چگونه با احداث باغ گردو در استان همدان به درآمدزایی میلیونی دست یابیم؟

کد خبر: 1113788

استان همدان یکی از استان‌های کوهستانی و با آب وهوای سرد در کشورمان است. به علت آب وهوای سردسیری در این استان؛ یکی از بهترین مناطق جهت کاشت ارقام میوه سردسیری به حساب میاید. اگر قصد احداث باغ در شهرهای استان همدان را دارید. توصیه ما به شما خرید نهال گردو در همدان است. به علت کیفیت بالای نهال‌های گردو و محصول‌دهی بسیار فراوان و قیمت محصولات گران یکی از بهترین نهال‌ها جهت کاشت در این استان به حساب میاید. از طرفی قیمت نهال گردو همدان بسیار متناسب است. با احداث باغ گردو در همدان و نگهداری از آن، تنها پس از 5 سال شما میتوانید بازگشت سرمایه و همچنین سوددهی را از باغ‌های خود تجربه نمایید. از بین ارقام نهال گردو به دنبال ارقام گردو مقاوم در برابر اب وهوای سردسیری این استان باشید. ما در این مطلب قصد داریم تا بهترین نهال گردو در همدان از لحاظ سازگاری و محصول‌دهی را به شما باغداران محترم همدانی معرفی نماییم.

آب وهوا و ارتفاع از سطح دریا و شرایط اقلیمی در استان همدان چگونه است؟

بهترین نهال گردو خوشه ای در همدان

بررسی شرایط آب وهوایی و اقلیمی در استان همدان بهترین راه برای شناخت و انتخاب نهال گردوی متناسب در این استان است. در این بخش قصد داریم تا با شناخت بیشتر این شهر, بهترین نهال گردو در همدان را بیابیم.

استان همدان به مرکزیت شهرستان همدان، یکی از شهرهای قدیمی و ارزشمند در کشورمان است. این استان که از لحاظ جمعیت در رتبه 23 در کشورمان قرار دارد. دارای 10 شهرستان به نام‌های همدان؛ ملایر؛ نهاوند؛ تویسرکان؛ کبودرآهنگ؛ اسدآباد؛ بهار؛ رزن، فامنین و درگزین میباشد. ارتفاع از سطح دریای شهرستان همدان به 1850 متر میرسد. بیشترین ارتفاع در این شهرستان متعلق به ارتفاعات قله الوند است که ارتفاع آن به 3584 متر میرسد. کم ارتفاع ترین منطقه در این شهر نیز متعلق به بخش عمر آباد با ارتفاع 1600 متر میباشد.

استان همدان از شمال به استان زنجان و قزوین و از شرق با استان مرکزی همسایه است. همسایه جنوبی آن استان لرستان بوده و از غرب نیز با 2 استان کردستان و کرمانشاه مرز مشترک دارد.

باید گفت استان همدان یکی از استان‌های مرتفع و کوهستانی است که آب وهوای سرد و بادخیز دارد. از مهم‌ترین کوه‌ها در این استان، سلسله کوه الوند؛ خرقان؛ کوه چهل چشمه کردستان؛ کوه گرو و راسوند و کوه وفس اراک و... میباشد. منابع آبی از جمله رودخانه‌ها و چشمه‌های زیادی در استان همدان قرار دارد. از جمله رود گاماسیاب؛ سیمینه رود، قره چای؛ تلوار، رود خاکو و رود عباس آباد و... که کشاورزی و باغداری را در این استان رونق بخشیده است. جریان‌های آبی در شکل گیری کوه‌ها و دره‌ها و دشت‌ها در این استان نقش جدی داشته است.

در بخش‌هایی از شمال غربی و جنوب شرقی و همچنین در شمال، مرکز و جنوب استان همدان کوه‌های زیادی قرار دارد. در مقابل در این استان 2 نوع دشت تراکمی و دشت فرسایشی نیز وجود دارد. مهم‌ترین دشت‌ها در این استان دشت میشان؛ تخت نادر؛ چمن شاه نظر و تخت رستم است.

با توجه به شرایط جغرافیایی و ارتفاع از سطح دریا؛ موقعیت اقلیمی و همچنین قرارگیری در منطقه کوهستانی؛ آب وهوای استان همدان در بخش‌های مختلف به شدت متغیر است. در فصل زمستان بسیار سرد است و بارش برف و باران در آن به شدت زیاد است. و در فصل تابستان آب وهوای معتدلی دارد. از 2 جهت غرب و شمال این استان توده‌های هوایی سرد و از سمت جنوب همدان توده‌های هوایی گرم وارد این استان شده و آب و هوای این استان را تحت تاثیر قرار میدهند. بارش باران سالیانه در این استان 343 میلی متر است.

استان همدان به علت قرارگیری در موقعیت خاص جغرافیایی و آب وهوای مناسب و خاک حاصلخیزی که دارد؛ یکی از بهترین مناطق برای احداث باغ به خصوص باغ گردو به حساب میاید. جالب است بدانید این استان در تولید گردو در رتبه اول قرار گرفته است.

بهترین نهال‌های گردویی که در استان همدان با بیشترین محصول‌دهی و سازگاری همراهند، کدام است؟

قیمت بهترین نهال گردو پیوندی در همدان

پس از بررسی شرایط اقلیمی و آب وهوایی در شهر و استان خود، حال نوبت به انتخاب بهترین و سازگارترین نهال گردو با شرایط باغمان است. نهالستان پالیزگردو؛ بزرگترین نهالستان گردو در سرتاسر کشور؛ نهال‌های زیر را به عنوان بهترین نهال گردو در همدان به شما معرفی مینماید.

خرید نهال گردو اسراییلی

درخت گردو اسراییلی یکی از ارقام شناخته شده در استان همدان است. این رقم یکی از ارقام مقاوم و متناسب برای کاشت در اکثر نقاط استان همدان است. شما میتوانید نهال گردو اسراییلی را در ارتفاع 0 تا 2000 متر از سطح دریا در این استان بکارید. بنابراین پیش از خرید نهال گردو در همدان؛ از ارتفاع از سطح دریای دقیق منطقه باغتان آگاه شوید. محصول‌دهی حداکثری درختان گردو اسراییلی از 5 سالگی درختان آغاز میشود. این محصول‌دهی تا 8 تن در هکتار است و در صورت نگهداری و آبیاری منظم قادر است تا 80 سال به این محصول‌دهی ادامه دهد.

خرید نهال گردو فرنور پیوندی

خرید آنلاین نهال گردو در همدان

درختان گردو فرنور پیوندی یکی از بهترین ارقام گردو برای کاشت در شهرهای استان همدان به حساب میاید. درخت گردو فرنور پیوندی در سن 5 سالگی قادر است تا 8 تن محصول با کیفیت تولید کند. عمر اقتصادی یعنی حداکثر زمانیکه درخت قادر است به محصول‌دهی حداکثری خود ادامه دهد بیش از 100 سال است. همچنین ارتفاع از سطح دریای مناسب برای کاشت درخت گردو فرنور بین 0 تا 3000 متر میباشد. که نشان میدهد شما میتوانید این رقم را در سرتاسر استان همدان بکارید.

نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 9

نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 9 که با نام دیگر نهال گردو پالیز کانادایی نیز شناخته میشود. یکی از ارقام معروف و با کیفیت تولید شده توسط نهالستان پالیزگردو میباشد. این رقم بیشترین سازگاری را با آب وهوا و شرایط اقلیمی در سرتاسر استان همدان از خود نشان داده است. ارتفاع از سطح دریای آن بین 0 تا 3000 متر میباشد. عمر اقتصادی آن از 5 سالگی آغاز شده و تا بیش از 100 سال ادامه خواهد یافت. نکته ی مهم در انتخاب و خرید نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 9 در همدان؛ محصول‌دهی بینظیر آن است. این رقم ژنوتیپی قادر است تا 16 تن در هکتار محصول با کیفیت تولید نمایید. که این مقدار بیش از 2 برابر بیشتر از سایر ارقام گردو میباشد.

خرید نهال گردو چندلر

بهترین نهالستان گردو در همدان

درخت گردو چندلر پیوندی یک نهال نسبتا سردسیری و متناسب برای کاشت در ارتفاع بین 100 تا 1500 متر در استان همدان است. با فراهم سازی شرایط مساعد رشد برای این رقم قادر است به طور متوسط تا 7 تن محصول در هکتار تولید نماید. محصولات آن همگی درشت و خوشمزه و باکیفیت و برای صادرات مناسب است. درخت گردو چندلر پیوندی در 5 سالگی به سن بلوغ رسیده و محصول‌دهی حداکثری را آغاز میکند. پس از آن این محصول‌دهی حداکثری تا بیش از 100 سال ادامه خواهد یافت.

نهال گردو ژنوتیپ برتر

اگر به دنبال خرید مقاوم ترین و سازگارترین نهال گردو در همدان هستید. توصیه ما به شما خرید نهال گردو ژنوتیپ برتر در همدان است. این رقم که ثبت شده توسط نهالستان پالیز گردو میباشد؛ قادر است در ارتفاع 0 تا 3000 متر رشد کند. همچنین تا بیش از 8 سال به محصول‌دهی حداکثری خود ادامه میدهد. مهم‌ترین نقطه قوت در این رقم عمر اقتصادی آن است. این رقم قادر است تا بیش از 200 سال به محصول‌دهی حداکثری ادامه دهد. این موضوع مقاومت بسیار بالا و سازگاری پذیری بسیار عالی در این رقم را نشان میدهد.

نهال گردو تویسرکان

تویسرکان یکی از شهرستان‌های بزرگ و مهم در استان همدان است. همانطور که از نام نهال گردو تویسرکان پیداست، این رقم برای اولین بار در استان همدان و شهر تویسرکان کشت شده است. این موضوع سازگاری و تناسب این رقم را برای کاشت در باغ‌های استان همدان نشان میدهد. ارتفاع از سطح دریای نهال گردو تویسرکان بین 800 تا 2500 متر بوده و محصول‌دهی آن به بیش از 6 تن در هکتار میرسد. عمر اقتصادی آن نیز پس از 5 سالگی به 40 تا 50 سال میرسد.

با انتخاب و خرید هریک از ارقامی که در بخش قبل به معرفی آنها پرداختیم و کاشت آن در باغتان، در کمتر از 5 سال میتوانید از محصول‌دهی بسیار عالی و با کیفیت درختان بهره مند شوید. محصولات کلیه این ارقام مناسب برای فروش در بازارهای داخلی و خارجی میباشند.

چگونه درختان گردو را تغذیه و کوددهی نماییم؟

تغذیه و کوددهی به درختان گردو یکی از مراحل اساسی در نگهداری از درختان به حساب میاید. درختان گردو را به 2 روش میتوان تغذیه نمود. یکی از طریق خاک و دیگری از نور خورشید؛ مواد معدنی و آلی مورد نیاز رشد به درختان میرسد. به طور کلی درختان گردو به 14 عنصر برای رشد و محصول‌دهی نیاز دارند. کمبود هریک از این عناصر میتواند سلامت درختان و محصولات را در خطر بیاندازد.

کوددهی مناسب به درختان گردو میتواند در رنگ؛ طعم و شکل میوه؛ در پیشگیری از ریزش میوه‌ها؛ در افزایش مقاومت درختان و همچنین افزایش تحمل سرمایی و گرمایی آنها تاثیرگذار باشد.

و اما سوال اینکه چگونه میتوانیم از کمبود عناصر در خاک باغمان آگاه شویم. برای این کار 2 روش وجود دارد.

  • آزمایش خاک پیش از کاشت نهال گردو
  • آزمایش برگی پس از کاشت درختان گردو

مهم‌ترین عناصر مورد نیاز خاک که از طریق کوددهی به درختان تامین میشود

روی: یکی از مهم‌ترین عناصر در درختان گردو است که کمبود آن باعث ایجاد اختلال در متابولیسم درختان خواهد شد. علائم ظاهری کمبود روی ایجاد لکه‌های سبز روشن روی پهنگ برگ‌ها است. تاخیر باز شدن جوانه‌ها و زرد شدن و کوچک شدن آنها نیز میتواند از علائم کمبود روی باشد.

پتاسیم: از علائم کمبود این عنصر کمرنگ شدن برگ‌ها و پیچ خوردگی آنها است. در موارد شدید زیر برگ به رنگ خاکستری در میاید. و برگ‌ها کوچکتر میشوند و در حاشیه و نوک دارای سوختگی خواهند شد.

فسفر: فسفر در درختان گردو همانند یک انرژی زا عمل میکند. برای اضافه نمودن فسفر به درختان در فصل زمستان از کودهای سوپر فسفات استفاده نمایید.

از علائم کمبود این عنصر؛ رشد ضعیف درخت و برگ‌ها است. که باعث کم شده تراکم شاخه و برگ در درختان خواهد شد. زردی و ایجاد لکه‌های مرده روی برگ‌ها از علائم کمبود فسفر میباشد.

منگنز: محلول پاشی سولفات منگنز زمانی که درختان دچار لکه‌هایی زرد رنگ روی رگبرگ‌هایشان شده اند، توصیه میشود. این زردی رفته رفته به تمام برگ سرایت نموده و باعث ریزش آنها میشود.

ازت: اولین و مهم‌ترین کودشیمیایی که باید به خاک اضافه کنیم. کودهای ازته است. بهترین زمان برای کوددهی قبل از شروع فصل رشد درختان و استفاده از کود ازته آلومینیومی است.

از مهم‌ترین علائم کمبود ازت نیز میتوان به کمرنگ شدن شاخه و برگ درختان؛ کوچک شدن برگ‌ها و کاهش رشد شاخه و محصول اشاره کرد.

منیزیم: منیزیم در خاک‌هایی با PH پایین جذب نمیشود. این کود را به صورت محلول پاشی سولفات منیزیم به خاک اضافه کنید.

از علائم کمبود آن نیز میتوان به زرد شدن نوک و حاشیه برگ‌هایی پایینی درخت اشاره کرد.

چگونه بهترین نهال گردو در همدان را خریداری کنیم؟

نهال گردو پیوندی شناسنامه دار جهادکشاورزی

با خرید بهترین نهال گردو از معتبر ترین نهالستان گردوی همدان شما میتوانید نهال‌هایی سالم؛ با کیفیت؛ اصلاح شده و با کمترین ریسک خریداری نمایید. جهت دریافت مشاوره رایگان و همچنین خرید نهال گردو و دریافت جدیدترین قیمت نهال گردو در همدان شما باغداران محترم میتوانید با مشاوران ما در نهالستان پالیزگردو؛ بزرگترین نهالستان گردو کشور دارای مجوز قانونی از جهاد کشاورزی تماس بگیرید. نهال‌های خریداری شده پس از تسویه به 2 روش پرداخت (پرداخت کامل مبلغ خرید نهال گردو، پرداخت 1 چهارم مبلغ خرید نهال گردو به صورت بیعانه) در زمان معین پس از ضدعفونی و هرس ریشه و بسته بندی مناسب با وسایل نقلیه متناسب برای شما باغداران محترم ارسال خواهد شد. نهالستان پالیزگردو علاوه بر ارائه گواهی سلامت برای کلیه نهال‌ها، ضمانتنامه معتبر کتبی نیز ارائه میدهد. تا در صورت بروز هرگونه آسیب در طول مسیر؛ قابلیت بازگشت هزینه و یا جبران خسارت برای شما باغداران محترم وجود داشته باشد.

شماره تماس : مهندس سعید قاسمی ۰۹۰۲۱۸۳۲۳۹۳ – ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳ – ۰۹۳۳۱۸۳۲۳۹۳

آدرس سایت پالیزگردو palizgerdo.com

آدرس سایت پالیز میوه paliznahal.com

 

آدرس نهالستان: آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب؛ کمربندی شمالی؛ میدان ولایت؛ اتوبان ولایت

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها