۱۰ نکته طلایی طراحی داخلی

کد خبر: 1114053

زمانی که ساخت اسکلت ساختمان به پایان رسید، باید به فکر طراحی دکوراسیون داخلی باشید. البته شاید شما که اکنون در حال مطالعه این مقاله هستید تصمیم به بازسازی خانه گرفته و درنتیجه می‌خواهید یک دکوراسیون زیبا را برای منزل خود در نظر بگیرید. به‌هرحال لازم است در این زمینه به سراغ گروه‌های مهندسین متخصص بروید که به‌واسطه داشتن تجربه‌های علمی و عملی زیاد در زمینه طراحی داخلی، می‌توانند بهترین سبک را برای دکوراسیون منزل شما پیاده کرده و درنتیجه یک محیط زیبا و دل‌نشین در اختیار داشته باشید.

در این زمینه گروه طراحی داخلی و معماری مهراز طراحان در خدمت شما خواهد بود تا بر اساس سبک‌های مدرن یا سنتی بتوانید دکوراسیون داخلی را طراحی کنید که قطعاً سلیقه مشتری حرف نهایی را خواهد زد؛ اما ما در این مقاله در خدمت شما هستیم تا بتوانیم ۱۰ نکته طلایی در طراحی داخلی را برای شما عزیزان توضیح دهیم تا بهتر بتوانید تصمیم‌گیری نمایید.

نکات طراحی داخلی

نکات طلایی برای طراحی داخلی

شاید در گذشته مردم اهمیت زیادی به طراحی دکوراسیون داخلی نمی‌دادند ولی در چند سال اخیر طرز فکر مردم تغییر کرده و به‌خوبی می‌دانند هرکدام از عناصر در محیط خانه بار روانی زیادی را به همراه خواهند داشت. به همین دلیل باید برای دکوراسیون منزل به سراغ زیباترین سبک‌ها بروند که علاوه بر جذابیت محیط داخلی، بتوانند در محیطی آرام زندگی کنند. برای این منظور چند نکته طلایی طراحی داخلی را به خاطر بسپارید تا نهایتاً بتوانید آن سبکی که مدنظر دارید را برای منزل خود پیاده کنید.

  1. در انتخاب رنگ‌ها دقت کنید.

زمانی که در مورد انتخاب رنگ برای طراحی دکوراسیون منزل صحبت می‌کنیم، منظور ما تنها پوشش دیوار، سقف و کف ساختمان نیست. رنگ تک‌تک عناصر موجود در ساختمان به‌شدت بر زیبایی و آرامش محیط تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین برای پوشش دیوار‌ها و کف ساختمان، خرید مبلمان و پرده، تهیه وسایل دکوراتیو و حتی برای رنگ دکور، حتماً باید به مسئله میزان روشنایی فضا، مساحت ساختمان و ارتفاع دیوار‌ها توجه داشته باشید.

برای ساختمان‌های کوچک که در طول روز از نور طبیعی نیز محروم هستند، استفاده از رنگ‌های روشن را پیشنهاد می‌کنیم چون این رنگ‌ها باعث روشن‌تر جلوه دادن محیط ساختمان و بزرگ‌تر به نظر رسیدن آن خواهند شد؛ اما برای ساختمان‌هایی که در طول روز آفتاب زیادی را دریافت می‌کنند و از طرف دیگر مساحت ساختمان بزرگ است، شما محدودیت چندانی در انتخاب رنگ‌ها نخواهید داشت. البته در انتخاب رنگ‌ها بحث هارمونی را فراموش نکنید. درواقع بین رنگ تمامی عناصری که در داخل خانه وجود دارد، باید هماهنگی وجود داشته باشد. این هماهنگی، بخش مهمی از زیبایی و آرامش محیط را به خود اختصاص خواهد داد.

چیدمان دکوراسیون منزل

  1. به چیدمان وسایل توجه کنید.

یکی دیگر از نکات طلایی طراحی داخلی ساختمان، مربوط به نحوه چیدن وسایل است. شما باید یک الگوی بسیار منظم و البته زیبا را برای چیدن وسایل در نظر بگیرید. برای مثال قسمت پذیرایی ساختمان‌های کوچک، محدود است پس بهتر است به سراغ مبلمان ال بروید که تمامی مبلمان در گوشه و کنار سالن قرارگرفته و فضای میانی سالن پذیرایی اشغال نخواهد شد. همچنین در چیدن وسایل نباید بی‌نظمی به خرج دهید. به‌خصوص اگر شما دچار محدودیت فضا هستید.

قبل از هر چیز طرح‌ها و ایده‌هایی که در نظر دارید را در ذهن خود تصور کرده و سپس بر اساس مساحت ساختمان خود، اقدام به چیدن وسایل و حتی خرید آن‌ها کنید. برای مثال اگر به وسایل دکوراتیو علاقه دارید ولی می‌دانید که قسمت پذیرایی شما کوچک است، در خرید این وسایل تزیینی زیاده‌روی نکنید چون اگر محیط داخلی ساختمان شلوغ به نظر برسد، قطعاً باعث می‌شود فضایی دلگیر و شلوغ را در اختیار داشته باشید که همین موضوع آرامش شما را سلب خواهد کرد.

  1. بین اندازه عناصر دکوراسیون تناسب وجود داشته باشد.

فرض کنیم که شما به دیوار گالری علاقه‌مند هستید و می‌خواهید یکی از دیوار‌ها را به نصب قاب‌ عکس اختصاص دهید. تناسب بین قاب‌ها و حتی تناسب بین طرح‌ها و رنگ‌هایی که در قاب‌ها وجود دارد بسیار اهمیت خواهد داشت؛ و یا درصورتی‌که دوست دارید از گلدان‌ در خانه خود استفاده کنید، تناسب بین اندازه گلدان و حتی اندازه گیاهان اهمیت دارد. قطعاً اگر گلدان بسیار بزرگ را در کنار گیاه کوچک بگذارید، این موضوع نه‌تنها بر روی رشد گیاه کوچک تأثیر گذاشته بلکه زیبایی محیط را به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مسئله تناسب را باید برای تمامی عناصر ساختمان به کار ببرید. نکته دیگر در انتخاب اندازه مبلمان زمانی که مساحت سالن شما کوچک است، حذف مبلمان‌های بزرگ است چراکه بیش‌ازاندازه فضای خانه شما را اشغال کرده و باعث می‌شوند حتی مساحت سالن پذیرایی کوچک‌تر از حد واقعی به نظر برسد.

نورپردازی دکوراسیون منزل

  1. نورپردازی خانه فراموش نشود.

به‌جرئت می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین نکات طلایی برای طراحی دکوراسیون منزل، بحث نورپردازی است. حتی زمانی که شما قصد دارید بازسازی خانه و ساختمان را انجام دهید، باید یک نقشه ‌ایده آل برای نورپردازی ساختمان داشته باشید که در هنگام شب، تمامی ساختمان به‌اندازه کافی روشن باشد. البته داشتن یک نقشه حساب‌شده و مهندسی برای نورپردازی ساختمان برای جلوگیری از پرتی انرژی نیز اهمیت دارد. زمانی که شما بدانید تمامی لامپ‌ها دقیقاً در کدام‌یک از قسمت‌های ساختمان نصب می‌شوند، به روشنایی یکدست و یکپارچه ساختمان کمک کرده و تعداد لامپ کمتری نیاز خواهید داشت.

برای ساختمان‌هایی که در طول روز از نور طبیعی بی‌بهره هستند، انتخاب رنگ نور لامپ‌ها اهمیت زیادی دارد. نور‌های آبی و صورتی برای سالن پذیرایی اصلاً جذاب نیست به‌خصوص اگر شما سالن‌های کوچکی دارید زیرا این رنگ‌ها باعث می‌شوند محیط بسته به نظر برسد. بهترین رنگ برای قسمت پذیرایی، رنگ‌های آفتابی و مهتابی است. همچنین در نورپردازی ساختمان به این موضوع توجه داشته باشید که نور، زیبایی سایر عناصر را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. برای مثال قسمت‌هایی که وسایل دکوراتیو قرار می‌گیرد را با لامپ‌های هالوژنی بسیار کوچک تزیین کنید تا زیبایی وسایل دکوراتیو بیشتر به چشم می‌آید.

  1. از طرح‌های شلوغ پرهیز کنید.

اگر تصمیم گرفته‌اید طراحی دکوراسیون داخلی را انجام دهید، قبل از هر چیز به شما پیشنهاد می‌کنیم سری به اینترنت بزنید تا با سبک‌های جدید آشنا شوید. در دنیای امروز طراحی داخلی به سمت سبک‌های ساده و البته بسیار زیبا رفته است. شلوغی بیش‌ازاندازه فضا قطعاً آرامش محیط را کم می‌کند. با توجه به اینکه انسان امروزی به‌شدت درگیر شرایط کاری و زندگی شده و استرس در زندگی انسان‌ها هرروز بیشتر از قبل می‌شود، قطعاً طراحی دکوراسیون منزل با‌ ایده‌هایی که چشمگیر هستند، آرامش بیشتری را به شما القا خواهند کرد.

انتخاب پرده‌هایی با طراحی شلوغ، مبلمان با پارچه‌های تیره و یا طرح‌های بسیار پیچیده، نصب تابلو‌های نقاشی بر روی دیوار با طرح‌های رنگ‌های تند، همه این موارد باعث می‌شوند آرامش محیط زندگی شما کمتر به نظر می‌رسد.

طراحی داخلی

  1. پوشش مناسب را برای دیوار و کف ساختمان انتخاب کنید.

مسئله دیگر در طراحی داخلی، انتخاب دیوار پوش و کف‌پوش ساختمان است. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم به‌جای اینکه تمامی دیوار‌های ساختمان را به یک رنگ پوشش دهید، به سراغ تنوع در روش‌های مختلف همانند دیوارکوب، رنگ و استفاده از کاغذدیواری بروید اما فراموش نکنید که تمامی این ترکیبات باید با یکدیگر همخوانی داشته باشند. برای کف‌پوش ساختمان نیز گزینه‌های مختلف پیش روی شما قرار دارد اما بر اساس میزان روشنایی فرضاً و هزینه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید، باید بهترین کف‌پوش را انتخاب کنید که نسبت به ضربه آب و حتی نسبت به دما مقاوم باشد.

در انتخاب کف‌پوش ساختمان، دیوار پوش، جنس پرده‌ها، جنس پارچه مبلمان و جنس چوب‌هایی که در سایر عناصر ساختمان مورداستفاده قرار می‌گیرند، حتماً کیفیت را مدنظر قرار دهید. اگر به سراغ خرید وسایل و متریال با قیمت ارزان باشید قطعاً گزینه‌های نصیب شما خواهد شد که در عرض چند سال کوتاه‌مدت نیاز دارید آن‌ها را تعویض کنید. یک‌بار برای خرید وسایل و متریال هزینه کنید و تا سال‌های طولانی از داشتن یک خانه زیبا و دیدنی لذت ببرید.

  1. استفاده از گیاهان فراموش نشود.

در طراحی دکوراسیون داخلی حتماً بخشی از فضا را به وجود گیاه اختصاص دهید. جالب است بدانید گروه طراحی داخلی و معماری مهران طراحان سبک‌هایی را برای دکوراسیون منزل در نظر می‌گیرند که بتوانید بخشی از فضا را برای چیدن گیاهان آپارتمانی در نظر بگیرید. گیاهان آرامش زیادی را با خود به همراه داشته و زیبایی ساختمان را بیشتر می‌کنند.

استفاده از گیاهان در دکوراسیون منزل

  1. مسئله عایق‌کاری فراموش نشود.

در طراحی دکوراسیون داخلی تنها نباید به فکر زیبایی باشید بلکه فراموش نکنید مسئله عایق‌کاری ساختمان بسیار مهم است. برای مثال استفاده از کف‌پوش‌های چوبی و یا دیوارکوب‌های چوبی به دلیل اینکه عایق حرارتی هستند، کمک می‌کنند در طول سال پرانرژی کمتری داشته باشید و هزینه‌ها برای شما کاهش پیدا کند.

  1. سبک طراحی را مشخص کنید.

قبل از اینکه طراحی داخلی را آغاز کنید قطعاً گروه مهندسی از شما در مورد سبکی که در نظر دارید سؤال خواهد پرسید. آیا شما به طراحی‌های کلاسیک علاقه‌مند هستید و یا اینکه دوست دارید دکوراسیون منزل بر اساس ‌ایده‌های مدرن طراحی گردد. گروه طراحی داخلی و معماری مهراز طراحان تمامی سبک‌های مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد تا باسلیقه خود انتخاب کنید.

  • استراحت اعضای خانواده اولویت اول شما باشد.

به‌جرئت می‌توان گفت اولین موضوع که در طراحی دکوراسیون منزل باید مدنظر قرار گیرد، بحث آرامش و استراحت اعضای خانواده است. برخی از افراد به این موضوع توجه نکرده و تنها به فکر زیبایی هستند. برای مثال در انتخاب مبلمان به سراغ مدل‌های سلطنتی ‌می‌روند درصورتی‌که شما در طول روز قرار است از مبلمان استفاده کرده و بر روی استراحت کنید. حتماً درصورتی‌که این امکان برای شما وجود دارد، بخشی از سالن را به مبلمان‌های راحتی اختصاص دهید. به‌طورکلی تمامی عناصری که در ساختمان به کار ‌می‌روند، باید آرامش زیادی را برای اعضای خانواده به همراه بیاورند در غیر این صورت این سبک از طراحی اصلاً مناسب نخواهد بود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها