اشتباه پلیس در تشخیص چای از مواد مخدر دردسر شد!

کد خبر: 1111642

اشتباه پلیس در تشخیص چای از مواد مخدر یک مادر و دختر را روانه زندان کرد.

اشتباه پلیس در تشخیص چای از مواد مخدر دردسر شد!

اشتباه پلیس فرودگاه استرالیا موجب زندانی شدن یک مادر چینی و دخترش شد. پس از آنکه پلیس استرالیا چایی را که این مادر و دختر با خود حمل می‌کردند مواد مخدر تشخیص داد آن‌ها چهار ماه را در زندان سپری کردند. «وون پویی چونگ» و دخترش «سان یم ملانیا لیم» ساکن سیدنی در لحظه فرود به استرالیا ۲۵ کیلوگرم چای زنجبیل را برای فروش در استرالیا و کسب سود ۹۲ دلاری با خود حمل می‌کردند.

بسته‌های چای آن‌ها در فرودگاه توسط مقامات پلیس مرزی استرالیا مصادره و به اشتباه نوشیدنی حاوی داروی آمفتامین شناسایی شد. پس از این اشتباه این مادر و دختر به اتهام حمل مواد مخدر بازداشت شدند. این مادر و دختر بدون قرار وثیقه مدت چهار ماه را در حبس گذراندند. اتهامات این دو پس از انجام آزمایش پزشکی قانونی پلیس نیو ساوت ولز استرالیا لغو شد.

دادگاه محلی داونینگ سیدنی مطلع شد که آزمایش توسط ABF تنها طیفی از مواد مشابه فن مترازین را شناسایی کرده است. در حالی که این مادر و دختر پشت میله‌های زندان بودند یک اپراتور پزشکی قانونی از پلیس فدرال استرالیا در نامه‌ای به افسر اصلی پرونده نسبت به نتایج آزمایش ابراز نگرانی کرد. در این نامه اشاره شده بود که نتایج آزمایشگاهی در حالی محصولات مشابه را در این بسته‌ها نشان داده که هیچ ماده ممنوعه‌ای در آن وجود ندارد.

گفتنی است؛ پس از آنکه دادگاه متوجه این خطا شد رای آزادی این مادر و دختر را صادر کرد.

چای

چای

چای

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها