بهترین مارک اره فلکه بازار ایران

کد خبر: 1115403
بهترین مارک اره فلکه بازار ایران

ماشین اره فلکه، یکی از نام‌های دیگر ماشین اره نواری است که اره لنت هم می‌گویند، معروف است. این دستگاه اولین بار در کشور انگلستان اختراع و به‌کار گرفته شد. کاربرد این دستگاه در صنایع چوب‌بری است.

هدف این است که شما را با انواع اره فلکه و بهترین اره فلکه بازار آشنا کنیم و در مورد برند‌های مختلف آن و کاربرد‌ها و ویژگی‌های هریک توضیح دهیم.

معرفی مدل های اره فلکه

اره فلکه‌ یکی از انواع ماشین آلات نجاری است و انواع مختلفی دارند و چیزی که مسلم است، این است که در طول زمان باعث تغییرات زیادی شده‌اند. اره فلکه‌ها به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند :

  • اره نواری افقی

این نوع اره‌ها در کارخانه‌های صنایع چوبی استفاده می‌شود و قطر فلکه‌های آن چیزی در حدود 100 سانتی‌متر است، البته می‌تواند قطری بیش‌تر از این هم داشته باشد. این اره یکی از بهترین اره فلکه بازار است که برای بریدن تنه درخت هم از آن استفاده می‌شود.

 استفاده از دستگاه به این صورت است که برای قطع یک درخت، ابتدا به ساکن با کمک جک‌های هیدرولیکی یا برقی روی تنه شکاف اینجاد می‌کنیم و در مرحله دوم به کمک اره نواری قطعش می‌کنیم.

  • اره نواری عمودی

اره نواری عمودی هم یکی از بهترین اره فلکه بازار است که دارای ویژگی‌های خاص خودش است. این اره نواری با قطر 100 سانتی‌متر هم موجود است که برای کار کردن با آن، باید از برق 3 فاز استفاده کنید.

البته اره‌هایی هم با قطرهای 80 , 60 وجود دارند که با برق تک‌فاز هم می‌شود کار را راه انداخت. این اره‌ها معمولا برای برش چوب‌های نازک و با قطر کم استفاده می‌شود که بیشتر در کارگاه‌های چوب پیدا می‌شود. همانطور که گفتم اره فلکه‌ها انواع مختلفی دارند، اما از لحاظ کیفیت برندی، باید بگویم که اره

معرفی بهترین مارک‌های اره فلکه

اره فلکه پروین

اره فلکه پروین برای الوار کردن چوب استفاده می‌شود که باید یک نفر با موتور الکتریکی، تیغه را روی سطح درخت حرکت بدهد و بعد از آن تنه درخت به تکه‌های کوچک تقسیم می‌شود. این اره با نام اره رام هم شناخته شده است.

عملکرد و مقاومت دستگاه اره فلکه، به دلیل استفاده از چدن در آن است. همین اره فلکه، با بدنه آهن‌هم در بازار موجود است که باید هنگام استفاده از آن، پایه‌هایش را در زمین بکاریم تا دست‌هایمان دچار لغزش نشود. اما اره فلکه با دسته چدنی را راحت می‌توان گرفت، چون از دست نمیفتد. اره فلکه پروین در حال حاضر بهترین اره فلکه بازار است. البته این برای اره های قدیمی، یعنی دست دوم آن صادق است.

اره فلکه اصفهان

اره فلکه اصفهان نیز یکی از بهترین هاست. و در سه مدل 80، 60، 40 در بازار وجود دارد که اکثر برند‌ها این مدل‌ها را دارند و کارکرد هریک مختلف است.

  1. اره فلکه 40

 بدیهی است که قطر این دستگاه 40 سانتی متر است و اینکه چه سرعت عملی داشته باشد، بستگی به خودتان دارد. اما خب بطور کلی دارای ویژگی‌های مشخصی است که در زیر به آن اشاره شده است.

  • وزنی در حدود 50 کیلوگرم دارد.
  • برش دائم الکارش برابر با  8 سانتی‌متر است.
  • عرض آن بین یک تا سه سانتی‌متر است.
  • اینکه برق مصرفی سه فاز یا تک فاز باشد، بستگی به خودتان دارد.

 

  1. اره فلکه 60: یکی از انواع پر‌فروش اره فلکه هاست که بسیار هم در دسترس است.
  2. اره فلکه 80: این اره دینام‌های مختلفی دارد؛ از‌جمله تک فاز و سه فاز ایرانی، تک فاز و سه فاز چینی، و همچنین دینام و سه فاز و بدون دینام.

می‌توان گفت که اره فلکه اصفهان یکی از بهترین اره فلکه های بازار است، اما قطعا برند‌های شناخته شده‌تر هم وجود دارند.

اره فلکه تبریز

اره فلکه تبریز نیز با نام اره نواری هم شناخته می‌شود. می‌توان گفت که این هم یکی از بهترین اره فلکه های بازار است و یک ابزار خیلی رایج در صنعت چوب است و بین نجاران و فعالان صنعت چوب بخاطر عملکرد و قیمت خود معروف شده اند.

این را می‌دانیم که اره نواری یکی از پرکاربردترین ابزارآلات صنایع تجاری مثل چوب‌بری است. این دستگاه در صورتی که الکترو موتور‌های قوی را ساپورت کنند، می‌توانند برش‌های بزرگی را انجام دهند. این دستگاه حتی برای برش دادن ذغال و گوشت هم کاربرد دارد و می‌تواند انواع قطعات ساختمانی و فیبر و پلاستیک را برش دهد.

اره فلکه تهران

برترین اره فلکه بازار، اره فلکه تهران است. که مطمئنن به گوش خیلی از کسانی که با چوب سر و کار دارند خورده است. و شاید ندانید اما  این اره فلکه حتی از اره نواری های ایتالیایی آن نیز بهتر است.

گفتیم برای برشکاری قطعات چوب یا قطعات MDF مناسب هستند و یکی از ابزار‌‌های صنایع چوب به حساب می‌آید. دستگاه‌های اره نواری و اره لنت‌ها گزینه‌های مناسبی برای برش های عمودی است و کارش را به بهترین نحو انجام می‌دهد. خالی از لطف نیست که بدانید اره فلکه 60 رمش تهران، از انواع مختلف اره فلکه‌ها در بازار است و به راحتی پیدا می‌شود.

نکاتی که قبل از خرید اره فلکه باید بدانید

اره فلکه‌ها هم مانند همه وسایل باید قبل از خرید، بررسی شوند و نکات مهم را برای خرید آن در نظر بگیریم. یک سری مواردی که قبل از خرید باید بدانید را در زیر آوردیم.

  • باید شکل ظاهری را درنظر گرفت؛ بررسی اجمالی اره فلکه از ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین کارهایی است که باید موقع خرید به آن توجه کنید. دقت کنید که دستگاه خط‌خوردگی، خراش یا رنگ پریدگی نداشته باشد. البته ظاهر دستگاه نمی‌تواند معیار درستی برای خرید دستگاه باشد و قطعا نحوه کار کردن دستگاه اولویت اول خواهد بود.
  • مطمئن شدن از سلامت باند دور فلکه
  • روشن کردن اره نواری قبل از خرید
  • چک کردن موتور اره نواری برای اطمینان از کارکرد آن
  • بررسی کردن بخش هدایت تیغه و درب‌های محافظتش
  • بررسی فلکه بالا و پایین
  • بررسی اینکه گونیا، حرکتش روان است یا خیر.

بهترین مارک اره فلکه در بازار ایران کدام است؟

مسلما تمام اره فلکه‌هایی که معرفی کردیم، جزو بهترین‌ها بودند؛ اما از بین این‌ها، اره فلکه پروین و اره فلکه تهران از بهترین فلکه بازار هستند که نه نیاز به معرفی و نه نیاز به تحقیق‌های قبل خرید دارد. می‌توانید با خیال راحت برای خرید اره فلکه از این دو برند استفاده کنید و مطمئن باشید که عمری برایتان کار می‌کند و احتیاج به تعمیر‌های هرروزه و بیهوده ندارد.

از کجا اره فلکه بخریم؟

با وجود رشد تکنولوژی و ایجاد امنیت در فضای مجازی، همانند سایت های معتبری که درای نماد الکترونیک یا ای نماد است. می توانید با خیال آسوده خرید خود را از این سایت ها انجام دهید. برای خرید لوازم چوبی، همانند اره فلکه می توانید به سایت تکنو ماشین که یکی از معتبر ترین سایت ها در زمینه فروش لوازم چوبی و فلز است داشته باشید.

نتیجه‌گیری؛ بهترین مارک اره فلکه

هدف از نوشتن این مقاله این بود که چند نوع اره فلکه با مقایسه کامل و بررسی جوانب کلی آن به شما معرفی شود و خودتان برای تهیه آن بتوانید راحت تر اقدام کنید. همچنین بهترین اره فلکه بازار را عمنوان کردیم. امیدوارم که در انتخاب درست شما کمک کوچکی کرده باشیم و مطالب مفید واقع شده باشد. با‌تشکر

شما بگویید

در این مقاله تلاش کردیم بهترین مارک های اره فلکه که در بازار ایران وجود دارند را بگوییم. حال اگر شما هم مارکی از اره فلکه را می شناسید که جزئی از بهترین هاست برای ما کامنت بگذارید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها