانک مرکزی همچنین موظف شده تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوجه‌های زیر ۲۳ سال واجد شرایط دریافت تسهیلات ازدواج را تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان افزایش دهد.

ضامن مورد نیاز برای وام ۱۰۰ میلیونی ازدواج در سال ۱۴۰۰

بانک‌ها باید برای ضمانت صرفا یکی از سه مورد اعتبارسنجی، یا یک ضامن و سفته یا سهم فرد از حساب یارانه هدفمندی را به منزله ضمانت بپذیرند.

بر اساس قانون بودجه سال ۹۹ دریافت وام ازدواج تنها با یک ضامن امکان‌پذیر است. به‌خاطر افزایش رقم وام، آیین‌نامه داخلی بعضی بانک‌ها آن‌ها را ملزم می‌کند حتما دو ضامن درخواست کنند. چراکه بانک‌ها عموما برای هر ۲۰ میلیون تومان وام یک ضامن می‌خواهند و با ۵۰ میلیونی شدن مبلغ وام ازدواج، آئین‌نامه‌های داخلی‌شان اجازه نمی‌دهد صرفا با یک ضامن وام ۵۰ میلیون تومانی پرداخت کنند. با این‌حال بانک مرکزی مثل همیشه بخشنامه می‌دهد و از بانک‌ها می‌خواهد همان یک ضامن را درنظر بگیرند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها