کدام دریچه چهارگوش را خریداری کنیم؟

کد خبر: 1112233
کدام دریچه چهارگوش را خریداری کنیم؟

در سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی فقط داشتن یک سیستم مرکزی قوی و کانال کشی اهمیت ندارد، بلکه چگونگی هدایت هوای خروجی هم مهم است. در واقع اینکه چگونگی هوای سرد یا گرم به درستی در فضای داخل پخش شود. البته این مسئله برای تهویه هوا، یعنی عمل برعکس، هم مهم است. اینکه هوای داخل بتواند به خوبی مکش شده و به داخل منتقل شده و به خارج برود.

 وظیفه هدایت ورود و خروج هوا مربوط به دریچه‌های چهارگوش است. دریچه‌هایی که همه شما با آن‌ها از قدیم آشنا هستید. دریچه‌های کولر آبی یکی از پرکاربردترین آن‌ها هستند؛ اما این فقط یک نوع است. دریچه‌های انتقال هوا دارای شکل‌ها و انواع مختلفی هستند که هر مورد برای هدف خاصی استفاده می‌شوند. سؤال اصلی این است که برای کاربرد مورد نظر ما، از کدام یک استفاده شود؟

دریچه چهارگوش چیست؟

دریچه‌های هوا که به دو شکل گرد و چهارگوش وجود دارند. دریچه‌های مدور به دلیل مشکلاتی که در حین کار به وجود می‌آورند و همچنین نصب سختشان، کم کم در حال جایگزین کردن جایگاه خود به نوع چهارگوش هستند. دریچه‌های چهارگوش در حقیقت دریچه‌هایی برای کنترل کردن هوای ورودی و خروجی و به نوعی تنظیم کننده جریان و روند هوا در داخل هستند.

برای درک بهتر کارکرد دریچه هوای چهارگوش، دریچه ساده کولر را در نظر بگیرید. دریچه‌های کولر دارای پره‌هایی هستند که به دلیل قابلیت چرخ 180 درجه‌ای، می‌توان پره‌های آن را به صورتی تنظیم کرد که هوای خروجی به سمت دلخواه هدایت شود. البته اسم این‌ها دریچه‌های کولری است؛ اما می‌تواند برای سیستم هوادهی و تهویه‌ای نیز استفاده شود.

دریچه‌های هوای چهارگوش چه انواعی دارند؟

اولین مسئله‌ای که هر خریدار با آن مواجه می‌شود، با انواع متعدد دریچه‌های هوای چهارگوش است. اینکه کدام یک استفاده شود. برای انتخاب دریچه مناسب، قدم اول شناخت آن‌ها است. این دریچه‌ها شامل موارد زیر است:

دریچه دیواری

این آشناترین نوع دریچه برای همه است. همان دریچه‌هایی که برای کولرهای آبی از گذشته تا به امروز استفاده می‌شوند. البته فقط کاربردشان برای کولرهای آبی نیست. در ساختمان‌های امروزی که از سیستم فن استفاده می‌شوند، چنین دریچه‌هایی به کار می‌روند. همچنین سیستم‌های دیگری مانند ایرواشر، هواساز و زنت هم از این دریچه‌ها برای کنترل و پخش هوای سرد یا گرم استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین مزایای دریچه‌های دیواری داشتن پره‌هایی است که امکان هدایت و پخش هوا به جهت‌های مختلف است. استفاده از این دریچه برای ساختمان‌هایی که امکان نصب نوع سقفی و غیره وجود ندارد، توصیه می‌شود.

دریچه سقفی

در بیشتر ساختمان‌های جدید از این نوع دریچه‌ها استفاده می‌شود. اگر گذرتان حداقل به داخل چنین ساختمان‌هایی افتاده باشد، حتماً یکی از آن‌ها را در سقف دیده‌اید. در حقیقت همان کارکرد نوع دیواری را دارد؛ اما با این تفاوت که زیر سقف نصب شده و با استفاده از کانال، هوا را به داخل یا خارج منتقل می‌کند. این مدل دارای نوع یک طرفه، دو طرفه، سه طرفه و چهار طرفه است. اینکه کدام یک استفاده شود، به ساختار و متراژ ساختمان بستگی دارد. همچنین دارای دو مدل دمپردار و بدون دمپردار است. برای استفاده از این نوع دریچه باید فاصله مناسبی بین طبقات باشد تا در کانال کشی مشکلی به وجود نیاید.

دریچه مشبک

این دریچه‌ها که بیشتر در سیستم هوای مطبوع استفاده می‌شوند، در ایجاد جریان هوای برگشت و ایجاد هوای تازه استفاده می‌شوند. ساختار و طراحی آن‌ها به صورتی است که به اسم دریچه مشبک معروف هستند و قابلیت نصب روی دیوار و زیرسقف را دارند. از این مدل هم به صورت دمپردار و هم بدون دمپردار هستند. همچنین دارای حالت یک طرفه و چند طرفه با پره‌های ثابت هستند که دارای زاویه 90 یا 45 درجه هستند. این دریچه‌ها علاوه بر حالت چهارگوش، دارای حالت گرد هم هستند. از این مدل در مراکز صنعتی، ورزشی و اداری بیشتر از همه استفاده می‌شود.

دریچه خطی

این دریچه‌ها برای ایجاد جریان هوای رفت در فن‌کوئل‌ها و کولرهای گازی استفاده می‌شود. به احتمال زیاد هم در ساختمان‌هایی که از سیستم‌های کولرگازی برای خنک کردن هوای داخل استفاده می‌کنند، مشاهده کرده‌اید. دریچه‌های خطی را می‌توان هم زیر سقف و هم روی دیوار نصب کرد. این نوع دریچه‌ها هم به صورت دمپردار و بدون دمپر هستند. همچنین به صورت یک طرفه با پره‌های ثابت 90 درجه با انحنای 30 درجه هستند.

همچنین ممکن است که با انواع دریچه‌های زیر هم روبرو شوید که شامل موارد زیر هستند:

  • دریچه چهارگوش دیواری
  • دریچه چهارگوش مشبک
  • دریچه چهارگوش قوس‌دار
  • دریچه چهارگوش خطی
  • دریچه چهارگوش پادری
  • دریچه چهارگوش پره Z
  • دریچه چهارگوش سقفی
  • دریچه چهارگوش تایلی
  • دریچه چهارگوش خورشیدی
  • دریچه چهارگوش بازدید فن‌کوئل
  • دریچه چهارگوش اسلوت
  • دریچه چهارگوش اتاق عمل

چه عاملی را در خرید دریچه چهارگوش باید در نظر گرفت؟

مهم‌ترین عواملی که باید در خرید دریچه چهارگوش در نظر بگیرید، شامل موارد زیر است:

  • نوع ساختمان
  • سیستم سرمایشی و گرمایشی ساختمان
  • سیستم کانال کشی ساختمان
  • متراژ ساختمان
  • بودجه
  • تعداد دریچه‌ها

البته درصد هر کدام در خرید متفاوت است. بیشتر از همه نوع ساختمان و سیستم کانال کشی است که می‌تواند در تعیین کردن نوع دریچه به شما کمک کند.

خرید انواع دریچه چهارگوش از ابزارخان

دریچه چهارگوش در جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند. مهم این است که شما بهترین و مناسب‌ترین مدل را خریداری کنید. برای خرید انواع دریچه چهارگوش از سایت ابزارخان کمک بگیرید. فروشگاه آنلاین ابزارخان  در حوزه فروش تخصصی انواع کانال فلکسیبل و کانال اسپیرال فعالیت می‌کند. در صفحه محصولات دریچه‌های چهارگوش می‌توانید انواع و مدل‌های مختلف آن را مشاهده و سپس آن‌ها را خریداری کنید. همچنین در صورتی که نیاز به مشاوره برای انتخاب دارید، کارشناسان فروش ابزارخان به طور کامل به تمامی سؤالات شما پاسخ خواهند داد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها